Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 17 / 17
  • Öğe
    Innovative thinking skills and creative thinking dispositions in learning environments: Antecedents and consequences
    (Elsevier, 2023) Avcı, Ümmühan; Yıldız Durak, Hatice
    The purpose of this study is to investigate the antecedents and consequences of creative and innovative thinking in educational environments. The research group of this study consists of 110 students continuing undergraduate education in Turkey. The data were collected using a personal information form and three scales. As a result of this study, extrinsic motivation is a direct antecedent variable for creative thinking dispositions and innovative thinking skills, learning and performance-approach goal orientation is an indirect antecedent variable. Innovation search and inquisitive and opportunity-oriented dimensions are determinants of engagement. Supporting creative thinking dispositions, and innovative thinking skills does not affect academic achieve-ment. Examining the variables associated with creative and innovative thinking will shed light on learning processes from many aspects such as creativity, innovation, commitment, performance, product development, achievement, and motivation.
  • Öğe
    The mediating role of resilience in the relationship between helicopter parenting and several indicators of mental health among emerging adults
    (Wiley, 2023) Seki, Tolga; Haktanır, Abdulkadir; Şimşir Gökalp, Zeynep
    Helicopter parenting has received much attention in thelast decade. The growing literature on this phenomenonillustrates the negative consequences of helicopter parenting. The detrimental effects of helicopter parenting onemerging adults may be especially more present incollectivist cultures. Studies carried out with this population have demonstrated that mental health problemsamong this group are more prevalent than those of othergroups. Hence, an understanding of the factors affectingmental health at this age is critical. The deleterious effectsof helicopter parenting on mental health among emergingadults are well‐documented. However, there is a lack ofliterature investigating the mediating role of resiliencebetween helicopter parenting and mental health issues (i.e.,depression, anxiety, and stress). To bridge this gap, wecollected data from 402 emerging adults (M= 21.31,SD = 2.01). Our results revealed that although helicopterparenting was a risk factor for several indicators of mentalhealth among emerging adults, resilience mitigates thepotential detrimental effect of helicopter parenting.
  • Öğe
    Dinleme Eğitiminde Etkin Öğrenme Yaklaşımı Üzerine Bir İnceleme
    (Cumhuriyet International Journal of Education – Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, December/Aralık 2018) Gökhan Izgar; Gürbüz Çalışkan
    Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri Türkçe öğretmenliği lisans programında yer alan “Anlama Teknikleri 2: Dinleme Eğitimi” dersi için tasarlanan etkin öğrenme yaklaşımına dayalı ders uygulamasının öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Türkçe öğretmenliği lisans programı 3. sınıf öğrencilerinden 32 öğretmen adayı görüşmelere gönüllü olarak katılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrenmelerin 8 tema altında şekillendiği görülmektedir. Öğretmen adaylarının görüşleri incelendiğinde bu dersteki öğrenmelerin yaparak-yaşayarak, okuyarak, tartışarak, araştırma yaparak ve sınıf dışı uygulamalarla yani öğrenci merkezli yöntemlerle gerçekleştiği belirtilmiştir (f=34). Ancak bazı öğretmen adayları da (f=20) öğrenmelerin dinleme, izleme, yazma yoluyla yani daha çok öğrenenin pasif olduğu uygulamalarla da gerçekleştiğinden bahsetmişlerdir. Ayrıca öğretmen adaylarının görüşlerine göre (f=53) öğrenilenlerin kalıcılı olduğu, günlük veya meslek hayatında kullanabileceği düşüncesi ön plana çıkmıştır. Bazı öğretmen adayları da (f=8) bu ders sonunda elde ettikleri öğrenmelerin kalıcılığına ve kullanılabilirliğine inanmadıklarını ifade etmişlerdir. Bu noktada bazı öğretmen adaylarının uygulamalar hakkındaki olumsuz görüşleri düşündürücüdür. Buradan hareketle etkin öğrenme yaklaşımının bileşenlerinden olan katılım, araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, yaparak yaşayarak öğrenme gibi becerilerin sergilenmesinde özellikle hazırbulunuşluk düzeyi yetersiz olan öğrenenler için sadece birkaç ders uygulaması ile beklenilen sonuçlara ulaşılmasının zor olacağı düşünülmektedir.
