Arslan, CoşkunOral, TuncayAli, Karababa2020-01-182020-01-182018Arslan, C., Oral, T., Karababa, A. (2018). Ortaokul öğrencilerinin umut düzeylerinin, kaygı, depresyon ve mükemmeliyetçilik açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 43, 194, 101-110.1300-13371300-1337https://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.6592https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpnMk5qa3lNZz09/ortaokul-ogrencilerinin-umut-duzeylerinin-kaygi-depresyon-ve-mukemmeliyetcilik-acisindan-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12452/2136Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin umut düzeylerinin mükemmeliyetçilik, depresyon ve kaygı açısından incelenmesidir.Bu amaç doğrultusunda, araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarınıDenizli/Pamukkale Lütfi Ege Ortaokulu ve Basma Sanayi Ortaokulu’ndan tesadüfi örneklem yöntemi ile seçilen 508 (287 kız/221erkek) ortaokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, Çocuklarda Umut Ölçeği,Olumlu ve Olumsuz Mükemmeliyetçilik Ölçeği, Sürekli Kaygı Ölçeği, Çocuklar için Depresyon Ölçeği kullanılmıştır. Verilerkorelasyon ve çoklu regresyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları depresyon, kaygı ve olumlu mükemmeliyetçilik değişkenlerinin umudun önemli yordayıcıları olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular alan yazın ilişkisinde tartışılmıştır.The aim of this study is to examine hope levels of secondary-school students in terms of perfectionism, depression and anxious. In line with this purpose, the research was designed in the relationalscreening model. The sample of study consisted of 508 secondaryschool students (287 female/ 221 male) choosen ramdomly from Lütfi Ege Secondary-School and Basma Sanayi Secondary-School in Denizli/Pamukkale. In research, Personal Information Sheet, Children’s Hope Scale, Positive and Negative Perfectionism Scale, State-Trait Anxiety Inventory, and Children’s Depression Inventory were used to gather data. All data were analyzed by correlation and multiple regression. The results showed thatdepression, anxiety and positive perfectionism variables are significant predictors of hope. Implications of these findings are discussed within the context of literature.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUmutKaygıDepresyonMükemmeliyetçilikOrtaokul öğrencileriOrtaokul Öğrencilerinin Umut Düzeylerinin, Kaygı, Depresyon ve Mükemmeliyetçilik Açısından İncelenmesiExamination of Secondary School Students’ Hope Levels in terms of Anxiety, Depression and PerfectionismArticle43194101110Q3WOS:000439147000006Q410.15390/EB.2018.6592