Bankacılık Anabilim Dalı Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 11 / 11
  • Öğe
    İş doyumu ve Covid-19 kontrol algısı arasındaki ilişkinin araştırılması: Banka çalışanları örneği
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Kağnıcı, Eyüp; Altındağ, İlkay
    İş doyumu dinamik bir yapıda olduğundan birçok faktörden etkilenmektedir. Yaşanılan dönemdeki bazı çevresel koşullarda iş doyumuna etki etmektedir. Günümüzde içerisinde bulunduğumuz Covid-19 pandemisi ve pandeminin kontrolü ile ilgili algılamaların da bu faktörlerin arasında yer alacağı varsayımı çalışmanın çıkış noktasını oluşturmuştur. Covid-19 pandemisi, çalışma koşullarından hayat tarzlarına kadar birçok değişikliği beraberinde getirmiştir. Bu değişikliklerden birisi de sosyal hayata zorunlu mesafe kurallarının girmesi olmuştur. Bankacılık sektörü ise özünde bir alış-verişi ifa etmektedir. Bu alış-verişin gerçekleşmesi bir etkileşim gerektirmektedir. Pandemi koşullarında banka çalışanlarının bu zorlukla mücadele etmesinin daha zor olacağı ve iş doyumlarının incelenmesinin önemli olacağı düşüncesiyle çalışma bankacılık sektörü üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, banka çalışanlarının iş doyumları ve Covid-19 kontrol algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Ölçüm aracı olarak Minnesota İş Doyum Ölçeği ve Covid-19 Kontrol Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri, Konya ilinde görev yapan banka çalışanlarına anket uygulaması yapılarak elde edilmiştir. Analizler için SPSS 25 paket programı kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenilirlik analizi ve açıklayıcı faktör analizi yapıldıktan sonra hipotezleri test etmek üzere Spearman korelasyon analizi, regresyon analizi, Mann- Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre iş doyumu ve Covid-19 kontrol algısı arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Covid-19'un kontrol altına alındığına dair algılamalar iş doyumunu artırmaktadır. Dolayısıyla temel hipotezimiz kabul edilmiştir.
  • Öğe
    Bankaların risk yönetiminde iç kontrol sisteminin rolü: Konya ili örneği
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Göray, Fatmagül; Yazgan, Ayşe Elif
    İç kontrol risklerini yönetmek, işletmenin yönetişim sisteminin önemli bir unsurudur. Etkin bir iç kontrol sistemi, işletmenin faaliyetlerinde etkinlik ve verimliliğin sağlanması, güvenilir finansal raporlama, faaliyetlerin ilgili kanun ve yönetmeliklere uygunluğu ve uzun vadeli karlılık gibi hedeflerine ulaşmasına yardımcı olur. Ayrıca, işletmenin itibarına veya beklenmedik kayıplara yönelik önemli risklerin belirlenmesi, değerlendirilmesi ve azaltılmasında da önemli bir rol oynar. Bu çalışmanın amacı, bankaların iç kontrol sisteminin etkinliğini değerlendirmek ve COSO (Committee of Sporsoring Organizations) tarafından belirlenen kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, kontrol faaliyetleri, bilgi ve iletişim ve izleme bileşenlerinin bir iç kontrol sistemi oluşturmadaki rolünü ve önemini ortaya koymaktır. Risk yönetimi döngüsüne vurgu yapılarak Görevlerin Ayrılığı İlkesi ile uyumlu bir uygulamaya ulaşmak için geliştirilen her aşama bu çalışmada değerlendirilmiştir. Şirket iç kontrol faaliyetlerinin sağlıklı yürütülebilmesi için risklerin tespit edilerek, Görevlerin Ayrılığı İlkesine uygun olacak şekilde tanımlanması ile güvenli çalışma ortamlarının sağlanabilmesi hedeflenmiştir.
