Makale Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 11 / 11
  • Öğe
    eWOM Arama Motivasyonları ile Online Kurumsal İtibar Algısı Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
    (2019) Koçyiğit, Murat; Çakırkaya, Murat
    Küreselleşen dünyada internet kullanımının her geçen gün artması, bilgi arama motivasyonlarını farklılaştırmıştır. İnternet tabanlı iletişim sayesinde müşteriler, markalarla ilgili izlenimlerini ve alışveriş tecrübelerini üçüncü şahıslarla paylaşmaktadırlar. Müşterilerin internet temelli bilgi arama motivasyonları, elektronik ağızdan ağıza iletişimin (eWOM) önemini artırmıştır. Bununla birlikte, eWOM, online kullanıcıların tüketim davranışlarının belirlenmesinde önemli bir bilgi kaynağı olmanın yanında, online kurumsal itibarın şekillenmesinde de etkili olmaktadır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, müşterilerin eWOM arama motivasyonları ile online kurumsal itibar algısı arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise eWOM arama motivasyonlarının, online kurumsal itibar algısı üzerinde, doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olup olmadığını analiz etmektir. Bu bağlamda, Konya’daki internet kullanıcısı ve eWOM arama motivasyonuna sahip müşteriler (n407) üzerinde amaçlı örnekleme yöntemi ile uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde, tanımlayıcı istatistikler, eWOM arama motivasyonları ile online kurumsal itibar algısı arasındaki ilişkiyi ve etki düzeyini ölçmek amacıyla sırasıyla korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma neticesinde eWOM arama motivasyonu faktörü alt boyutları ile online kurumsal itibar algısı faktörü arasında pozitif ve orta kuvvette, anlamlı (p ,000) bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda, eWOM arama motivasyonu faktörü alt boyutlarının, online kurumsal itibar algısı değişkeni üzerinde doğrudan ve anlamlı fakat zayıf kuvvette bir etkisinin olduğu sonucuna da ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Halkla ilişkiler algısının marka imajı ve marka bağlılığı üzerindeki etkisi
    (2017) Koçyiğit, Murat
    Kurumsal markaların müşterileri ile uzun dönemli davranışsal ve tutumsal yönden sadakate dayalı ilişkiler kurabilmeleri için halkla ilişkiler algısı ve marka imajı en önemli pazarlama argümanları arasında yer almaktadır. Markalar, tüketicilerin zihninde yer alan olumlu halkla ilişkiler algıları ile marka imajlarını geliştirmektedirler. Dahası, markaların halkla ilişkiler uygulamaları, müşterileri ile uzun dönemli sürdürülebilir ilişkiler kurmalarını sağlamaktadır. Ayrıca, uzun dönemli ilişkiler kurabilmek amacıyla da hem duygusal yönden hem de davranışsal yönden sadık müşteriler elde etmeye çalışmaktadırlar. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; markaların halkla ilişkiler uygulamalarının oluşturduğu algı ile marka imajı ve marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi analiz etmektir. Bununla birlikte çalışmanın bir diğer amacı ise halkla ilişkiler algısının marka imajı ve marka bağlılığına etkisini incelemektir. Bu bağlamda, halkla ilişkiler algısının, marka imajı ve marka bağlılığı arasındaki ilişkiyi tespit etmeye yönelik olarak literatüre dayalı kavramsal bir model oluşturulmuştur. 253 Mobil iletişim markası müşterisine uygulanan anketin verileri kullanılarak modeldeki değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmiş ve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmanın analizinde Yapısal Eşitlik Modeli uygulamaları, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile frekans analizi kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, halkla ilişkiler algısının, marka imajı ve marka bağlılığı üzerinde; marka imajının da marka bağlılığı üzerinde doğrudan, anlamlı etkileri bulunmaktadır hipotezleri desteklenmiştir. Bununla birlikte halkla ilişkiler algısının, marka imajı aracılığıyla marka bağlılığı üzerinde dolaylı etkiye sahip olduğu da tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Comparison of visual reaction values of elite deaf wrestlers and elite normally hearing wrestlers
    (2018) Tatlıcı, Ali; Çakmakçı, Evrim; Yılmaz, Serkan; Arslan, Fatma
    In this study. The research was conducted with the aim of examining the visual reaction values of deaf elite wrestlers (D) and normally hearing elite wrestlers (H). To work. 9 deaf wrestlers (height 179,553,74, body weight 7811, 09) and 9 normally hearing wrestlers who participated in national and international competition were voluntarily joined the research. All of the athletes who are deaf subjects consist of at least 55 dB hearing loss in both ears. The visual hand reaction values of the wrestlers were measured using the electronic reaction time meter Newtest 1000. In the study. all participants’ dominant hand were right hand. The data were analyzed using the SPSS (Version 22.0) program. Independent T test was performed to determine the difference between the two groups in which the obtained data showed normal distribution. The significance level was evaluated as p 0.05. In the study findings. The average of right and left hand reaction timing between groups and between intergroup were similar. D group had significantly higher height and body weight averages than group N (P 0.05). As a result, deaf athletes have similar reaction times to normal athletes so it is seen that loss of hearing does not make a difference at least in the result of this study.