  • Öğe
    Adaptation of student engagement in school scale into Turkish a study of validity and reliability
    (2018) Eliüşük Bülbül, Ayşe; Yılmaz Özelçi, Serap
    Student Engagement in School Scale, aiming to assess the university students’ feeling ofbelonging on the school community, was developed by Veiga (2016). The purpose of this study isto adopt the abovementioned scale into Turkish. The Student Engagement Scale has a fourdimensional structure with four factors (cognitive, affective, behavioural, and personalagency).The results obtained are as follows; the internal consistency matrix Cronbach’ alpha?.87, cognitive.85, affective.87, behavioural.91 and agency.81. The items 3, 13, 19 wereseparated as a result of DFA applied in the scale. The items 2,11, 15, 18, 19 are the counter ones.High scores obtained from the scale show that the students’ engagement in their school is high.The study involved a total of 52 students, (% 69.2 female, % 30.8 male, Ss: .46), attending EnglishLanguage and Literature Department at Selçuk University. The data obtained from the studyshows a high rate of correlation ( r.92,p .01) when the English and Turkish forms are compared.The integration indexes, related to the 17 items tested with DFA and Student Engagement Scaleconsisting four sub factors, are as follows ; (X21523,30, sd100, p.00, X2 /sd1.523). Theintegration index values were found as RMSEA.067, RMR .014, NFI.90, CFI.94, IFI.94,RFI.90, AGFI.90, GFI.90. As a result of the correlational analysis carried out with criterionbased reliability of Student Engagement Scale; the scores the students got from the forbearancescale have a correlation with the common engagement scale in a positive way but vice verse withthe alienation to the school. All in all, 17 items and 4 sub dimensional assessment tools areavailable to be used by the researchers.
  • Öğe
    The Development of the “Sense of Belonging to School” Scale
    (2013) Yılmaz Özelçi, Serap; Akar Vural, Ruken; Çengel, Meltem; Gömleksiz, Müfit
    Problem Statement: The sense of belonging to school can be described as the perception of students as individuals, respecting their existence, and supporting them in the social environment of the school. Academic achievement is a factor that is related to the sense of belonging to school. In many studies the direct link was revealed between sense of belonging to school and school attendance, preparation for school, fulfilling the given tasks and homework, and active participation in social and sports activities. Another factor related to sense of belonging to school is 'leaving the school'. Due to all these reasons, valid and dependable measuring tools are needed for determining the primary school students' (10-15 years old) sense of belonging to school. Purpose of Study: This study developed a reliable and valid scale to assist in research related to the sense of belonging of students studying in primary schools in a Turkish context. Methods: The sample of this study is composed of 781 students attending the 6th, 7th, and 8th grades of a primary school in Aydın. The sample was randomly divided into two parts. For the first half (N387) explanatory factor analysis was carried out and for the second half (N394) confirmatory factor analysis was performed. Students' personal profile form, social support appraisals scale for children, and UCLA Loneliness Scale were implemented for the students. Findings and Results: The data first were subjected to an exploratory factor analysis. Results yielded two different factors with eigenvalues of 4.2 and 1.9. This two-factor solution or structure accounted for 60.72% of the total variance (32.72% and 28.01%). Other results indicated that the factor loading of the items varied from .68 to .86. The item factor correlation values varied from .57 to .75. Additionally, the unpaired t-test findings from upper and lower groups of 27% for each factor indicated that there were significant differences between the groups. Ten items of SEBES were subjected to a confirmatory factor analysis. Although the obtained chi-square value was found to be meaningful (X2 80.93; df 34; p 0.00, CFI0.98, NNFI0.97, RMSEA0.059), when the compatibility indicators are examined it is observed that the two-factor structure of the Sense of Belonging to School Scale is in fine accordance with the sample data. Conclusions and Recommendations: SEBES can be considered a valid and reliable tool for measuring primary students' belongingness to school. Future research should be conducted to explore students' sense of belonging to school based on this 2-factor model across different cultures.
