Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 11 / 11
  • Öğe
    Bölgesel Kalkınmada Sosyal Sermayenin Rolü: Konya Bedesten Örneği
    (2016) Telli Üçler, Yasemin; Koraş, Muhittin; Güçlü, Yelda
    Son yıllarda özellikle iktisat, sosyoloji ve politika bilimleri ekseninde ele alınıp incelenen sosyal sermaye; genel anlamda bölgesel kalkınmanın sağlanmasında önemli bir araç niteliği taşımaktadır. Bölgenin kalkınması; bölgede bulunan ekonomik aktörlerin sosyal ilişkilerinin temel kaynağı olan sosyal sermayenin olumlu etkilerine dayanmaktadır. Bölgesel kalkınmanın sosyal sermaye üzerindeki etkisi tespit edilip, bölgede sosyal sermaye seviyesinin yükseltilmesi gerekmektedir. Sosyal sermaye seviyesinin yükseltilmesi, bölgesel kalkınmada bölgelerin arz ve talep dengelerinin sağlanması, bölge dışından yatırımcıların bölgeye çekilmesi, bölgeye özgü yapı, network ağı, üretim faktörleri, iş kültürü, öğrenen bölgeler, inovasyon gibi kavramları önemli kılmaktadır. Bölgede oluşan bu kavramlardan yola çıkarak sosyal sermaye toplumdaki bireyler ve kurumlar arası ilişkileri hem dikey eksende hem de yatay eksende incelemektedir. Fiziki, yasal ve ahlaki açıdan değerlendirerek güven unsuru açısından analiz ederek, belirlenen amaçlara ulaşılıp ulaşılamadığını konu etmektedir. Bu bağlamda Sosyal Sermayenin toplumun kurumlarına olan etkileri birçok yönden toplumda araştırma konusu olarak yer almakla beraber toplumda daha çok etkileşim ağları ve bir aradalık üzerinde değerlendirilerek önem kazanmaktadır. Bu önem, günümüzde bölgelerin büyümesini etkileyen bölgesel faktörlerin etkileşimini ve etkinliğini arttırmasına bağlı olmaktadır. Sosyal ilişkiler bir sermayedir. Sosyal sermaye bir toplumun değer yargılarının korunmasında etkin bir rol oynamaktadır. Bu sermaye bir deneyimi de beraberinde getirerek gereksinim duyulduğu zaman ulaşılabilecek bir kaynak niteliği taşımaktadır. Sosyal ağlar, sosyal sermayenin güçlü bir faktörü; bunun geliştirilmesi, şekillendirilmesi için önemli bir olgusudur. Sosyal sermayenin toplum üzerindeki algısı ve etkisi,sinerji yaklaşımı, toplumcu yaklaşım, kurumsalcı yaklaşım ve sosyal ağ yaklaşımı üzerinden değerlendirilmektedir.Bölgesel kalkınmanın sosyal sermaye yaklaşımı ile ilişkisi sosyal ağ yönteminde şekil bulmaktadır.Bu anlamda sosyal sermaye ve bölgesel kalkınma olgusuna bakış, bölgesel kalkınmanın sosyal sermaye yaklaşımlarıyla ilişkisi akademik bakış açısı çerçevesinde incelenmiş; Konya ili özelinde tarihi Bedesten Çarşısında yer alan işletmelerin sosyal sermaye olgusuna bakışı ele alınmıştır. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak yapılan analizde; işletmeler arası sosyal sermaye ölçümlenerek ilişki düzeyleri belirlenmiştir. İşletmelerin bir veya daha fazla şekilde (arkadaşlık, işbirliği, ticaret, bilgi, iletişim, ortaklık, v.b.) birbirine bağlandığını gösteren sosyal ağ analizi yapılarak, konuyla ilgili düşünceler ortaya konmuştur
  • Öğe
