Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 18 / 18
  • Öğe
    Using movie trailers to enhance both face-to-face and online language learning outcomes in an EFL speaking class
    (University of Granada, 2023) Kartal, Galip; Yesilçınar, Sabahattin
    This design-based research explored the language learning outcomes of watching movie trailers in a large speaking class offered in both face-to-face (f2f) and online learning environments. In this 12-week study, the instruction was f2f for the first four weeks and online for the remaining eight weeks. The data were collected from 58 first-year university students via semi-structured interviews, an open-ended online survey, and researcher field notes. The data of the interviews and the open-ended online survey were subjected to qualitative content analysis. The results indicated that watching trailers stimulated participation and improved their speaking, pronunciation as well as learning/recalling vocabulary. Furthermore, movie trailers helped increase their motivation and willingness to communicate. Therefore, it is argued that the movie trailers deliver positive contributions by infusing numerous pedagogical advantages into foreign language curricula, suggesting that using them in both f2f and online speaking classes is rewarding.
  • Öğe
    İbnu’t - Ṭayyib Eş-Şerakî’nin dîvânı’ndaki Hz. Peygamber methiyeleri
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2020) Öztürk, Mevlüt
    Sözlükte “övmek, birinin ya da bir şeyin güzel özelliklerini söyleme” anlamındaki medih, Arap şiirinde en çok işlenen konular arasında yer alır. Çünkü insanın hayatında övme ve övülme isteği hep var olmuştur. Kur'an-ı Kerim'de başta Allah Teâla, diğer Peygamberler, iman edenler ve âhiret âlemi ile ilgili bir çok şey övülmüştür. Aynı şekilde hadislerde de başta sahabe olmak üzere iman edip din uğrunda her şeyini ortaya koyan müminler övülmüştür. Gerek Kurân’ın gerekse de Hz. Peygamber’in bu övgülerini kendilerine örnek alan şairler tarafından Allah’ın yüce özelliklerinin dile getirildiği övgü şiirleri ve başta Hz. Peygamber olmak üzere diğer Peygamberleri, sahabe veümmeti öven şiirler yazılmıştır. Hz. Peygamber’i metheden çok sayıda şair tarafından sayısız şiirlerin söylenmesi sonucunda da medihler içeren müstakil şiir divanları ortaya çıkmıştır. Hz. Peygambere methiye nazmeden bu şairlerden biri de İbnu’ṭ-Ṭayyib eş-Şeraḳî’ dir. Şairin Dîvân’ının çoğunluğu Hz. Peygamber methiyelerinden oluşmaktadır. Bu çalışmada XVII. Yüzyılın son çeyreği ve XVIII. Yüzyılın ilk çeyreğinde Fas (Mağrib) bölgesinde yaşamış önemli şairlerden İbnu’ṭ-Ṭayyib eş-Şeraḳî’nin Dîvânı’ndaki methiyeleri muhtevâ bakımından incelenmiş, ayrıca şairin hayatı ve eserleri hakkında genel bir bilgi verilmiştir.
  • Öğe
    Effects of L1 and L2 glosses on incidental vocabulary learnig of EFL prep students
    (2017) Öztürk, Mustafa Serkan; Yorgancı, Mehtap
    Yabancı dil öğrenmede kelimenin rolü çok önemlidir. Diğer tekniklerle beraber, açıklama kullanımı dil öğreniminde popüler bir kelime tekniğidir. Bu çalışma, açıklama türleri içerisindeki metine dayalı açıklama üzerine odaklanmıştır. Bu çalışma, okuma yoluyla tesadüfi kelime öğrenme üzerinde ana dil (L1) ve hedef dildeki (L2) açıklamalarının etkisini incelemiştir. Konya, Türkiye'deki bir özel üniversitede yürütülen bu çalışmaya 44 orta İngilizce seviyesindeki, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen hazırlık öğrencisi katılmıştır. Öğrenciler ana dillerinde (Türkçe) ve hedef dil (İngilizce) olarak verilen açıklamalardan oluşan iki gruba ayrılmıştır. Öğrencilere, kendi grupları için özel olarak hazırlanmış Türkçe veya İngilizce açıklamalar verilmiştir. Öğrenciler, ön test, son test ve gecikmeli son teste katılmışlardır. Gecikmeli son test, diğer son testten üç hafta sonra uygulanmıştır. Skorlar bu testlerden elde edilmiştir ve bu veri bağımsız grup ve bağımlı grup T-testler kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin, üretim ve hatırlama testlerinden elde ettikleri skorlar karşılaştırılmıştır. Çeşitli karşılaştırmalar sonucunda, ana dilde açıklama verilen grup lehine çok büyük farklılıklar içeren sonuçlar çıkmıştır. Fakat bağımlı grup T-test sonuçlarına göre hedef dilde açıklamalar verilen grup lehine önemli farklılıklar içeren sonuçlar çıkmamıştır. Sonuçlar, öğrencilerin tesadüfi kelime öğrenmeleri için açıklama kullanımının faydalı olduğunu göstermiştir.
