Dinç, MuhittinKonmuş, Sultan Seher2020-12-262020-12-2620192019-11-05Konmuş, S. S. (2019). Lise öğrencilerinin biyoçeşitliliğin değeri konusundaki farkındalıklarının belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12452/6766Yüksek Lisans TeziBu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin biyoçeşitliliğe atfettikleri değerin hangi bakış açısından kaynaklandığını tespit etmektir. Bu kapsamda öğrencilere Likert tipte hazırlanmış anket 30 adet ifade verilmiştir. Bu ifadelerin 1-10 arasındaki ifadeler ekonomik bakış açısını, 11-20 arası ekolojik bakış açısını, 21-30 arası ahlaki bakış açısını ölçmeye yönelik olarak hazırlanmıştır. Araştırma Konya ilinde bulunan 3 farklı okulda öğrenim gören 78'i erkek 42'si kız olmak üzere 120 öğrenciye uygulanmıştır. Değerlendirme yapılırken cinsiyet faktörleri dikkate alınmamıştır. Öğrencilere görüşlerini ifade eden seçeneği işaretlemeleri istenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin biyolojik çeşitliliğe verdikleri önemin daha çok ekolojik değerler temelinde olduğunu ortaya koymuştur. Elde edilen veriler kendi içerisinde değerlendirilmiştir. Ekolojik değerler %59,067 oranında ilk sırada, %52,548 oranıyla ekonomik bakış açısı ikinci sırada ve %42,987 oranında ahlaki bakış açısı izlemektedir.The aim of this study is to determine from which point of view the value attributed to biodiversity by high school students. Within this scope, 30 Likert type questionnaires were given to the students. The expressions 1-10 of these statements were prepared to measure the economic perspective, the ecological perspective between 11-20 and the moral perspective between 21-30. The study was applied to 120 students (78 boys and 42 girls) in 3 different schools in Konya. Gender factors were not taken into consideration during the evaluation. Students were asked to select the option that expresses their views. According to the results of the research, it is revealed that the importance given to biological diversity by students is mostly based on ecological values. The data obtained were evaluated in-house. Ecological values are in the first place with 59,067%, economic view with 52,548% and moral view with 42,987%.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBiyoloji eğitimibiyolojik çeşitlilikbiyoçeşitliliğin değeriLikert ölçekBiology educationbiodiversityvalue of biodiversityLikert scaleLise öğrencilerinin biyoçeşitliliğin değeri konusundaki farkındalıklarının belirlenmesiDetermining high school students' awareness of the value of biodiversityMaster Thesis