    Muhasebe mesleğinde etik: Muhasebe meslek mensuplarının tutumlarını ölçme sorunsalı
    (2018) Ayvaz, Ednan; Geçkil, Tahsin
    Son yıllarda birçok işletmede yaşanan muhasebe skandallarının ardından dünyanın birçok yerinde,işletme ve muhasebe uygulamaları ve özellikle muhasebeciler ve denetçiler tarafından ortayakonulan mesleki etikle ilgili yoğun eleştiriler, muhasebe ve denetimdeki kamu güvenininzayıflamasına neden olmuştur. Bu nedenle Dünyada ve Türkiye’de muhasebe meslek mensuplarınınuymaları için etikle ilgili düzenlemeler yapılmıştır.Muhasebe mesleğinde dürüstlük, tarafsızlık, mesleki yeterlilik ve özen, gizlilik ve mesleki davranıştanoluşan etik ilkelerle ilgili bilgiler verildikten sonra (meslek etiğiyle ilgili); Malatya ilinde tüm meslekmensuplarına gönderilen anketten geçerli dönüş yapan 155 meslek mensubundan alınan verileranaliz edilmiştir.Çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının unvanlarına göre etik ilkeleriyle ve genel etikalgısıyla ilgili tutumlarını ölçmektir. Fakat Türkiye’de muhasebe meslek etiğine ilişkin kullanılanölçeklerin faktör analizi ve etik ilkelerin her biri için güvenirlik ve geçerlilik analizinin yapılmamasınedeniyle güvenirlilikleri ile ilgili problemler vardır. Bu nedenle, “Muhasebe meslek mensuplarınınunvanlarına göre Etik İlkeleri ve Genel Etik algısıyla ilgili tutumları arasında farklılıkgöstermektedir/vardır” hipotezimiz test edilememiştir. Buna bağlı olarak da Türkiye’de Muhasebemeslek mensuplarının mesleki etik tutumlarıyla ilgili geçerliliği ve güvenilirliği olan yeni bir ölçeğingeliştirilmesine ihtiyaç olduğu sonucuna varılmıştır.
  • Öğe
    Örgütsel Demokrasinin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması
    (2017) Geçkil, Tahsin; Akpınar, Ali Talip; Taş, Yunus
    Örgütsel demokrasi bireyin işi, çalışma arkadaşları ve işyeri koşullarına ilişkin düşüncelerinde değişimler yoluyla iş tatminini olumlu etkileyebilir. Örgütsel demokrasi algısının iş tatminine etkisini inceleyen çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmanın amacı hastane çalışanlarının örgütsel demokrasi algılarının iş tatmini düzeyine etkisinin incelenmesidir. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın örneklemi bir üniversite hastanesinde çalışan 405 kişiden oluşmuştur. Veriler, Örgütsel Demokrasi Ölçeği, İş Tatmini Ölçeği ve demografik bilgi formu ile toplanmıştır. Veriler, bilgisayarda korelasyon, regresyon, bağımsız gruplarda t testi ve One Way ANOVA ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Örgütsel demokrasi algısı arttıkça iş tatmininin artabileceği ve çalışanların iş tatmin düzeylerinin arttırılmasında örgütsel demokrasinin bir araç olarak kullanılabileceği şeklinde bazı önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Örgütsel demokrasi algısı ile iş tatmini arasında pozitif yönde önemli bir ilişki bulunmuştur (r=.622;p<0.001). Örgütsel Demokrasi algısı iş tatmini düzeyini olumlu yönde etkilemektedir (Düzeltilmiş R2 =.388).