  • Öğe
    Investigating Pre-Service Efl Teachers' Self-Efficacy Beliefs
    (2017) Ercan Demirel, Emine Eda
    The present study aims to shed light on the self-efficacy beliefs of pre-service teachers - who are yet studying at ELT departments. The study searches for the answer of the following research question: “What are the self-efficacy beliefs of pre-service EFL teachers in terms of their forthcoming careers? With a quantitative research design, the study was conducted on pre-service English language teachers yet studying at ELT departments to have their BA degrees at Necmettin Erbakan University, and GaziUniversity. The participants were senior students (4th grade) of ELT department in 2012-2013 Academic Year. 138 Senior students (4th grade) of NEU ELT department and 70 Senior students (4th grade) of Gazi University ELT department -randomlyselected 208 pre-service teachers in total- participated in the study. Out of 208 pre-service teachers, 164 were female, and the rest- 44- were male. The ages of the participants were between 21 and 25. The data were gathered through “Teacher Sense of Efficacy scale” originally developed by Tschannen-Moran, & Hoy (2001),the Turkish version of which is developed by Çapa, Çakıroğlu & Sarıkaya (2005). The 24-item-scale was used to collect quantitative data about pre-service teachers’ self-efficacy beliefs. The scale was found to be valid (TLI and CFI of .99/RMSEA,.065) and reliable (.93). The scale consists of 3 dimensions of efficacy: Student Engagement, Instructional Strategies, and Classroom Management. Based on the self-efficacy scale, quantitative data analysis was done through SPSS (Statistical Package for Social Sciences), version 16.00 and Excel (Microsoft Office Professional Plus 2010).The data analysis revealed that pre-service teachers were sufficient in terms of their self-efficacy and readiness for their future careers. The study also searched for meaningful differences in terms of gender and age variables. It was concluded that there was significant difference between female and male pre-service teachers in favour of females (only in Efficacy in Student Engagement dimension). As for the age variable, no significant difference was found.
  • Öğe
    Examining the impact of English Curriculum designed in line with 7E Model on academic achievement and retention of 11th grade students
    (2017) Ercan Demirel, Emine Eda; Köksal, Onur
    The present study aims to investigate the impact of teaching activities designed in line with 7E model on 11th graders' academic success and retention in English courses. The study was conducted on a total number of 63 11th grade students studying in two different classes of a state school in Konya in 2016-2017 academic year. Quasi-experimental model was used within the study. While teaching activities designed according to 7E model were implemented on the experimental group for 7 weeks, the activities of the regular curriculum were implemented on the control group. At the end of 7 weeks of study, English course achievement test was conducted on both groups again as post-test. 3 weeks after the implementation, retention test was conducted on both groups. At the end of the study, it was found out that activities designed according to 7E model significantly contribute to the academic achievement and retention of the students
  • Öğe
    An investigation of read speech of Arabic students learning Turkish as a second language in terms of stress and pause
    (2017) Derman, Serdar; Bardakçı, Mehmet; Öztürk, Mustafa Serkan
    Suprasegmental features are essential in conveying meaning; however, they are one of the neglected topics inteaching Turkish as a foreign/second language. This paper aims to examine read speech by Arabic studentslearning Turkish as a second language and describe their read speech in terms of stress and pause. Within thisframework, 34 Syrian students enrolled in Gaziantep University Turkish Teaching Application and ResearchCenter (TÖMER) at B2 level were asked to read a text chosen from one of the books prepared in accordancewith the European language portfolio B2 level. Voice recordings were analyzed using Praat and Cool Editsoftware programs. Students’ stress and pause durations were compared and contrasted according to the criteriaset by experts. The results showed that students’ stress and pause patterns showed statistically significantdeviations from those criteria.
