Okumuşlar, MuhiddinÖdemiş, Ebru2020-10-272020-10-2720192019-06-21Ödemiş, E. (2019). Ortaokul öğrencilerinde empati becerisi ve ahlaki davranış ilişkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12452/4503Yüksek Lisans Teziİnsan her zaman iletişim halinde olan bir varlıktır. Bu iletişim hali hem hayatını düzenler hem de kolaylaştırır. İnsan hayatında iletişimin daha rahat hale gelmesini sağlayan unsurlardan bir taneside empati olgusudur. Aynı zamanda insan hayatında önem kazanan bir başka olgu da ahlaki davranışlardır. Bu iki olgunun birbiriyle ilişkisini ve yetişkin olmayan insanlar da etkisini araştırmak için ortaokul düzeyini seçmiş bulunmaktayız. Öğrencilerin düzeyi itibariyle daha iyi biri şekilde kendilerini ifade edebilmeleri için araştırmamız da odak grup görüşmesi uygulanmıştır. Bu uygulama ile empati ve ahlaki davranış arasında pozitif bir anlam olduğu ortaya çıkmıştır.A human being is always in a communication. This situation of communication both makes life easier and organized. The empathy phenomenon that makes communication more comfortable in human life. At the same time, another important phenomenon in human life is moral behavior. We have chosen the middle school level in order to investigate the relationship between these two cases and their effect on non-adult people. In order to enable students to express themselves better in terms of their level, our focus group interview was applied. With this practice, there is a positive interraction between empathy and moral behavior.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAhlakAhlak EğitimiAhlaki DavranışEmpatiEmpati BecerisiMoralEducation of Moral/Moral DevelopmentMoral BehaviorsEmpathyEmpathy’s AbilityOrtaokul öğrencilerinde empati becerisi ve ahlaki davranış ilişkisiThe relation between emphaty and moral behaviour in secondary school studentsMaster Thesis