  • Öğe
    Girişimci Dostu Üniversiteler İndeksi ve Bir Model Geliştirilmesi
    (2018) Tekin, Mahmut; Geçkil, Tahsin; Koyuncuoğlu, Özdal; Tekin, Ertuğrul
    Neo-liberal eğitim anlayışının üniversiteleri öğrenci odaklı, küresel kalkınmaya uygun eğitimi amaçlayan, girişimci ve yaratıcıinsan kaynağı üreten ve buna uygun eğitim programları geliştiren birer kuruma dönüştürdüğü gözlenmektedir. Bu bağlamdaüniversitelerin girişimci bir yapıya sahip olup olmadığı yönünden ölçümler yapıldığı da dikkat çekmektedir. Bu ölçümlerin birçokamacı bulunmakla birlikte, öncelikle tüm paydaşların beklentilerini karşılayan rekabetçi, girişimci ve yenilikçi bir üniversiteyönetişim sistemi kurularak bu sistemin geliştirilmesini sağlamaktır. Buna paralel olarak yine tüm paydaşların beklentilerinikarşılayacak ve bu sistemin geliştirilmesine katkı verecek Girişimci ve Yenilikçi Üniversite İndeksleri oluşturma çabaları da artışeğilimindedir. Üniversite girişimciliğinin ölçümlenmesinin yararlılığı konusunda genel olarak uzlaşı bulunduğu söylenebilir. Buamaçla Türkiye’de sadece TÜBİTAK tarafından geliştirilen ve yürütülen Girişimci ve Yenilikçi Üniversite İndeksi olarakadlandırılan bir adet İndeks 2012 yılından bu yana kullanılmaktadır. Bu konuda farklı ölçüm araçlarının olması bilimsel olarakyararlı olacaktır. Bu düşünceden hareketle bu araştırmanın amacı, Üniversite girişimciliği konusunda yeni bir indeks geliştirmektir.Ölçek geliştirme aşamasında literatürde yer alan üç fazlı on adımlı yaklaşım benimsenmiştir. Ölçekte yer alabilecek ifadelerliteratür ve uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Bu aşamada 53 maddelik taslak bir form elde edilmiştir. Bu taslakindeks, alandan uzmanlara gönderilerek uzman görüşü istenmiştir. Elde edilen uzman görüşleri sonrasında Kapsam Geçerlikİndeksi (KGİ) çalışması yapılmış ve 50 maddenin aday ölçekte kaldığı tespit edilmiştir. Yapı geçerliği açısından Faktör analiziöncesinde Kaiser-Meyer-Olkin katsayısı ve Bartlett testi yapılmış ve Bartlett testi sonucu (P.000) ve KMO değeri .914 çıkmıştır.Aday ölçek açımlayıcı faktör analizine tabii tutulmuş ve Varimaks döndürme tekniği ile yapılan AFA sonucunda ortaya 47 maddelibeş faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan ölçek varyansı % 73,875 oranında ölçmektedir. Ölçek ifadelerinin madde faktöryükleri en düşük .46 ve en yüksek .87 değerlerini almıştır.Ölçeğin bütününe ilişkin Chornbach Alfa değeri .986, olarakölçülmüştür. Boyutlara ilişkin Chornbach Alfa değerleri ise .983 ile .830 arasında değişmektedir. Sonuç olarak ortaya çıkan ölçeğingeçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.