  • Öğe
    Karşılaştırmalı bir bakış açısıyla Türkçe ve Almanca ikilemeler
    (2016) Yücel, Erdinç
    İkilemeler, ifadelerimize zenginlik katan dilsel unsurlar olarak karşımıza çıkmaktadır. İkilemeler aynı zamanda yabancı dil öğrenim sürecinde öğrencilere güçlükler yaratan dil unsurları olarak görülmektedir. Özellikle Almanca ikilemelerin Türkçede yer alan ikilemelere göre gerek yapısal gerek kültürel farklılıklar göstermesi hemen hemen her seviyedeki öğrencilere zorluk yaratan unsurların başında gelmektedir. Bu zorlukları aşmak için her iki dilde var olan ikilemeleri karşılaştırmalı olarak ele alıp onları daha yakından tanımak gerekmektedir. Bazı kaynaklarda Batı dillerinde ikilemelerin sayısının otuz ya da kırkı geçmediği tespiti, Almanca için geçerli değildir. Bu çalışmada Almancada tespit edilen 1301 ikilemeden yaklaşık 60 tanesi, Türkçedeki ikileme karşılıklarıyla kıyaslanmıştır. Bu karşılaştırma neticesinde Almancada yer alan ikilemelerin, özellikle yapıları bakımından, Türkçedeki ikilemelerden farklılık gösterdiği saptanmıştır. Almancadaki ikilemeler genellikle bağlaçlarla ortaya çıkarken, Türkçedeki ikilemelerin herhangi bir bağlaçla değil, kelimelerin doğrudan yan yana gelerek oluşturulduğu tespit edilmiştir. Almanca ikilemelerin yapısal farklılıklarının öğrenciye aktarılması iletişim ortamlarında yanlış anlaşılmaların önüne geçmek için elzemdir.
  • Öğe
    Werteorientierung bei Herta Müller am Beispiel des Filmes Reise der Hoffnung von Xavier Koller
    (2019) Albayrak, Kadir; Öztürk, Ali Osman
    In dem Film Reise der Hoffnung von 1990 des Schweizer Regisseurs Xavier Koller gehtes um den Kampf der Auswanderung einer türkischen Familie aus Maraş, um einbesseres Leben in der paradiesischen‘ Schweiz zu erreichen. Für Haydar und seineFamilie stellt die Schweiz ein Land dar, in dem sie ihr Glück finden können. Umdieses Leben zu ermöglichen, begeben sich Haydar, seine Frau Meryem und einesihrer Kinder, Mehmet Ali, auf eine gefährliche Reise von Maraş bis in die Schweiz. Dietopographischen Barrieren, die Absperrungen auf der Reise eskalieren zuletzt ander Grenze der von den Alpen umgebenen Schweiz. Auch wenn die Auswandererdoch noch in der Schweiz ankommen, scheitert diese Reise der Hoffnung auf einglücklicheres und besseres Leben mit dem Verlust des Kindes, das wegen der Kältein den Bergen stirbt. Somit wird für sie die paradiesische Schweiz zum Land derKälte und des Todes.In unserem Beitrag werden die Veränderungen der internationalen ImageVorstellungenüber die Schweiz und deren Rolle als ein isoliertes Land aus einerbestimmten ‚räumlichen‘ Perspektive analysiert. Dabei wird auch versucht, die Fragezu beantworten, inwiefern sich die Werteorienterung der Personen in diesem Filmändert und welche Rolle die durch den Tod des Kindes verstärkte Tragik für dieseWerteorientierung spielt, so wie es auch von Herta Müller in ihrem Aufsatz Der Fischin der Turnhalle kritisiert wird. Herta Müller, die den Nobelpreis für Literatur erhaltenhatte, kritisiert in ihrem Aufsatz, dass Koller, der sich mit der Flüchtlingsproblematikbeschäftigt, den Tod des Kindes als Instrument benutzt.