  • Öğe
    Üniversite öğrencilerinin okula bağlanma düzeylerinin yordayıcısı olarak iyi-oluş düzeyleri
    (2018) Yılmaz Özelçi, Serap; Eliüşük Bülbül, Ayşe
    Öğrencilerin okula olan duygusal bağlarını ele alan okula bağlanmaolarak ele alınmaktadır. Öğrencilerin duygularını, davranışlarını, okulyaşantılarına ilişkin düşüncelerini tanımlar. Bu çalışmanın amacıÜniversite öğrencilerinin İyi-oluş düzeylerinin okula bağlanma düzeyleriarasında ilişki olup olmadığı ve bu iki değişkenin birbirlerini anlamlıdüzeyde yordayıp yordamadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemi206 kız 186 erkek olmak üzere toplam 392 Üniversite öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, Veiga (2016)tarafından geliştirilen ve Eliüşük- Bülbül ve Yılmaz-Özelçi (2016)tarafından Türkçeye uyarlanan Okula Bağlanma Ölçeği ve Butler ve Kern(2015) tarafından geliştirilen ve Eliüşük-Bülbül (2016) tarafındanTürkçe’ye uyarlanan PERMA iyi-oluş ölçeği kullanılmıştır. Verilerinanalizinde korelasyon ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Analizlersonucunda okula bağlanma ölçeğinin bilişsel, davranışsal, duyuşsal vefaaliyet alt boyutları ile pozitif ve negatif duygular, Meşguliyet, İlişkiler,Anlam, Başarı, Sağlık ve arasında pozitif yönde ve negatif duygular ilenegatif yönde anlamlı düzeyde ilişki bulunmuştur. Davranışsal veduyuşsal alt boyutları için yapılan çoklu regresyon analizinde iyi-oluşuyordamadığı ve iyi oluş okula bağlılığın duyuşsal boyutuna anlamlı katkıvermediği görülmektedir. Araştırmada iyi-oluş bilişsel alt boyutunu vefaaliyet alt boyutunu ise anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür.Araştırma bulguları genel olarak değerlendirildiğinde iyi oluş ile okulabağlılık arasında bir ilişkiden söz etmek mümkündür. Bu bulgularışığında üniversite öğrencilerinin okula bağlanma düzeylerini artırmakamacıyla yapılmıştır. Bu çalışma ayrıca yeni çalışmalara kaynakoluşturacağı düşünülmektedir.
  • Öğe
    Predictors of Counselor in Training Students' General Self-Efficacy
    (2018) Karaman, Mehmet Akif; Kumaran, Ajitha Chandrika; Haktanır, Abdulkadir; Lenz, Stephen
    Counselor’s self-efficacy theory serves as having major implications for educators and researchers inthe counseling field. The self-efficacy of counselors-in-training (CsIT) typically increases as they evaluate andintegrate their experiences during their training program. One of the goals of counselor education programs is tounderstand how CsIT improve during their education to be efficient and effective professional counselors afterthey graduate. Hence, the purpose of this study was to examine predictive factors of counselors-in-trainings’self-efficacy. Seventy-eight counseling students (12 men and 66 women) participated in the study. Results ofbivariate correlations and multiple regression revealed that mattering, resilience, empathy, and existential wellbeingwere significant predictors of general self-efficacy. Our study sought to examine a conceptual frameworkof self-efficacy with resilience, mattering, empathy, and existential well-being serving as independent variables.The importance of evaluating self-efficacy is evident in the literature and this study adds to the current literatureemphasizing on the positive psychology factors.
  • Öğe
    Altıncı sınıfta elit sınıf uygulaması üzerine nitel bir çalışma
    (2016) Akar Vural, Ruken; Yılmaz Özelçi, Serap; Çengel, Meltem; Gömleksiz, Müfit
    Bu çalışmayla, bir elit sınıf ve iki karma sınıfa sahip bir ilköğretim okulunun altıncı sınıfında öğrenim görmekte olan öğrencilerin düzey derslikleri (seviye sınıfları) uygulamasına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini; elit sınıfta 22, birinci karma grupta 26, ikinci karma grupta 26 olmak üzere toplam 74 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada açık ve kapalı sorulardan oluşan bir anket ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden ve açık uçlu sorulardan elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin yarıdan fazlası uygulamayı adil bulmamakta, karma dersliklerde yer alan öğrencilerin üçte ikisi, bu uygulamanın arkadaşlık ilişkilerini olumsuz etkilediğini düşünmektedir. Öğrencilerin neredeyse tamamı, İngilizce dersi dışında, dersleri yürüten öğretmenlerin farklılaşmadığını belirtmişlerdir. Görüşmeler sırasında öğrencilerden uygulamayı psikolojik değişkenler açısından değerlendirmeleri istendiğinde, özellikle karma dersliklerde yer alan öğrencilerin, "öğretmenlerin derslikler arasında ayrım yapmaları", "kendini tembel hissetme-aşağı görme" gibi nedenlerle düzey derslikleri uygulamasının kendilerini psikolojik olarak olumsuz etkilediğini düşündükleri görülmüştür.
