Atbaşı, ZehraKarasu, NecdetYusuf Ziya, Tavil2020-01-182020-01-182019Atbaşı, Z., Tavil, Y. Z., Karasu, N. (2019). Sınıf genelinde olumlu davranış desteği programı: Check-in/check-out uygulaması. Eğitim ve Bilim, 44, 197, 139-154.1300-13371300-1337https://dx.doi.org/10.15390/EB.2018.7588https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWprMk5qY3pNdz09/sinif-genelinde-olumlu-davranis-destegi-programi-check-in-check-out-uygulamasihttps://hdl.handle.net/20.500.12452/2235Check-in/check-out (CICO) alanyazında olumlu davranış desteğikapsamında ikincil düzeyde sunulan, akranlarıyla problemyaşayan, problem davranışlarından dolayı akademik olarakbaşarısızlık gösteren öğrencilere destek vermek için hazırlanan birönleme programıdır. Bu araştırmanın amacı, sınıf içinde problemdavranış sergileyen ve bu problem davranışları nedeniyleakademik olarak başarısız olan öğrencilerin derse etkin katılımdavranışları üzerinde, CICO’nun etkisini ortaya koymaktır. Buamaç çerçevesinde öğrencilerin dersi etkin dinleme davranışlarıincelenmiştir. Çalışmaya ortaokula devam eden 10-11 yaşlarındaüç öğrenci katılmıştır. Araştırmada tek denekli deneyseldesenlerden aralıklı değişen ölçüt desenine yer verilmiştir.Öğretmenlerden ve öğrencilerden elde edilen bulgular öğrencilerindersi etkin dinleme davranışlarında ilerleme gösterdiklerini ortayakoymuştur. Ayrıca çalışmanın bağımsız değişkeninin ve eldeedilen sonuçların sosyal uygunluğu da sosyal geçerlik verileri ilebelirtilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOlumlu davranışsal destekCheck-in Check-iutProblem davranışDerse etkin katılımSınıf müdahalesiSınıf Genelinde Olumlu Davranış Desteği Programı: Check-In/Check-Out UygulamasıArticle44197139154Q3WOS:000457378900007Q410.15390/EB.2018.7588