  • Öğe
    Yabancı dil olarak Almanca dersinde metinlerin oynadığı rol
    (2018) Yılmaz, Hasan
    Her eğitim-öğretim süreci sonucunda öğrencilerin en azından bir yabancı dil öğrenmeleri ve onlardan, bu dili aktif olarak kullanmaları beklenir. Sınırların sanal olarak var olduğu günümüzde bir yabancı dile hâkimiyet aynı zamanda farklı bir dünyayı tanıma anlamına gelmektedir. Yabancı dilde başarılı olabilmenin birinci şartı o dili öğrenmek için motive edici unsurların varlığıdır; başka bir ifadeyle; yabancı dil öğrencilerinin motivasyonu başarının birinci şartıdır denilebilir. Öğrencilerin motivasyonunu arttıracak unsurların başında da o dersler için kullanılan ders materyalleri gelmektedir. Günlük hayatta üstlendikleri işleve göre farklı adlandırılan metinler vardır. Haber içerikli metinler, reçeteler, taahhütnameler, köşe yazıları vs. gibi her bir metin günlük hayatta iletişimsel bir işlev üstlenir. Yabancı dil öğretiminde kullanılması gereken en önemli materyaller arasında ise çağrı işlevi gören metinler gelmektedir. Hedef kültüre ait bu metinler sayesinde öğrenciler gerçek dil kullanım kaynaklarıyla buluşturulmaktadır. Ayrıca bu tür metinler, öğrencilerin gerçek dil kullanım ortamlarında yararlanacakları kelimeleri ya da cümle yapılarını içerdikleri için de son derece önemlidir. Bu tür metinlerin görsel ve işitsel unsurlarla birlikte öğrencilerle buluşturulması ders için istenen motivasyonun elde edilmesini sağlayacak ve hedeflenen başarıya ulaşılmasını da kolaylaştıracaktır.
  • Öğe
    Issues in pre-service and in-service teacher training programs for university English instructors in Turkey
    (2018) Balbay, Seher; Pamuk, İlknur; Temir, Tuğçe; Doğan, Cemile
    English language teaching programs in Turkish universities do not have uniform standards. The quality ofeducation given to teachers in their undergraduate programs varies as does the teacher training provided duringemployment. The factors affecting the teacher training policies are numerous, such as the needs of the institution,the funding, time, technology and especially the importance attached to an ongoing development process.Particularly in higher education, lip service is paid to English language teacher training policies. To investigatethe shortcomings of these teacher training policies, this research study was conducted by interviewing instructorsfrom twenty different universities in Turkey. The study conducted has revealed the fact that there is a gap inspecific language learning management policies concerning preservice and in-service language teacher trainingfor university instructors in Turkey.
  • Öğe
    Eigene und fremde Emotionsschilderungen von Else Günther in ihrem Kinderroman Sonjas lustige Türkenreise
    (2016) Öztürk, Ali Osman
    Else Günther çocuk kitabı yazarı olarak İkinci Dünya Savaşı sonrasında Almanya'da büyük bir başarı kazandı. Kültürlerarası karakteristiğe sahip çocuk kitaplarmda savaş sonrası Alrnanya'smda Alman çocuklarına bir yandan Afrika ve Asya (Türkiye) gibi yabancı kıtaları diğer yandan Avrupa ülkelerini (İsveç gibi) tanıtmaya ve bu sayede, benim görüşüme göre, savaş sonrası çocuklarınm kültürlerarasılık yetilerini geliştirmeye çalışıyor. Makalemin konusunu çocuk romanı Sonjas lustige Türkenreise oluşturuyor. Romanda başkahraman Sonja (biraz) Türkçe bilen dayısına Türkiye seyahatinde eşlik ediyor, bir İslam ülkesinde yabancı kültüre ilişkin ilk deneyimlerini yapıyor. Yazar burada figürlerinin korku, mutluluk ve sıla hasreti gıbi duygularını onlarından yalnızca kendi çocuk bakışmdan değil, yetişkin perspektifinden de anlatıyor. Bu iki perspektifi fark eden okur bu iki bakış açısı arasında gidip gelme ve nihayetinde bir sentez yapma olanağını buluyor. Makalede şu sorulara yanıt arıyorum: 1) Yazar kendini algılamada hangi duygusal ifadeleri kullanıyor? 2) Yazar başkalarını algılamada hangi ifadeleri kullanıyor? 3) İki algılama biçimi arasında hangi farklılıklar saptanabiliyor? Önyargılara dayalı duyguların çoğu olumsuz türden ve olumsuz duygu ifadelerine ve patlamalarma, ayrıca bedensel durumlara (kızarma) yol açıyor. Fakat olumsuz duyguların olayın devamında yabancı ülkeyi tanıdıktan sonra olumluya döndüğü ve insanların birbiriyle temas kurmaları halinde mevcut önyargılarm sorgulandığı söylenebilir. İnceleme metni olarak seçilen çocuk romanmm önemi özellikle de ne oryantalist hmçlarm ne de 1960'larm başmdaki işçi göçü nedeniyle Ahnanlarda yabancıya karşı oluşan önyargılarm yükü altında bulunan bir dönemde yaymlanmış olmasından kaynaklanıyor. Çocukların duyguları en safça ve en doğal duyulardır ve bunların pedagojik amaçlarla kullanıhnası büyük bir katkı sağlayabilir.