  • Öğe
    Eğitim Araştırmalarında "Lider Yetiştirme ve Liderlik Geliştirme" Çalışmaları: 1980-2014 Arası Durum Tespiti
    (2016) Gümüş, Emine; Esen, Murat; Bellibaş, Mehmet Şükrü
    Bu çalışmanın amacı, "Web of Science" veri tabanını kullanarak 1980-2014 yılları arasında Eğitim ve Eğitim Araştırmaları (Education & Educational Research) kategorisinde taranan tüm dergilerde yayınlanmış olan "Lider Yetiştirme ve Liderlik Geliştirme" ile ilgili mevcut çalışmaların incelenmesidir. Bu inceleme sonucunda ise konu ile ilgili yayınların yıllara, ülkelere, yazarlara, alt temalarına ve yayımlandıkları dergilere göre detaylı olarak ortaya konarak liderlik geliştirme çalışmaları ile ilgili genel amaçlanmaktadır. Bu çalışmada verilerin analizi sürecinde, bibliyometri sonucunda elde edilen veriler, "Vantage Point" yazılımı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, her ne kadar 1980 ve 2000 arasında lider geliştirme konusunda yapılan çalışmaların sınırlı sayıda olduğunu gösterse de, konu üzerinde yapılan çalışmaların 2000 yılı sonrasında büyük bir artış sergilediği görülmektedir. Araştırmanın bulguları, "Liderlik Gelişimi" konusunun, "Liderlik Eğitimi" ve "Liderlik Programı, Kursu ve Semineri" gibi diğer konular ile kıyaslandığında, ilgili alanyazında en çok araştırılan konu olduğunu ortaya koymuştur. Konu ile ilgili en fazla yayının ise "Educational Administration Quarterly" ve "Educational Management Administration & Leadership" dergilerinde yapıldığı ortaya konulmuştur. Ayrıca, ilgili çalışmaların çok büyük bir kısmının Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık ülkelerinde olduğu göze çarpmaktadır. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulguların, konu ile ilgilenen araştırmacıların gelecekteki çalışmalarına rehberlik edebileceği düşünülmektedir.
  • Öğe
    Eğitim Fakültelerinde Akademik Mentorluk ve Göreve Yeni Başlayan Öğretim Üyelerinin Mentorluk İhtiyaçları
    (2016) Gümüş, Emine; Gök, Enes
    Bu çalışmanın amacı mesleğe yeni başlamış olan öğretim üyelerinin yaşadıkları problemleri belirlemek, bu problemlerin çözümü sürecinde kimlerden ve daha çok hangi konularda destek aldıklarını konusunda bilgi edinmek ve yeni öğretim üyelerine yönelik olarak Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık gibi dünyada farklı ülkelerde uygulanmakta olan akademik mentorluğa ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve dört farklı eğitim fakültesinde göreve son üç yıl içerisinde başlamış olan 14 öğretim üyesinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonuçları, yeni öğretim üyelerinin ilk yıllarda fazla ders yüküne sahip olma, araştırma yapmaya zaman ayıramama, öğretim üyeliğine geçiş sürecinde uyum sorunu yaşama, meslektaşlar ile akademik işbirliği sağlayamama gibi problemler yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Öğretim üyeleri bu problemlerin üstesinden gelebilmek için daha çok kendilerine yakın hissett ikleri kişilerden ya da doktora danışmanlarından destek aldıklarını ifade etmişlerdir. Ancak, doktorasını yurt dışında tamamlamış öğretim üyeleri bu süreçte büyük sıkıntılar yaşadıklarını ve sistem içerisinde kendilerini yalnız hissett iklerini belirtmiştir. Öğretim üyeleri, mesleklerinin ilk yıllarında desteğe ihtiyaç duydukları konuları ise eğitim-öğretim, araştırma ve idari faaliyetler şeklinde tanımlamışlardır. Hem kurumlarına uyum hem de belirtt ikleri konularda destek olması için kendilerine mentor atanması konusunda ise birçok öğretim üyesi olumlu görüş bildirmişse de böyle bir uygulamanın doğurabileceği bazı sakıncalar da dile getirilmiştir. Özellikle doktoralarını yurt dışında ya da yurt içinde şu an görev yaptıkları kurumdan farklı bir yerde tamamlamış öğretim üyelerine yönelik mentorluk uygulamasının faydalı olabileceği düşünülmektedir.