  • Öğe
    Stratejik Kurumsal İletişim Aracı Olarak Finansal Halkla İlişkiler: BİST’te Bir Uygulama
    (2014) Koçyiğit, Murat; Salur, Mehmet Nuri
    Her geçen gün artan küresel rekabet ortamında, stratejik kurumsal iletişim, kurumun hedeflenen amaçlarına nasıl ulaşacağını belirleyen merkezi ve bütünleşik bir çerçevedir. Kurumsal iletişim stratejisi, kurum içi ve dışındaki iletişimlerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine zemin oluşturur. Etkili bir kurumsal iletişim stratejisi: Kurumun misyonu ve hedefleriyle, faaliyet gösterdiği pazarda, hedef kitlesiyle ve paydaşlarıyla arasında bağlantı kurar. Hedeflenen amaçlara ulaştıracak kaynakları açığa çıkarır. Kurumun temel yeteneklerini ve ayırt edici özelliklerini (kurumsal kimlik, hizmet güvenilirliği, kurumsal itibar, kurumsal imaj gibi) ortaya koyarak kurumu rakiplerinden farklılaştırır. Stratejik kurumsal iletişimde önemli bir yeri olan Finansal Halkla İlişkiler, kurumun önemli hedef kitlelerinden ve paydaşlarından olan yatırımcılarla aktif iletişimi etkili bir şekilde düzenler. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı stratejik kurumsal iletişimin önemli bir ayağı olan finansal halkla ilişkileri kavramsal olarak ortaya koymak ve işletmelerin finansal halkla ilişkiler etkinliklerini nasıl kullandıklarını belirlemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda Borsa İstanbul'da (BİST) kayıtlı olan lokanta ve oteller sektöründe faaliyet gösteren kurumların finansal halkla ilişkiler etkinliklerini nasıl gerçekleştirdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.
  • Öğe
    Halkla ilişkiler algısı ve marka itibarı arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi
    (2017) Diker, Ersin; Koçyiğit, Murat
    Günümüzün hızla değişen ve farklılaşan rekabet ortamında markalar için halkla ilişkiler algısı ve marka itibarı en önemli bütünleşik pazarlama iletişimi unsurları arasında yer almaktadır. Markalar, tüketicilerin zihninde yer alan olumlu halkla ilişkiler algıları ile marka itibarlarına katkı sağlayabilmektedirler. Markalar açısından, pazar payını ve kar düzeylerini gösteren geleneksel performans göstergelerinin yanında, günümüzde stratejik iletişim faaliyetleri aracılığıyla geliştirilen itibar kavramı da önem arz etmektedir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı; markaların halkla ilişkiler uygulamalarının oluşturduğu algı ile marka itibarı arasındaki ilişkiyi analiz etmektedir. Bu bağlamda, Yapısal Eşitlik Modeli (YEM) aracılığıyla halkla ilişkiler algısı ile marka itibarı arasındaki ilişkiyi tespit etmeye yönelik olarak literatüre dayalı kavramsal bir model oluşturulmuştur. Bu amaç ve model doğrultusunda araştırma, akıllı telefon markası kullanıcılarına kolayda örnekleme yöntemi ile anket aracılığıyla Konya ilinde toplanan veriler kapsamında gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmanın analizinde Yapısal Eşitlik Modeli uygulamaları, açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ile frekans analizi kullanılmıştır. Araştırma neticesinde, kavramsal olarak ortaya konan modelin uyum iyiliği indekslerinin kabul edilebilir düzeyde olduğu tespit edilmiş olup ayrıca halkla ilişkiler algısının, marka itibarı üzerinde doğrudan ve anlamlı etkileri bulunmaktadır hipotezi desteklenmiştir.