  • Öğe
    eWOM Arama Motivasyonları ile Online Kurumsal İtibar Algısı Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
    (2019) Koçyiğit, Murat; Çakırkaya, Murat
    Küreselleşen dünyada internet kullanımının her geçen gün artması, bilgi arama motivasyonlarını farklılaştırmıştır. İnternet tabanlı iletişim sayesinde müşteriler, markalarla ilgili izlenimlerini ve alışveriş tecrübelerini üçüncü şahıslarla paylaşmaktadırlar. Müşterilerin internet temelli bilgi arama motivasyonları, elektronik ağızdan ağıza iletişimin (eWOM) önemini artırmıştır. Bununla birlikte, eWOM, online kullanıcıların tüketim davranışlarının belirlenmesinde önemli bir bilgi kaynağı olmanın yanında, online kurumsal itibarın şekillenmesinde de etkili olmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, müşterilerin eWOM arama motivasyonları ile online kurumsal itibar algısı arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise eWOM arama motivasyonlarının, online kurumsal itibar algısı üzerinde, doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olup olmadığını analiz etmektir. Bu bağlamda, Konya’daki internet kullanıcısı ve eWOM arama motivasyonuna sahip müşteriler (n407) üzerinde amaçlı örnekleme yöntemi ile uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde, tanımlayıcı istatistikler, eWOM arama motivasyonları ile online kurumsal itibar algısı arasındaki ilişkiyi ve etki düzeyini ölçmek amacıyla sırasıyla korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma neticesinde eWOM arama motivasyonu faktörü alt boyutları ile online kurumsal itibar algısı faktörü arasında pozitif ve orta kuvvette, anlamlı (p ,000) bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda, eWOM arama motivasyonu faktörü alt boyutlarının, online kurumsal itibar algısı değişkeni üzerinde doğrudan ve anlamlı fakat zayıf kuvvette bir etkisinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Lojistik Öğrencilerinin İş Başı Eğitiminden Tatmin Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği
    (2019) Dündar, Abdullah Oktay; Telli Üçler, Yasemin; Başaran Alagöz, Selda
    İşbaşı eğitimi, iş yerinde veya iş yeri dışında işin fiilen yapıldığı yerde verilen eğitim olarak tanımlanmaktadır.Üniversitelerin tıp fakültelerinde intörn doktorluk olarak uzun yıllardan beri başarıyla uygulanan bu eğitim modeli sonyıllarda mühendislik fakültelerinde ve diğer fakültelerde de uygulanmaya başlanmıştır. İş başı eğitimi ya da 71 eğitimmodeli olarak uygulanan sistemde öğrenciler 1 dönem boyunca eğitim alanlarına uygun iş yerlerinde istihdam edilmekteve teorik bilgilerini pratik beceriye dönüştürmektedir. Bununla birlikte iş başı eğitimi, üniversite-sanayi işbirliğininsağlanması, şirketlere iş gücü temininde kaynak oluşturmak vb. birçok faydaları bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı,lojistik öğrencilerinin işbaşı eğitiminden tatmin düzeylerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, 2018-2019 eğitim öğretimyılında Necmettin Erbakan Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik bölümünde işbaşı eğitimi alan öğrencilere işbaşı eğitimiöncesi ilk anket, işbaşı eğitimi sonrası son anket yüz yüze uygulanmıştır. 71 öğrencinin anketleri değerlendirmeyealınmıştır. Öğrencilerin ilk anket ve son anket karşılaştırmalarında istatistiksel anlamlı bir fark olmadığı ve öğrencilerinişbaşı eğitiminden beklentilerinin karşılandığı belirlenmiştir. İşbaşı eğitimini 3. parti lojistik şirketlerde yapanöğrencilerin beklentileri, lojistik faaliyet icra eden diğer şirketlerde yapan öğrencilere göre daha yüksektir.
  • Öğe
    Örgütsel Demokrasi Ölçeği Geliştirme Çalışması
    (2015) Geçkil, Tahsin; Tikici, Mehmet
    Araştırmanın amacı Örgütsel Demokrasi Ölçeği geliştirmek, geçerlik ve güvenirliğini test etmektir. Metodolojik tipteki araştırmada üç faz ve on adımdan oluşan ölçek geliştirme modeli kullanılmıştır. Örneklem 438 kişiden oluşmuştur. Kapsam geçerliği yapılan ölçek örneklem grubuna uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 ve LİSREL 8.8 programlarında ortalama, standart sapma, Pearson Momentler çarpımı, Chronbach Alfa, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile değerlendirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizinde 28 maddelik, beş faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin benzer ölçek ile korelasyonu .80 (p0.001), Chornbach Alfa .95, Test-tekrar test korelasyon katsayısı r.87 (p.001) bulunmuştur. Örgütsel Demokrasi Ölçeğinin Doğrulayıcı Faktör Analizinde iyi uyum ölçütlerine sahip olduğu ve sonuç olarak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.