  • Öğe
    Amerika Birleşik Devletleri Ve Kanada'da Okul Müdürlerinin Genel Profili Ve Mesleki Gelişim Faaliyetlerine Katılım Düzeyleri
    (2015) Gümüş, Emine; Bellibaş, Mehmet Şükrü
    Bu çalışmada amaç, köklü okul yöneticisi seçme ve yetiştirme geleneklerine sahip ABD ve Kanada'daki mevcut okul müdürlerinin genel profillerini ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılım düzeylerini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, 2013 Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi (Teaching and Learning International Survey [TALIS]) verilerinden yararlanılarak her iki ülkede görev yapan okul müdürlerinin demografik özellikleri (cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve deneyim) ve aldıkları mesleki gelişim eğitimleri ve katıldıkları mentorluk, seminer, kurs ve gözlem ziyaretleri gibi profesyonel faaliyetler incelenmiştir. İlgili alan yazına göre, her iki ülkede yönetici seçme kriterleri; öğretmenlik tecrübesinin bulunması, eğitim yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olmak, yöneticilik sertifikasına sahip olmak ve belirli mesleki eğitim programlarına katılım olarak ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın bulguları da alan yazına paralel olarak, ABD ve Kanada'daki müdürlerin çoğunluğunun önemli ölçüde öğretmenlik tecrübesine sahip olduğu, öğretimsel liderlik ve okul yönetimine ilişkin program veya kurslara, çeşitli mesleki ağlara, mentorluk veya araştırma aktivitelerine ve konferans veya gözlem ziyareti amaçlı okul ziyareti aktivitelerine sıklıkla katıldıklarını göstermektedir.
  • Öğe
    Fizik Öğretmenleri için Pedagojik Alan Bilgisi Testinin Türkçeye Uyarlanması
    (2016) İzci, Kemal; Yerdelen Damar, Sevda
    Bu çalışma, Kirschner, Borowski, Fischer, Gess-Newsome ve Aufschnaiter (2016) tarafından nicel bir model kullanılarak geliştirilen ,,Fizik Öğretmeleri için Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği"ni (PAB-FÖ) Türk araştırmacı ve eğitimcilerinin faydalanması için Türkçeye uyarlamayı amaçlamıştır. PAB-FÖ ölçeğinin orijinali mekanik ve genel fizik konularını içeren toplam 14 sorudan oluşmaktadır. Türkçeye çevrilen PAB-FÖ ölçeği pilot çalışma için 13 fizik öğretmenliği son sınıf öğretmen adayına (5 kız, 8 erkek) uygulanmıştır. Öğretmen adayları PAB-FÖ ölçeğini bu çalışmanın yazarlarının gözetimi altında cevaplandırmıştır. Bu süreç araştırmacılara öğretmen adaylarının Türkçeye çevrilmiş olan PAB-FÖ ölçeğini tamamlarken karşılaşabilecekleri problemleri görme olanağı vermiştir. Bu süreçle birlikte tespit edilen problemlerin giderilmesi için gerekli değişiklikler yapılarak PAB-FÖ ölçeğinin geçerliliği sağlanmıştır. PAB-FÖ ölçeğinin Türkçe sürümü 13 sorudan oluşmaktadır. Ayrıca diğer eğitimci ve araştırmacıların, fizik öğretmenlerinin PAB ile öğrenci başarısı gibi diğer değişkenler arasındaki ilişkilerin araştırılmasında kullanımına hazır durumdadır. Çalışmanın sonuç bölümünde pilot çalışmadan elde edilen verilerde alanyazınla ilişkilendirilerek tartışılmıştır.
  • Öğe
    Yönetici Öz-Yeterliği ve Okul Etkililiği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2017) Negiş Işık, Ayşe; Gümüş, Emine
    Bu araştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin yönetici öz-yeterlik algıları ile okul etkililiği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında görev yapmakta olan 199 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla Tschannen-Moran ve Gareis (2004) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlaması Negiş-Işık ve Derinbay (2015) tarafından yapılan "Yönetici Öz-Yeterlik Ölçeği" ve bu çalışma kapsamında Türkçe'ye uyarlaması yapılan Hoy ve Ferguson'un (1985) "Okul Etkililiği Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yönetici öz-yeterliğinin bireysel ve okul ile ilgili değişkenlerden yalnızca öğrencilerin genelinin sosyo-ekonomik düzeyi ile ilişkili olduğu görülmüştür. Ayrıca yönetici öz-yeterliğinin okul etkililiğinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Okul müdürlerinin katıldıkları mesleki gelişim faaliyetleri hakkındaki görüşleri: Türkiye ve ABD örnekleri
    (2017) Ada, Şükrü; Gümüş, Emine
    Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde görev yapan ilköğretim kurumu müdürlerinin katıldıkları mesleki gelişim faaliyetlerinin kapsamlarının belirlenip Türkiye'deki yönetici yetiştirme sürecinin gelişimine katkı sağlamaya yönelik öneriler sunmaktır. Bu doğrultuda, ABD'de Michigan Eyaleti ve Türkiye'de Erzurum ili devlet okullarındaki 31 okul müdürü ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler tümevarım analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Nvivo 8 nitel veri analizi programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, hizmet içi eğitim konusunda, Erzurum'da görev yapan okul meslektaşlarla yapılan toplantı ve görüşmeler ile uzun süreli yerel hizmet içi eğitim programları okul müdürleri tarafından en fazla yararına inanılan mesleki gelişim faaliyetleri olarak görülmiştir. Michigan Eyaleti okul müdürlerine göre ise, bir mentora sahip olma, meslektaşlar ile yapılan toplantılar ve hizmet içi eğitim programlarına katılım ön plana çıkmaktadır. Özellikle, Michigan Eyaleti'nde görev yapan okul müdürlerinin büyük çoğunluğu, mentorlarının olmasının mesleğin ilk yıllarında kendilerine yardımcı olduğunu belirtmişlerdir.