  • Öğe
    Mobil bankacılık uygulamalarının müşteri deneyimi ve sadakati üzerine etkisi: Konya ili örneği
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Agamyradova, Halima; Yazgan, Ayşe Elif
    Günümüzde bankacılık sektöründe yaşanan teknolojik gelişmeler, pazarlama stratejilerinde büyük değişimlere yol açmaktadır. İnternet, bilgisayarlar, akıllı tabletler ve telefonlar gibi teknolojiler, bankaların müşterilere ulaşma ve hizmet sunma yöntemlerinde önemli bir dönüşüm göstermektedir. Mobil bankacılık uygulamaları, bankaların müşterilerine hızlı ve kolay bir şekilde hizmet sunmalarını sağlanmaktadır. Bu uygulamalar sayesinde müşteriler, herhangi bir zaman ve mekânda bankacılık işlemlerini gerçekleştirebilmektedirler. Mobil bankacılık uygulamaları sayesinde hesap bilgilerini kontrol etme, para transferi yapma, fatura ödeme gibi işlemleri kolayca gerçekleştirebilmektedirler. Böylece müşterilere daha fazla erişim imkânı sağlanmış olup müşteri memnuniyeti artırılış olmaktadır. Bu çalışma, mobil bankacılık uygulamalarının müşteri deneyimi ve sadakati üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Konya il merkezinde bulunup mobil bankacılık hizmetlerini kullanan ve kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 407 kişi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda mobil bankacılık ile müşteri deneyimi ve müşteri sadakati arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu; ayrıca mobil bankacılık uygulamasının müşteri deneyimi ve müşteri sadakatini de etkilediği tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Narsist kişiliğin işkoliklik üzerine etkisi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Göçergi, Beyza; Erdirençelebi, Meral
    Narsist kişilik, bireyin kendini aşırı beğenmesi, kendini diğer kişilerden daha üstün ve özel olarak görmesi, başarıya odaklı, her durumda takdir bekleyen bir kişilik durumudur. Son dönemde konu iş dünyasınca dikkat çekmektedir. İşkoliklik ise bireylerin aşırı çalışma eğilimi göstermeleri, hayatlarının merkezine iş yaşamlarını koymaları ve hem aile hem sosyal yaşamlarından uzaklaşması gibi sonuçlar doğuran bir durumdur. Bu durum bireyin kendisi için sağlık ve mutluluk açısından olumsuz sonuçlara sebep olurken aynı zamanda iş hayatında da performans ve verimlilik açısından istenmeyen sonuçlara sebep olabilmektedir. Bu tezin amacı ise narsist kişiliğin işkoliklik üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma Konya ili merkez ilçelerinde bulunan kamu, katılım ve kamu katılım bankalarında çalışmakta olan bankacılar üzerinde yürütülmüştür. Bu araştırma sonucunda banka çalışanlarının narsisist kişilik özelliklerinin işkoliklik özellikleri üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğu, narsist kişilik alt boyutlarından ise liderlik ve sömürücülük alt boyutlarının işkolikliğin aşırı çalışma ve kompulsif çalışma boyutları üzerine anlamlı etki ettiği görülmüştür.
  • Öğe
    Covid-19 salgın sürecinde banka çalışanlarının stres ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve demografik değişkenler açısından incelenmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-05-25) Filikci, Canan; Altındağ, İlkay
    2019 yılında ortaya çıkan, ilk olarak Çin'in Wuhan şehrinde rastlanan ve hayvanlardan insanlara geçen Covid-19 hastalığı yaşamımızın birçok bölümünü olumsuz etkilemiştir. Söz konusu virüs dünyanın her yerinde insanların günlük hayatta almış oldukları kararları, yaptıkları planları değiştirmiştir. Banka, hastane, alışveriş merkezi ve benzeri insanların kalabalık olabileceği ortamların kullanımı, sosyalleşme, sosyal mesafe, maske kullanımı, genel ve kişisel temizlik gibi sayabileceğimiz birçok alanda insan davranışını etkilemiştir. Etkilenen bu davranışlardan bazıları da stres ve tükenmişliktir. Stres ve tükenmişliğin yoğun olarak yaşandığı meslek gruplarından biri de bankacılıktır. Banka çalışanlarının virüs kaynaklı kısıtlamalardan ve negatif enerjiden dolayı stres düzeyleri artmakta ve yaşanan bu stres tükenmişliğe neden olabilmektedir. Yapılan bu çalışmada, banka personellerinin salgın sürecinde streslerinin ve tükenmişliklerinin ölçülüp aralarındaki ilişkinin belirlenmesi ve demografik özellikler bakımından araştırılması amaçlanmıştır. Katılımcıların stres düzeylerini ölçmek için Algılanan Stres Ölçeği, tükenmişlik düzeylerini ölçmek için ise Maslach Tükenmişlik Ölçeği kullanılmıştır. Veriler Konya merkezinde görev yapmakta olan banka personelinden online anket yöntemiyle toplanmıştır. 449 anket üzerinden analizler gerçekleştirilmiştir. Analizlerde SPSS 26 paket programı kullanılmıştır. Betimleyici istatistiksel hesaplamalar, frekans analizi, korelasyon analizi, Keşfedici (Açıklayıcı) faktör analizi, Normallik testi, Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis testleri yapılmıştır. Yapılan Spearman Korelasyon analizi sonucunda banka çalışanlarının Covid-19 salgın sürecinde stres ile tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Demografik değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, bankacılık sektöründe çalışma süresi, çalışılan banka türü, bankadaki pozisyon, aylık ortalama gelir) banka çalışanlarının stres ve tükenmişlik alt boyut düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis testleriyle tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre banka çalışanlarının Covid-19 salgın sürecinde rahatsızlık algısı düzeyleri yaş, bankacılık sektöründe çalışma süresi, görev yapılan birim ve aylık gelir değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Yetersiz özyeterlik algısı düzeyleri sadece banka türü değişkenine göre farklılık göstermektedir. Duygusal tükenme düzeyleri görev yapılan birim ve aylık gelir değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Duyarsızlaşma düzeyleri yaş, görev yapılan birim ve aylık gelir değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Düşük kişisel başarı düzeyleri yaş, medeni durum, öğrenim durumu, bankacılık sektöründe çalışma süresi ve görev yapılan birim değişkenlerine göre farklılık göstermektedir.
