Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 5 / 5
  • Öğe
    Problem solving instruction: prospective mathematics teachers’ opinions and problem solving processes
    (2018) Topbaş Tat, Emel
    The main purpose of this research is to examine the problem solving processes of prospectiveelementary mathematics teachers and to identify how the problem solving instruction affectsprospective teachers’ problem solving processes. It is also aimed to investigate the prospectiveteachers’ opinions about problem solving process and problem solving instruction. Thisqualitative study was conducted with the participation of 36 prospective elementarymathematics teachers enrolled in an elective course entitled as Problem solving in 2016-2017academic year. At the beginning and at the end of the semester, prospective mathematicsteachers were asked to pose and solve a problem. At the end of the problem solving course,interviews were conducted with seven prospective mathematics teachers. Descriptive analysismethod was used for data analysis. The results of the research showed that before the problemsolving course, prospective mathematics teachers did not follow problem solving steps andsolved the problems they wrote by using equations. After the problem solving course, they havebegun to apply the problem solving steps and strategies explained to them during the lessons. Itwas also determined that prospective teachers had positive opinions about problem solvinginstruction. Similarly, prospective mathematics teachers stated that problem solving course hasenabled a lot of experience and valuable knowledge which would be useful to them in professionof teaching and increased their success and self-confidence.
  • Öğe
    Sosyal Bilimler Alanlarında Hazırlanan Tezler için Raporlaştırma Önerileri: Bir Tez Nasıl Yazılmalıdır?
    (2016) Horzum, Tuğba; Şahin, Feride; Gök, Emine; Yurttaş Kumlu, Gülfem Dilek; Şahin Kalyon, Demet; Yanış, Hilal; Tüzün, Ümmüye Nur; Hacıoğlu, Yasemin
    Lisansüstü öğrencileri sosyal bilimler alanında tez yazma sürecinde sıklıkla zorluklarla karşılaşmakta ve çalışmalarını nitelikli olarak raporlaştırma konusunda zorlanmaktadırlar. Bu araştırmada, sosyal bilimler alanında tez yazım sürecinde çalışmaları raporlaştırmaya yardımcı olabilecek teorik bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma oluşturulurken ulusal ve uluslararası tez arşivinde yer alan 172 tezden, 19 kitaptan ve 23 makale ve rapor gibi diğer kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu doğrultuda "Bir tezin problemi, araştırma soruları, amacı, önemi, sınırlılıkları ve varsayımları nasıl ifade edilir?" ve "Bir tezin bulgular (findings), sonuçlar (results), sonuçların özeti (conclusions), iddia (assertions), tartışma (discussion), doğurgu (implications), öneriler (recommendations) bölümleri nasıl ifade edilir? sorularına cevap verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca nicel ve nitel yaklaşımlar bakımından her bir bölüm için ne tür farklılıkların olduğu da ortaya konulmuştur. Son olarak, her bir bölümü yazarken başvurulabilecek, nitelikli tez veya makale örnekleri verilerek okuyucuya yol gösterici açıklamalar yapılmıştır.