  • Öğe
    Zum pädagogischen Wert der Kinderliteratur am Beispiel von Else Günthers Roman Sonjas lustige Türkenreise
    (2018) Öztürk, Ali Osman
    Else Günther ist eine Kinderbuchautorin, die sich nach dem Zweiten Weltkrieg schriftstellerisch zu betätigen begann undgegen Ende der siebziger Jahre fast völlig verschwunden ist. In ihren Kinderbüchern von vor-interkultureller Charakteristikversucht sie in Nachkriegs-Deutschland, den deutschen Kindern fremde Kontinente wie Afrika und Asien (die Türkei)einerseits und europäische Länder (wie Schweden) näher zu bringen und dadurch meines Erachtens die interkulturelle Kompetenz der Nachkriegskinder zu fördern. Ausgehend von dem Inhalt ihres Kinderromans Sonjas lustige Türkenreisekann man sehen, dass die Autorin, obwohl sie Anfang der 50er Jahre schreibt, nicht von den Verwüstungen oder Folgendes vorangehenden Nationalsozialismus redet, sondern ein musterhaftes Familienleben in einer Wohlstandsgesellschaftin den Vordergrund rückt. Else Günthers Mädchenroman Sonjas lustige Türkenreise finde ich schon mit dem Titel auffällig;es heißt nicht Türkei-, sondern Türkenreise. Hiermit scheint wahrscheinlich eine mentale Reise in die Welt der Türken (alsein asiatisches Volk) gemeint zu sein. Der Roman handelt von “mittleren Helden” aus einem gut bürgerlichen Milieu, wowir ebenfalls beobachten, dass “Fantasie und Psychologie, die den Kinderfiguren aus der Verpflichtung aufWohlanständigkeit und strikte Anpassung an die von Erwachsenen gesetzten Verhaltensnormen heraushelfen, (…) zuwichtigen Elementen [werden]” (Steinlein, 2008, S. 327), was uns meines Erachtens ermöglicht, Else GünthersMädchenroman mit seiner freimütigen und z.T. rebellischen Protagonistin zu dem Bereich der ‚Schwellentexte, d.h.Vorläufertexte‘ einer “Literatur der Kindheitsautonomie” (Ewers) zugehörig zu betrachten. Nicht nur der Umgang derEltern mit den Kindern, sondern auch die Art und Weise der literarischen Darstellung fremder Welten der Autorin ElseGünther erscheint uns aus pädagogischer Perspektive von grosser Bedeutung, besonders im Hinblick auf interkulturelleErziehung der Nachwuchsgenerationen.
  • Öğe
    Es sei denn, (Dass) bağlacı ve Türkçeye aktarımında yaşanan güçlükler
    (2017) Yılmaz, Hasan
    Dil, bir iletişim aracıdır. İster ana dili olsun, ister yabancı dil, temel anlamda yazılı ya da sözlü olarak iletişim kurmak için öğrenilmek istenir. Kelimeler yardımıyla, iletişim için cümleler kurulur. Ama bu kelimeler keyfi bir şekilde sıralanmaz, Her bir dilin sözdizim yapısına uygun olarak, dilbilgisel kuralları göz önünde bulundurularak, yazılı veya sözlü iletişimde bulunulur. Daha doğrusu iletişimde bulunabilmenin birinci koşulu genel anlamda, ilgili dilin dilbilgisi özelliklerine uygun olarak kelimeleri birbiriyle bağlantılı bir şekilde sıralamaktır. Bunun için öğrencinin öğreneceği dilin dil bilgisi kurallarına vakıf olması beklenir. Dilbilgisi açısından yeterli olmayan bir dil öğrencisinden gerçek, özgün iletişim ortamlarında doğru, hatasız cümleler beklemek yersiz olacaktır. Almancayı yabancı dil olarak öğrenmeye başlayan kişilerin ilk etapta karşılaştıkları "und, aber, denn" gibi öğrenilmesi kolay bağlaçlar vardır. Türkçemizle hemen bağlantı kurulabilecek bağlaçların yanında, "es sei denn, (dass)" gibi öğretilme sürecinde daha fazla zaman ayrılması gereken bağlaçlar da söz konusudur. Yabacı dilde okuduğunu ve duyduğunu anlama becerilerinin gelişebilmesi, yazma ve konuşma becerilerinde istenilen amaca ulaşılabilmesi için, böyle çok bilinmeyen ama güncel dil ve metinlerde sıkça karşımıza çıkan bağlaçların öğretilmesi için yeterince çaba harcanmalıdır. Bunun için yabancı dilde özgün, güncel materyallerden faydalanılması öğreticiye büyük kolaylık sağlayacak ve aynı zamanda da dil öğrencisinin anlatılan konuyu daha da iyi kavrayıp öğrendiklerini pekiştirmesine de yardımcı olacaktır.