  • Öğe
    Stratejik insan kaynakları yönetiminin örgütsel yenilikçilik üzerine etkisi: Bankacılık sektöründe bir uygulama
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Demirel, Kaşif; Şendoğdu, A. Aslan
    Örgütlerin rekabet avantajı elde etmelerinde insan kaynağının önemi zaman içinde artış göstermiştir. Bunun neticesinde insan kaynağının yönetimi gündeme gelmiştir. Daha sonrasında ise insan kaynağına yönelik stratejik yaklaşımlar benimsenmiştir. Rekabetin artması sonucu işletmelerin yenilikçi ürün geliştirmeleri de bir zorunluluk oluşturmaya başlamıştır. Yenilikçi bir ortamın oluşmasında insan kaynağına stratejik yaklaşım ön koşullardan bir tanesini oluşturmuştur. Bu çalışmanın amacı bankacılık sektöründe stratejik insan kaynakları uygulamalarının örgütsel yenilikçilik üzerindeki etkisini tespit etmektir. Bu kapsamda, stratejik insan kaynakları yönetim uygulamalarının yenilikçilik üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Bunun için bankacılık sektöründe 396 çalışan ile anket çalışması yapılmıştır. Anket kapsamında çalışanların demografik özellikleri ile birlikte stratejik insan kaynakları ve yenilikçilik düzeylerini belirlemeye, ayrıca örgütsel bağlılık ve işyeri performansını belirlemeye yönelik sorular sorulmuş ve sonuçları analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda stratejik insan kaynakları yönetim uygulamalarının yenilikçiliği pozitif ve güçlü bir şekilde etkilediği görülmüştür.
  • Öğe
    Bankacılık sektörü insan kaynaklarının teknoloji kabul modeline göre toplum 5.0 farkındalık düzeyinin araştırılması
    (2022) Tosun, Muhammet Metin; Şendoğdu, Ali Aslan
    Endüstri 4.0 teknolojilerinin üretim ve hizmet sektörlerinde gittikçe yaygınlaşarak insanın bazen yerini aldığı, bazen de işlerini kolaylaştırdığı görülmektedir. İşleri teknolojik aletler ve yazılımların zaman içerisinde üretim ve hizmet sektörlerinin dışında da yayılmaya başlaması ve internet, mobil cihazlar gibi olanakların bireysel kullanıcılar arasında yaygınlaşması alışkanlıklarımızı değiştirmektedir. Bireysel olarak değişen ve gelişen insanoğlu içinde yaşadığı toplumu değiştirmektedir, yeni teknolojilerin topluma yansıyan etkisi ise Toplum 5.0 ideası ile açıklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bankalarda çalışan personellerin Toplum 5.0 konusundaki farkındalıklarını, yeni teknolojiler karşısındaki tutumlarını ve bu teknolojileri kullanma niyetlerini hangi faktörlerin etkilediği araştırılmıştır. Demografik değişkenler ile alt boyutlar arasında anlamlı ilişki olup olmadığı ayrıca bankaların çalışanlarına Toplum 5.0 ile ilgili eğitim verip vermedikleri TKM (Teknoloji Kabul Modeli) (Davis, 1986) ile araştırılmıştır. Bu amaçla Konya ve Karaman ilindeki bankalarda çalışan 442 personele fiziki anket yöntemi ile ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda; yeni teknolojilere karşı tutum ile kullanım niyeti arasında yüksek düzeyde pozitif yönde ilişki olduğu, algılanan faydanın da tutumu ve niyeti pozitif yönde etkilediği tespit edilmiştir. Algılanan kullanım kolaylığı ile diğer alt boyutlar arasında anlamlı bir ilişki saptanamamıştır. Ayrıca banka çalışanlarının %25,8’inin Toplum 5.0 hakkında bilgi sahibi olduğu, kurumlarında eğitim verilenlerin ise %9,5 olduğu tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Haberleşme Sektörü İşletmelerinin Finansal Analizi: Borsa İstanbul’da Bir Uygulama
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Erkuş, Hasan Hüseyin; Koyuncuoğlu, Özdal