  • Öğe
    Dışa Açıklık, Doğrudan Yabancı Yatırımlar ve Yoksulluk İlişkisi: Türkiye Örneği
    (2016) Şahbaz, Ahmet; Buluş, Abdulkadir; Kaleci, Fatih
    Klasik ve Neo-Klasik İktisat teorisine göre, ekonomiler dışa açıldıkça ekonomik büyümeleri artmakta ve daha yüksek bir refah düzeyine ulaşacakları ileri sürülmektedir. Çünkü dış ticaretin arttırılabilmesi bir taraftan verimliliği arttırırken, diğer taraftan dış ticareti yapılan malların üretimine yoğunlaşarak, uzmanlaşmayı teşvik etmektedir. Ayrıca sermaye gereksinimi duyan ülkelerin sermaye tedarik yöntemlerinden birisi de DYY girişlerini arttırmaktır. Bu nedenle uzun vadeli yatırımların ekonomiye kazandırılması gerekmektedir. Dolayısıyla yoksulluk gibi kadim bir sorunun çözümünde dışa açıklık ve DYY sermaye girişlerinin bir katkı sunup sunmadığı, tespit edilmesi gereken önemli bir konudur. Bu çalışmanın temel amacı; Türkiye ekonomisinde 1980-2015 dönemi için dışa açıklık ve DYY girişlerinin yoksulluk üzerindeki etkisini zaman serisi yöntemi kullanarak incelemektir. Çalışmada uzun dönemde dışa açıklığın ve DYY girişlerinin yoksulluğu azalttığı bulunmuştur. Granger nedensellik analizleri neticesinde de DYY ve yoksulluk arasında çift yönlü ve dışa açıklıktan yoksulluğa doğru da tek yönlü nedensellik ilişkisi tespit edilmiştir. Ayrıca dışa açıklıktan DYY girişlerine doğru da bir nedensellik bağıntısı vardır.
  • Öğe
    Lise Öğrencilerinin Geometri Hakkında Oluşturdukları Metaforlar
    (2016) Horzum, Tuğba; Yıldırım, Goncagül
    Bu çalışmada lise öğrencilerinin geometriye ilişkin algılarını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bunun için 166 lise öğrencisinden "Geometri .... ye/ya benzer, çünkü..." cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Yapılan analizler sonunda 166 lise öğrencisinin oluşturduğu geçerli 49 farklı metafor ortaya çıkmıştır. Bu metaforlar 10 kategori altında gruplandırılmıştır. Sonuç olarak katılımcıların çoğunluğunun geometri hakkında olumlu veya nötr algılarının olduğu, yaklaşık dörtte birinin ise olumsuz algılara sahip oldukları tespit edilmiştir. Geometri hakkında olumlu veya nötr çağrışımları içeren kategoriler ile katılımcılar geometrinin zeka ve zihin göstergesi olma, terimleri şekilleri ve işlemleri içerme, doğada olma, parça-bütün ilişkisine sahip olma ve eğlenceli olma yönlerini vurgulamışlardır. Son olarak, olumsuz çağrışımları içeren kategoriler ile de geometrinin karmaşık, zor, sıkıcı ve sınırsız olma yönlerini vurgulamışlardır.
  • Öğe
    Total Görme Engelli Öğrencilerin Perspektifinden Üçgen Kavramı
    (2016) Horzum, Tuğba
    Bu araştırmada total görme engelli öğrencilerin üçgen kavramına ilişkin kavram imajları ve kavram tanımları araştırılmıştır. Bu amaçla total görme engelli 5 öğrenciye görüşmelerde 6 açık uçlu soru yöneltilmiştir. Katılımcılardan üçgen oluşturmaları için mıknatıslı materyalleri kullanmaları istenmiştir ve ayrıca bir soru kabartılmış çizimler aracılığıyla sunulmuştur. Nitel bir doğaya sahip olan bu araştırmada; görüşmeler, gözlem notları, kabartılmış çizimler ve öğrencilerin mıknatıslı materyallerle oluşturduğu geometrik şekillerin resimleri aracılığıyla elde edilen veriler gömülü teorinin teknikleri ve sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, katılımcıların çoğunlukla kavram imajlarını kullandıkları ve üçgen tanımlarını eksik kullandıkları gözlemlenmiştir. Ayrıca katılımcılar üçgen kavramı ile ilgili konum, isimlendirme ve sınıflandırma gibi bazı zorluklarla da karşılaşmışlardır. Son olarak üçgen kavramı için katılımcıların sahip oldukları kavram tanımı-kavram imajı hücreleri arasındaki ilişkilerin; sezgisel ve formal-sezgisel olmak üzere iki şekilde ortaya çıktığı tespit edilmiştir.