Yazar "Tepe, Aynur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Examining Internet Addiction in Gifted and Talented Students through Different Variables(Turkish Green Crescent Soc, 2019) Kurnaz, Ahmet; Tepe, AynurOn the one hand, the Internet is an indispensable tool of today; on the other hand, it has become a main risk that causes addiction. This study aims to examine the relationship of Internet addiction in gifted and talented students with their gender; having smartphones, computers. and Internet access; purpose for using the Internet; the frequency of Internet use; and time spent on it. This study has been conducted using the causal-comparative and correlational research designs; 421 gifted and talented students studying at the Science and Art Centers in Ankara, Kirikkale, Kirsehir, and Siirt participated in the study. The Internet Addiction Scale has been used to identify participants' Internet addiction levels. Data were collected in May, 2015. The results reveal that gender doesn't have a significant effect on gifted students' Internet addiction and that deprivation, control difficulty; general Internet addiction is high for students with smartphones; and students with computers and smartphones with access to the Internet are more addicted to the Internet. Internet addiction levels are higher for students who use the Internet for chatting, playing games. and social media than for students who use the Internet for doing research. The more frequently a student uses the Internet and the more time spent on it increases the addiction level.Öğe Examining Internet Addiction in Gifted and Talented Students through Different Variables(Turkish Green Crescent Soc, 2019) Kurnaz, Ahmet; Tepe, AynurOn the one hand, the Internet is an indispensable tool of today; on the other hand, it has become a main risk that causes addiction. This study aims to examine the relationship of Internet addiction in gifted and talented students with their gender; having smartphones, computers. and Internet access; purpose for using the Internet; the frequency of Internet use; and time spent on it. This study has been conducted using the causal-comparative and correlational research designs; 421 gifted and talented students studying at the Science and Art Centers in Ankara, Kirikkale, Kirsehir, and Siirt participated in the study. The Internet Addiction Scale has been used to identify participants' Internet addiction levels. Data were collected in May, 2015. The results reveal that gender doesn't have a significant effect on gifted students' Internet addiction and that deprivation, control difficulty; general Internet addiction is high for students with smartphones; and students with computers and smartphones with access to the Internet are more addicted to the Internet. Internet addiction levels are higher for students who use the Internet for chatting, playing games. and social media than for students who use the Internet for doing research. The more frequently a student uses the Internet and the more time spent on it increases the addiction level.Öğe İTO/AGSCÖ bilişsel stratejisine dayalı okuduğunu anlama becerileri öğretiminin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuma becerisine etkisinin incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023) Tepe, Aynur; Kurnaz, AhmetOkuma ve anlama becerilerinin, nitelikli bir şekilde geliştirilmesi ve zihinsel süreçlerde etkin olarak kullanılabilmesi için erken yaşlardan itibaren okuma ve okuduğunu anlama becerilerini geliştirecek stratejilere yönelik uygulamalı eğitimlere ihtiyaç vardır. Özellikle zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuduklarını anlamada büyük zorluklar yaşadıkları bildirilmektedir. Bu araştırmada geliştirilen İTO/AGSCÖ (incele-tahmin etoku (başlığı, soruları ve metni oku)-anahtar kelimelerin altını çiz-göz gezdir-soru sor-cevapla-özetle) bilişsel stratejilere dayalı okuduğunu anlama becerileri öğretiminin hafif düzey zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin anlama becerisine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin stratejileri farklı türdeki metinlere genelleyebilme ve okuduğunu anlama becerisine etkisi, strateji kullanımının öğretimden sonraki 2., 4. ve 6. hafta sürdürülebilmesindeki kalıcılığı ve okuduğunu anlama becerisinin sürdürülmesindeki kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Araştırma keşfedici sıralı karma yöntem modeli ile desenlenmiştir. Araştırma, özel eğitim ortaokulunda öğrenim gören, beşinci ve altıncı sınıf, hafif düzey zihin yetersizliği tanısı bulunan, üç öğrenci ve bu öğrencilerle çalışan altı öğretmen ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel veriler toplanarak bu verilerden elde edilen sonuçlar, nicel araştırma boyutunda kullanıldığı desenden oluşturulmuştur. Araştırmada kullanılacak stratejilerin belirlenmesi amacıyla katılımcı olarak seçilen öğrencilerin öğretmenlerinin eğitimlerinde kullandıkları okuduğunu anlama stratejileri betimsel analiz tekniğiyle belirlenmiştir. Elde edilen nitel veri sonuçları ve literatürde yer alan bilişsel okuma stratejileri dikkate alınarak zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin öğrenme özelliklerine göre uyarlanarak İTO/AGSCÖ stratejileri geliştirme sürecinde oluşturulan taslak form uzman görüşüne sunulmuştur. Özel eğitim alanında doktorasını tamamlamış iki uzmandan maddelerin uygunluğuna ilişkin görüş alınmış ve uzmanlar arası görüş uyumu iç tutarlılığı Cohen Kappa tekniği ile test edilmiştir. Elde edilen Kappa değerinin 0,84 (0,81-1,00 arası mükemmel uyum) olduğu görülmüştür. İTO/AGSCÖ stratejileri öğretiminin etkililiği, tek denekli araştırma desenlerinden katılımcılar arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli ile planlanmış ve etki büyüklüğü hesaplaması gerçekleştirmek için Örtüşmeyen Veri Yüzdesi analizi ve Tau-U analiz tekniği kullanılmıştır. Stratejilerin öğretimi açık anlatım yöntemiyle gerçekleştirilmiş ve her öğretim sonunda metne ilişkin sorulara verilen doğru cevap sayıları grafiğe işlenmiştir. Genelleme verileri ön test-son test modeliyle toplanmış ve veriler sütun grafiği üzerinde gösterilerek analiz edilmiştir. Araştırmada, katılımcıların metin okuma sürecinde strateji kullanımlarını değerlendirmek amacıyla, öğretim öncesi ve sonrası strateji kullanımlarına ilişkin toplanan veriler ve öğretimin sosyal geçerlik verileri betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre; hafif düzey zihin yetersizliği olan öğrencilerin metin okuma sürecinde İTO/AGSCÖ stratejileri öğretimi, okuduğunu anlama becerisini geliştirmede etkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin farklı metin türlerini okuma sürecinde İTO/AGSCÖ stratejileri kullanımlarını genelleyebildikleri, farklı metin türlerini anlama becerilerinde etkili olduğu, strateji kullanımını öğretim sona erdikten sonraki izleme oturumlarında sürdürmelerinde ve okuduğunu anlama becerileri üzerinde kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sosyal geçerlik verilerine göre öğrencilerin ve öğretmenlerin uygulamayı etkili ve uygulanabilir buldukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın son kısmında bulgular ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmış, araştırmalar ve uygulamalar için öneriler sunulmuştur.