    Günümüz dünyasında bilgi teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte haberleşme sektörü 7’den 70’e tüm insanlığın ilgi odağı haline gelmiştir. Haberleşme sektöründeki gelişmeler neticesinde insanlar arasındaki etkileşim bir hayli hızlanmış ve bu sektördeki gelişmeler ülkelerin ekonomik yaşamında etkinliğin bir sembolü ve sosyal yaşamın konforu haline gelmiştir. Yaşanan bu gelişmeler haberleşme sektörüne olan ilgiyi artırmakla birlikte insanlığa daha iyi hizmet sunabilmek için sektörde faaliyet gösteren rekabet içerisindeki işletmeler için birçok yatırımı gerekli kılmıştır. Nihayetinde bu yatırımlar işletmeler arasındaki rekabeti her geçen gün artırmıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de haberleşme sektöründe faaliyet gösteren halka açık işletmelerin artan rekabet ortamında finansal yapılarında meydana gelen değişiklikler bağlamında işletmelerin finansal yapılarının analiz edilmesidir. Çalışmada, Borsa İstanbul’da işlem gören halka açık haberleşme sektörü işletmelerinin Kamuyu Aydınlatma Platformunda (KAP) yer alan 2016 - 2020 dönemlerine ait finansal tabloları dikkate alınarak karşılaştırmalı finansal analizler yapılmıştır. Çalışmanın birinci ve ikinci bölümünde literatür araştırması yapılmış, haberleşme ve günümüz haberleşme sektörü ile finansal tablolar analizi konuları irdelenmiştir. Çalışmanın uygulama kısmını oluşturan üçüncü ve son bölümünde ise, Türk Telekomünikasyon A.Ş. ve Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş.’nin KAP’ta yer alan 2016 – 2020 konsolide finansal tablolarından yararlanarak işletmelerin dikey ve yatay analizlerinin yanı sıra karşılaştırmalı rasyo analizi yapılarak finansal yapıları üzerinde tespitler yapılmıştır.
  • Öğe
    Duygusal Zekânın Duygusal Emek ve Duygusal Tükenmişlik ile İlişkisi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Yıldız, Ayşen; Erdirençelebi, Meral
    Hızla gelişmeye devam eden teknoloji ile birlikte işletme dünyasında birçok değişim ve dönüşüm yaşanmaktadır. Her işletme bu dönüşüm sürecinde rekabet üstünlüğü kazanma çabası göstermektedir. Bu çabalar ise çalışanlardan beklenilenleri artırarak üzerlerinde baskı oluşturabilmektedir. Bu baskılar ise çalışanları tükenmişliğe götürebilmektedir. Çalışanlar, bu baskı ile başa çıkmada kullandıkları yöntemler ile aynı zamanda örgüte has olguların gelişmesine yardımcı olmaktadırlar. İşletme çalışanları dış müşterilerle etkileşim halindedirler. Bu etkileşim sürecinde etkinliğin ve verimliliğin korunması ve artırılması arzusunda olan yönetimin çalışanların da birer insan olduğunu unutmaması gerekmektedir. İnsan olmanın doğası gereği duygularının bulunduğu ve her zaman aynı tepkilerde bulunmadıkları unutulmamalıdır. İşleri gereği gerektiğinde kendi duygularını bile arka plana koyarak örgütün çalışandan beklentileri doğrultusunda duygularını müşterilere göstermeleri ve bunun karşılığını almak istemeleri son derece doğaldır. Bu yönüyle ele alınan çalışma, hem örgüt içerisindeki duyguların nasıl yönetilmesi gerektiğine dair duygusal zekânın ve duygusal emeğin nasıl geliştirilmesi gerektiği hem de duygusal tükenmişliğe etkisi üzerindeki önemini vurgulamaktadır. Çalışmanın amacı örgüt içerisindeki bireylerin duygularını örgütün yapısına göre davranış gösterdiğinde oluşan ilişkiyi tükenmişlik ile açıklamaktadır. Bu amaç doğrultusunda duygusal zekâ ve duygusal emek kavramı çalışan ile örgüt yöneticisi arasındaki duygu durumlarının ne şekilde gelişme gösterdiğini açıklamaktadır. Buna yönelik çalışmanın yöntemi literatür araştırması ile desteklenerek ilişkinin nasıl oluştuğunu göstermektedir. Yapılan bu literatür araştırması ve çalışmanın amacı dikkate alınarak bazı bulgular elde edilmiştir. Bu bulgular duygusal zekânın hem duygusal emek hem de duygusal tükenmişlik üzerinde etkili olduğu sonucuna dayanmaktadır. Çalışma bu üç kavram üzerine yoğunlaşarak oluşturulmuş ve duygusal zekânın duygusal emek ve duygusal tükenmişlik kavramlarının ilişkisini açıklamaya yönelik yapılmaktadır. Çalışma hizmet sektörümde yer alan iki farklı meslek grubu olan bankacılara ve öğretmenlere uygulanarak da desteklenmektedir.