  • Öğe
    İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Ders Kitabının Yapılandırmacı Yaklaşım Açısından Analizi
    (2017) Izgar, Gökhan
    Bu araştırmanın amacı, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında uygulamaya konulan ilkokul 4. sınıf İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi ders kitabı ile 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersi öğretim programının yapılandırmacı yaklaşım açısından analizidir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veriler, doküman incelemesi yöntemi esas alınarak Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulunca öğretim materyali olarak kabul edilen 4. sınıf insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi ders kitabı ve öğretim programından elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Öğretim programında belirtilen kazanımların Krathwohl'un duyuşsal alan taksonomisinde yer alan alma, tepki verme, değer verme, örgütleme basamaklarında olduğu tespit edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğretim programında amaçlanan kazanımların, ders kitabının ünite ve konularında yer alan okuma parçaları ve bu okuma parçalarına dayalı sorularla tartışma tekniği esas alınarak öğrencilere aktarılamaya çalışıldığı, bunun dışında başka bir etkinliğe rastlanmadığı görülmüştür.
  • Öğe
    Araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına ilişkin üniversite öğrencilerinin görüşleri: Örnek olay incelemesi
    (2017) Izgar, Gökhan
    Bu araştırmanın amacı, "Kaynak Tarama ve Rapor Yazma" dersi için tasarlanan araştırma temelli öğrenme yaklaşımına dayalı ders uygulamasının üniversite öğrencilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesidir. Nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel veri analiz yöntemlerinden betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. 51 öğrenci görüşmelere gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğu (f34) bu dersteki öğrenmelerini araştırmalarla, uygulamalarla yani yaparak-yaşayarak öğrendiklerini, 29 öğrenci bu dersin öğrenci merkezli olduğunu, 5 öğrenci ise önceki dönemlerdeki ders işlenişleri ile bu dersin işlenişi arasında farklılıkların olmadığını belirtmişlerdir. 42 öğrenci öğrenilenlerin kalıcı olduğuna, gerçek hayatta ve meslek hayatında kullanacağına inanırken, 5 öğrencinin olumsuz görüş bildirdiği görülmektedir. Ayrıca ders işlenişi ile ilgili olarak 35 öğrenci olumlu görüş bildirirken, 20 öğrenci arkadaşlarının hazırladıkları çalışmaları dinlemenin sıkıcı olduğunu, 4 öğrenci ise uygulamaların zor olduğunu belirtmişlerdir.
  • Öğe
    Prospective Science Teachers' Perceptions of Classroom Assessment
    (2016) İzci, Kemal; Şardağ, Metin
    This study aims to illustrate preservice science teachers' perceptions of classroom assessment and to discuss their alignment with our modern understanding of assessment, which aims to support learning. Mixed method design, both quantitative and qualitative methods, was employed. In order to achieve these aims, two instrumentations were used: quantitative data was collected by 'The Teachers' Perceptions of Assessment Scale' and qualitative data was collected by semi-structured interview. This research was conducted among 262 teachers. The quantitative data collected was analyzed with Confirmatory Factor Analysis, Independent Samples t Test, and One Way Anova. Content analysis was also employed for qualitative data collected from 18 participants. The results showed that most of the participants perceived assessment as a way to make students accountable; to check schools and teachers for their responsibilities and to support instruction. Instead, some participants perceived it as an unnecessary activity.