Dündar, Abdullah OktayÇetin, Serkan2024-12-232024-12-2320242024Çetin, S. (2024). Sürdürülebilir son kilometre teslimatı için kitle kaynak kullanımı: Ankara ilinde bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Ulaştırma ve Lojistik Anabilim Dalı, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12452/18997Yüksek Lisans TeziKüreselleşme, hızla büyüyen nüfus, artan ticaret hacmi, gelişen teknolojiler, e-ticaret patlaması ve zamanında teslimat beklentilerinin yüksek olduğu bir dönemde, lojistik endüstrisi uyum sağlama ve yenilik yapma konusunda büyük bir baskı altında kalmış, lojistik ve dağıtım süreçlerinde yenilikçi çözümlere olan ihtiyacı artmıştır. Kitle kaynak lojistik, bu beklentileri karşılayan bir unsur haline gelmek üzere bebek adımlarını bitirip yürümeye başlayarak, taşımacılık ve depolama faaliyetlerinde tercih edilmeye başlanmıştır. Kitle kaynak lojistik, bireylerin veya bağımsız taşıyıcıların dijital platformlar aracılığıyla lojistik ve teslimat süreçlerine dahil edilmesini sağlayan bir modeldir. Bu çalışmanın amacı, sürdürülebilir son kilometre teslimatı için kitle kaynak kullanımının Ankara ilinde uygulanabilirliğinin gösterilmesidir. Ankara ilindeki çeşitli demografik gruplardan 488 kişilik katılımcı kitlesine yönelik düzenlenen bir anket aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Ankette kitle kaynak lojistiğe duyulan ihtiyacı, kitle kaynak için katılımcı olma durumları, kitle kaynak lojistiğin potansiyel zorlukları ve uygulanabilirliği hakkında görüşlerin toplanılması hedeflemiştir. Elde edilen veriler, SPSS analiz yöntemleriyle değerlendirilmiş ve sonuçlar, kitle kaynak lojistiğin Ankara'daki uygulanabilirliğine dair önemli bilgiler sunmuştur. Sonuçta yaş ve eğitim gibi bazı değişkenlerin kitle kaynak lojistiğe katılma istekliliği üzerinde belirgin etkiler gösterirken, cinsiyet ve bazı gelir grupları ise anlamlı bir etki göstermemiştir.In an era of globalization, rapidly growing population, increasing trade volume, advancing technologies, e-commerce boom, and high expectations for timely delivery, the logistics industry has been under significant pressure to adapt and innovate, increasing the need for innovative solutions in logistics and distribution processes. Crowdsource logistics has moved past its infancy and started to gain preference in transportation and warehousing activities as a model that meets these expectations. Crowdsource logistics is a model that enables individuals or independent carriers to participate in logistics and delivery processes through digital platforms. The aim of this study is to demonstrate the feasibility of using crowdsourcing for sustainable last-mile delivery in the province of Ankara. The study was conducted through a survey with a participant group of 500 people from various demographic groups in Ankara. The survey aimed to gather opinions on the need for crowdsource logistics, the willingness to participate as a crowdsource carrier, and the potential challenges and feasibility of crowdsource logistics. The collected data were analyzed using SPSS analysis methods, and the results provided significant insights into the feasibility of crowdsource logistics in Ankara. As a result, while variables such as age and education show significant effects on the willingness to participate in crowdsourced logistics, gender and certain income groups have not shown a meaningful impact.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLojistikKitle KaynakKitle Kaynak LojistikPaylaşım EkonomisiSürdürülebilirlikAnkaraLogisticsCrowsdourceCrowdsource LogisticsSharing EconomySustainabilitySürdürülebilir son kilometre teslimatı için kitle kaynak kullanımı: Ankara ilinde bir araştırmaCrowdsourcing for sustainable last mile delivery: A research in Ankara provinceMaster Thesis