  • Öğe
    Örgütsel Yıldırmanın Örgütsel Özdeşleşme ve İşten Ayrılma Niyeti Üzerine Etkisi – Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Çimen Fedai, Gamze; Yazgan, Ayşe Elif
    Bu çalışma, örgütsel yıldırmanın örgütsel özdeşleşme ve işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bu konuyla ilgili yapılan saha çalışmasını kapsamaktadır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği kullanılmıştır. Konya'da faaliyet gösteren kamu, katılım ve özel banka çalışanlarından 386 kişi ile anket yapılmıştır. Çalışanlara örgütsel yıldırma için Heinz Leymann’ın geliştirdiği LIPT (Leymann Inventory of Psychological Terrorization) ölçeği kullanılmıştır. Örgütsel Özdeşleşme için Mael ve Ashford tarafından geliştirilen Örgütsel Özdeşleşme Ölçeği kullanılmıştır. İşten Ayrılma Niyeti için ise Hazel Rosin ve Karen Korabick tarafından geliştirilen işten ayrılma niyeti ölçeği kullanılmıştır. Demografik gruplardaki ölçümlerin dağılımlarında varyanslar homojen dağılım göstermektedir. Bu durumda grup sayısı iki olan analizlerde t-testi, ikiden fazla olan gruplarda ise tek yönlü varyans analizi yapılmıştır. Katılımcılardan toplanan anket toplam puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi için Pearson korelasyon analizi yapılmıştır. Korelasyon analizi sonucunda çıkan anlamlı farklılıkların nereden kaynaklandığına bakmak ve yordama durumunu kontrol etmek için de regresyon analizleri uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda örgütsel yıldırmanın, örgütsel özdeşleşme ile pozitif yönlü, işten ayrılma niyeti ile ise negatif yönlü ilişkisi bulunmuştur.
  • Öğe
    Z Kuşağının Finansal Risk Toleransı ile Finansal Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi: Ankara İli Örneği
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Yıldırım, Ayça; Yazgan, Ayşe Elif
    Günümüzde önemi giderek artan finansal okuryazarlık kavramı ve yakın gelecekte hem Türkiye’de hem de dünyada iş dünyası üzerinde baskın hale gelecek olan Z kuşağıyla ilgili çok sayıda araştırma yapılmıştır. Ülkelerin finansal refahı açısından finansal tutum ve davranışların önemi çok büyüktür. Buradan hareketle yapılan bu çalışmada Z kuşağının finansal tutum ve davranışları ile finansal risk toleransları arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Ankara ili’nde yaşayan Z kuşağının finansal risk tolerans düzeyleri ile finansal tutum ve davranışlarının incelendiği bu çalışmada anket yöntemiyle 431 kişi üzerinden veriler toplanmıştır. Verilerin analizi neticesinde Z Kuşağına mensup bireylerin finansal risk toleransının ortalama ve ortalama üstünde olduğu görülmüştür. Z kuşağının finansal tutum ve davranışlarının cinsiyete, babanın eğitim düzeyine, aylık kredi kartı harcamasına ve sahip olunan kredi kartı sayısına göre değiştiği ayrıca daha önce finansal konularda eğitim almış bireylerin finansal risk toleranslarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Finansal risk toleransındaki değişimin finansal tutum ve davranışları etkilediği sonucuna varılmıştır.