  • Öğe
    Pazarlama İletişimi Bağlamında eWOM Arama Motivasyonları ile Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
    (2018) Koçyiğit, Murat; Çakırkaya, Murat
    Araştırmanın amacı, eWOM arama motivasyonlarının tüketici temelli markadeğeri üzerinde doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olup olmadığını analiz etmektir. Bubağlamda, online alışveriş yapan tüketiciler üzerinde amaçlı örnekleme yöntemi ile yüzyüze uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmişve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmada elde edilendatalara, tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, eWOM arama motivasyonları ile onlinetüketici temelli marka değeri arasındaki ilişkiyi ve etki düzeyini ölçmek amacıylasırasıyla korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir.Gerçekleştirilen analizler sonucunda eWOM arama motivasyonu faktörü boyutlarından;satın alma ile ilgili bilgi edinme, bilgi yoluyla sosyal oryantasyon, topluluk üyeliği,ekonomik teşvik değişkenlerinin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde (p0,05) markadeğeri değişkenini etkilediği tespit edilmiştir. Diğer eWOM alt boyutlarından, ürünleilgili bilgi edinme, değişkeninin marka değeri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı biretkisinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya ili örneği
    (2017) Başaran Alagöz, Selda; Geçkil, Tahsin
    Amaç: Bu çalışmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sorunların tanımlanmasıdır.Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini Konya ilindeki üniversitelerde okumakta olan yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem 109 kişiden oluşmuştur. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen 28 soruluk anket formu ile toplanmıştır. Anket formu literatür taramalarına ek olarak “odak grup görüşmeleri” yoluyla geliştirilmiştir. Veri toplama işlemi Mayıs-Haziran 2016 tarihlerinde yapılmış olup veriler yüzdelik, ortalama ve standart sapma ile analiz edilmiştir. Bulgular: Katılımcıların %61.5’i erkek, %54.1’i 21-25 yaş aralığında, %52.3’ü Sosyal Bilimler alanında öğrenim görmektedirler. Katılımcı öğrencilerin % 43.1’i Ortadoğu bölgesinden ve %24.8’i Kafkaslar ve Orta Asya bölgesinden gelmektedir. Öğrencilerin %78.9’u öğrenci statüsü ile ülkemize gelmiş ve %90.8’i Türkiye’de herhangi bir kurumdan burs aldıklarını ifade etmişlerdir. Elde edilen sonuçlara göre yabancı öğrencilerin çoğunluğu üniversite personellerinden, hocalarından ve arkadaşlarından ayrımcılık görmediklerini ifade etmişlerdir. Yabancı öğrencilerin Türkiye’de yaşadıklarını ifade ettikleri en önemli sorun Türkçeyi anlama ve Türkçe ders izleme olarak görülmektedir. Yemekler, yabancı öğrenciler için orta düzeyli bir sorun olarak görülmüştür. Sonuçlar: Yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadığı Türkçeyi anlama, yemekler, sosyal yaşama uyum ile ilgili yaşadığı sorunların çözümüne yönelik çok aktörlü bir yaklaşım gerekmektedir.
