Yurt, Eyüp2020-01-182020-01-182014Yurt, E. (2014). Öz-yeterlik kaynaklarının matematik başarısını yordama gücü. Eğitim ve Bilim, 39, 176, 159-169.1300-13371300-1337https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpNMU56WTVPUT09/oz-yeterlik-kaynaklarinin-matematik-basarisini-yordama-gucuhttps://hdl.handle.net/20.500.12452/2081http://dx.doi.org/10.15390/EB.2014.3443Bu çalışmada öz-yeterlik kaynakları ve matematik başarısı arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Araştırma Konya merkezinde farklı ortaokullarda öğrenim gören 350 (%51'i erkek ve %49'u kız) yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin özyeterlik kaynaklarını belirlemek için matematik öz-yeterlik kaynakları ölçeği ve matematik başarılarını belirlemek için dönem sonu matematik ders notları kullanılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde pearson momentler çarpım korelasyon tekniği ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, matematik öz-yeterlik kaynakları ve matematik başarısı arasında yüksek ve orta düzeyde anlamlı ilişkiler bulunmaktadır. Öz-yeterlik kaynaklarının matematik başarısı üzerindeki önem sırası; kişisel deneyimler, sosyal iknalar, fizyolojik durumlar ve dolaylı yaşantılar şeklindedir. Kişisel deneyimler, sosyal iknalar ve fizyolojik durumlar matematik başarısının anlamlı yordayıcılarıdır. Dolaylı yaşantılar ise matematik başarısı üzerinde anlamlı bir etkiye sahip değildir. Matematik başarısındaki değişimin yaklaşık %59'unu açıklamaktadır. Elde edilen bulgular dikkate alınarak uygulamaya yönelik bir takım önerilerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖz-yeterlik kaynaklarıÖz-yeterlik inancıMatematik başarısıYedinci sınıfÖz-Yeterlik Kaynaklarının Matematik Başarısını Yordama GücüArticle39176159169Q3