  • Öğe
    The use of micro-level discourse markers in British and American featurelength films: Implications for teaching in EFL contexts
    (2019) Başol, Hasan Çağlar; Kartal, Galip
    Discourse markers (DMs) are significant for fluent speech. Furthermore, they are essential elements of languagefor conversation organisation, reciprocal relation of interlocutors, productive speaking and comprehension.Although they have critical functions for pragmatic development, they are neglected in language teaching eitherbecause of the belief that they are challenging to teach or as a result of the focus on grammatical competence inlanguage teaching. This study examined the use and functions of micro-level DMs in British and American featurelengthfilms, and it provided implications for using feature-lengths films as a means for authentic language inputin explicit or implicit teaching of DMs. The scripts of four films (two British and two American) were analysedusing the AntConc Concordance program. The results showed that there is not a significant difference betweenBritish and American films regarding the frequency of DMs well, like, and you know. On the other hand, it wasfound that oh was used more frequently in British films than American films. The functional analysis of the DMsshowed that both British and American feature-length films represent the use of English DMs in native discourse.Therefore, the study concludes that the films could be used for teaching and learning of DMs in foreign languageclassrooms. The results were discussed with pedagogical implications.
  • Öğe
    Oğuz Tansel masallarının derin kökleri üzerine bir örnek Mavi Gelin Masalı
    (2017) Öztürk, Ali Osman
    Daha çok bir halk efsanesi olarak bilinen Şahmaran hikayesinin kaynakları, yazılı kültürde öncelikle Binbir Gece Masalları'na kadar uzanır. Binbir Gece Masalları M.S. 250 yılı civarı Hint, 500 yılı civarı İran ve 8. yüzyıldan itibaren Arap kaynaklarında görülür. Osmanlı Devleti'nde Dilimize ilk çevirisi (sadece bir bölümü) Câmasbname adıyla 15. yüzyıl şairlerinden Abdî tarafından; son önemli çeviri 1992-1993 yıllarında Âlim Şerif Onaran tarafından Fransızcadan yapılmıştır. Bu makale'de Oğuz Tansel'in 1943-45 tarihlerinde derlediği "Mavi Gelin" masalının motifleri bakımından Binbir Gece Masalları'ndan bugüne geçirdiği değişiklikler ortaya konulmuştur. Tansel fantastik öğelerin yerine, masala gerçekçi olanları yerleştirir. Çıkardığı diğer önemli hususlardan biri de erotik öğelerdir: Kahramana vaad edilen bin altın ödülün yanında bakire yoktur ya da havuzda yüzen kızlarla cilveleşme yoktur. Çocuk aklıyla tuzağa düşmenin nedeni, bir işin sonunu düşünememe durumudur. Sarayın yerini konak almıştır; Hz. Süleyman'ın bina ettiği Kuşlar Tekkesi'nin bekçisi normal bir konak sahibi oluverir, kuşları değil, kardeşini ziyaret için konaktan ayrılır. Yasak bahçede yakuttan taht yerine bol çiçekli bir bahçe ve havuz vardır. Ak güvercinler soyunmaz, çırpınıp kılık değiştirirler vs. En önemli değişiklik olarak, Binbir Gece Masalları'nda ya da Şahmaran'da kızın ölümünden dolayı ortaya çıkan mutsuz son kaldırılmış, bunun yerine Türk masallarında sık görülen mutlu son ikame edilmiştir. Masal kahramanının merakı uğursuzlukla, eşinin ölümüyle cezalandırılmaz. Oğlanın başına gelenler her ne kadar cahaletinden de olsa, sözü ve gözü pekliği, korkusuzluğu övülür. Sonuç olarak, eski olağanüstü masal ve efsane motifleri Mavi Gelin masalında çağımıza uygun olarak daha gerçekçi bir nitelik kazanmıştır.