  • Öğe
    Sosyal Medya İletişimi ve Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir GSM Markası Üzerine Tüketici Araştırması
    (2019) Çakırkaya, Murat; Koçyiğit, Murat
    Amaç - Araştırmanın amacı; sosyal medya iletişimi ile tüketici temelli marka değeri arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığının tespitidir.Yöntem - Araştırmanın evrenini, GSM markası Turkcell kullanıcıları oluşturmaktadır. Ancak, araştırma kapsamında Turkcell marka GSM operatörü kullanıcılarının tamamına ulaşmak zaman kısıtı, maliyet ve örnekleme ulaşım zorluğundan dolayı, araştırma “Olasılığa Dayalı Olmayan Örnekleme” türlerinden “Kolayda Örnekleme Yöntemi” ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz kapsamında; tanımlayıcı istatistiklere yer verilmiş, sosyal medya iletişimi ve tüketici temelli marka değeri ölçekleri için faktör analizleri gerçekleştirilmiştir. Son olarak sosyal medya iletişimi ve marka değeri alt boyutları korelasyon analizi yapılarak çıkan sonuçlar yorumlanmıştır.Bulgular – Gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda sosyal medya iletişiminin alt boyutları ile tüketici temelli marka değeri arasında orta kuvvette ve anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir.Tartışma - Günümüzde dünya nüfusunun yarıdan fazlası internet kullanmaktadır ve sosyal medya kullanım oranı %45’lere ulaşmıştır. Buna bağlı gelişen sosyal medya iletişimi hem pazarlama içeriğinin hem de şirket ile müşteriler arasındaki etkileşimin önemli değişimlere uğramasına yol açmıştır. Müşterilerin kendi aralarında ve müşterilerle şirketler arasında interaktif etkileşim kanallarının oluşması da bu trendin bir neticesidir. Bu kanallar geleneksel kanallardan daha büyük etkinliğe sahiptir. Çünkü etkileşimin, paylaşımın ve geri bildirimin esas olduğu bu iletişim platformları, düşüncelerin daha kolay ve hızlı bir şekilde paylaşımını sağlamaktadır. Markanın pazardaki gücünü yansıtan marka değeri de doğal olarak bu etkileşim türünden etkilenmektedir. Sosyal medya platformlarında kurgusu doğru şekilde oluşturulmuş etkin bir interaktif iletişim, tüketicilere ait marka değer algılarını olumlu yönde etkileyecektir.
  • Öğe
    Marka Otantizminin Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Hazır Gıda Sektöründe Bir Uygulama
    (2019) Çakırkaya, Murat; Karaboğa, Kazım
    Amaç - Araştırmanın amacı marka otantizminin tekrar satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin bulunup bulunmadığının tespitidir. Yöntem - Torku müşterilerinin algıladıkları marka otantizminin tekrar satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla üç ana boyuttan oluşan bir veri toplama aracı geliştirilmiştir. Bu veri toplama aracının birinci bölümünde demografik değişkenlere ilişkin soruların yanında üç adet çoktan seçmeli soru yer almaktadır. İkinci bölümde 20 madde ve dört boyuttan (süreklilik, orijinallik, güvenilirlik/doğallık ve genel marka otantizmi) oluşan algılanan marka otantizmi soruları bulunmaktadır. Üçüncü bölümde altı madde ve bir boyuttan oluşan tekrar satın alma niyetine ait sorular yer almaktadır. Araştırma kapsamında önce frekans analizi yapılmıştır. Daha sonra araştırmada kullanılan ölçeklerle ilgili boyutlar ve maddelere ilişkin önem dereceleri belirlenmiştir. Son olarak korelasyon ve regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Bulgular – Korelasyon analizi sonuçlarına göre marka otantizmi ile tekrar satın alma niyeti arasında pozitif yönde anlamlı ve yüksek düzeyli bir ilişki tespit edilmiştir. (r0,68) Korelasyon analizinden sonra algılanan marka otantizminin tekrar satın alma niyetini ne düzeyde etkilediğini belirlemek amacıyla regresyon analizi yapılmıştır. Torku markası için kurulan çoklu regresyon modelinin genel olarak anlamlı olduğu görülmüştür. Fakat modeldeki bağımsız değişkenlerden algılanan süreklilik değişkeninin anlamlı bir etkiye sahip olmadığı belirlenmiştir. Tartışma - Torku markası ürünlerine ait tekrar satın alma niyetinin oluşması için, öncelikle markanın tercih edilme nedenlerinin artırılması gerekir. Bunun için de öncelikle Torku markasının ulusal pazarda bulunurluk oranı arttırılmalıdır. Çünkü bir markanın perakende mağazalarında rakip firmalar kadar görünür olması önemlidir.