  • Öğe
    Self-Efficacy and Anxiety within an EFL Context
    (2016) Doğan, Cemile
    Bu çalışma İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği bir üniversite ortamında öğrencilerin özyeterlik ve kaygı durumlarını ve ikisi arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı amaçlayan nicel bir araştırmadır. Çalışmada, bir devlet üniversitesindeki öğrencilerin özyeterlik ve kaygı durumlarını incelemek için nicel yöntemler kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini İngilizce Öğretmenliği Bölümünden 150 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin bireysel ve demografik farklılıklarının özyeterlik ve kaygı durumlarına etkisini ortaya çıkarmak için katılımcıların cinsiyeti ve ebeveynlerinin eğitim geçmişi de çalışmaya katılmıştır. Çalışmadaki bulgular öğrencilerin özyeterlik ve kaygı durumları arasında kayda değer bir ilişki olduğunu ve cinsiyet ve demografik farlılıkların da özyeterlik ve kaygı durumlarında bir rolü olabileceğini göstermiştir.
  • Öğe
    Looking into burnout levels among English language instructors
    (2015) Ercan Demirel, Emine Eda; Cephe, Paşa Tevfik
    Bu araştırma, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi ve Gazi Üniversitesi'nde çalışmakta olan İngilizce okutmanlarının tükenmişlik düzeylerini araştırmayı, tükenmişliğe yol açan faktörleri bulmayı ve tükenmişlik ile öğretmenlik tecrübesi arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Çalışma karma yöntemli araştırma deseniyle yürütülmüştür. 70 İngilizce okutmanına Maslach Tükenmişlik Ölçeği (Maslach Burnout Inventory Educators Survey- MBI/Maslach &Jackson, 1981/Maslach, Jackson & Leiter, 1996) uygulanmış; bu katılımcıların 25'iyle de yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Sonuçlar okutmanlar arasında tükenmişliğin çeşitli seviyelerde görülüğünü göstermiştir. ANOVA sonuçlarıyla desteklenmese de, daha küçük yaşlarda ve daha az tecrübeli gruplarda daha yüksek tükenmişlik düzeylerine olan bir eğilim söz konusu olmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanan nicel verinin analizi sonucunda, öğretim saatleri, öğrencilerin İngilizce seviyesi ve okutmanların çalıştığı ölçme, materyal ve mesleki gelişim ofisleri gibi birimlerin okutmanlar arasında tükenmişliğin ortaya çıkmasında önemli rol oynadığı belirlenmiştir.
  • Öğe
    The relationship of burnout with workaholism mediated by work-family life conflict: A study on female academicians
    (2019) Ercan Demirel, Eda; Erdirençelebi, Meral
    Along with the teaching, institutional, and administrative responsibilities, female academicians carry out someother roles such as motherhood, being a wife, having responsibilities related to household issues, as well.Researchers of the study- from the very inside of the academy as females with many different roles- had the urgeto examine the case of female academicians. The study investigated the case of female academicians -therelationship of burnout with workaholism mediated by work-family life conflict. On quantitative research design,a questionnaire was conducted on 207 female academicians of a state university. Frequency distribution,explanatory factor analysis, confirmatory factor analysis, correlation analysis, and SEM were carried out. It wasfound out that 23% of work-family life conflict was related to workaholism; 32% of burnout was related toworkaholism; 19% of burnout was related to work-family life conflict. Along with the purpose of the study, 11%of the female academicians’ burnout was found to be resulting from the effect of workaholism mediated by workfamilylife conflict. As female academicians were found to be victims of burnout resulting from workaholismmediated by work-family life conflict; female academicians should be supported by seminars, trainings, andguidance on self-confidence, time and stress management, raising awareness towards workaholism, strategies tocope with burnout. Further studies should be on the underlying reasons of the issue.