  • Öğe
    Pazarlama Amaçlı Sponsorluk Etkinlikleri ile Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Türk Markası Üzerine Tüketici Araştırması
    (2018) Koçyiğit, Murat; Küçükcivil, Büşra
    Günümüz rekabet piyasasında stratejik bir halkla ilişkiler uygulaması olan sponsorluk faaliyetleri, markalar tarafından çeşitli iletişim amaçları için kullanılmaktadır. Bu amaçlar halkla ilişkiler, reklam ve pazarlama şeklinde kendini göstermektedir. Bu doğrultuda araştırmanın amacı; pazarlama amaçlı sponsorluk faaliyetleri ile tüketici temelli marka değeri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ve bu ilişkinin yönünü ve kuvvetini tespit etmektir. Araştırmada ölçek ifadeleri Arçelik markasının A Milli Takımlar sponsorluğu üzerinden kurgulanmış olup, kolayda örnekleme yöntemi vasıtasıyla, 412 katılımcı ile yüz yüze görüşmeyöntemi doğrultusunda anket tekniği kullanılarak elde edilen veriler, pazarlamaamaçlı sponsorluk faaliyetleri değişkeni ile tüketici temelli marka değeribağlamında ölçüme tabi tutulmuştur. Bu doğrultuda, anket verileri ile değişkenler arasındaki ilişkilerin anlamı, kuvveti ve ortaya konulan hipotezler sınanmıştır. Bununla birlikte ilk olarak katılımcıların demografik değişkenleri frekans analizi yöntemi ile test edilmiştir. Daha sonra pazarlama amaçlı sponsorluk faaliyetleri ve marka değeri alt boyutları arasındaki ilişki ve etki düzeyini ölçmek amacı ile korelasyon ve basit doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, pazarlama amaçlı sponsorluk faaliyetleri ile marka değeri alt boyutları (‘marka sadakati’, ‘algılanan kalite’, ‘marka çağrışımı/bilinirliği’, ‘genel marka değeri’) arasında anlamlı ve orta kuvvette bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan basit doğrusal regresyon analizi sonucunda pazarlama amaçlı sponsorluk faaliyetlerinin, marka değeri alt boyutları üzerinde doğrudan ve anlamlı bir etkisi olduğu da tespit edilmiştir.
  • Öğe
    Bireyleri rekreasyonel amaçlı egzersize motive eden faktörlerin incelenmesi
    (2019) Çuhadar, Abdullah; Er, Yusuf; Demirel, Mehmet; Harmandar Demirel, Duygu
    Çalışmanın amacı bireyleri rekreasyonel amaçlı egzersize motive eden faktörlerin incelenmesidir. Örneklem grubu uygun örnekleme yöntemi kullanılarak Konya da faaliyet gösteren fitness merkezi üyelerinden gönüllüük esasına dayalı olarak belirlenmiştir. Çalışmada 214 kadın ve 294 erkek katılımcı yer almaktadır. Araştırmada; Rogers ve Morris (2003) tarafından geliştirilen, Gürbüz ve ark. (2006) tarafından Türkçe geçerliliği ve güvenirliliği yapılan Rekreasyonel Egzersiz Güdüleme Ölçeği (Recreational Exercise Motivation Measure, REMM) kullanılmıştır. Verilerin analizinde katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarını belirlemek için yüzde ve frekans tanımlayıcı istatistik yöntemleri, verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için verilerin çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edilmiştir. Ayrıca t-testi ve anova testi analizi yöntemleri kullanılmıştır (? 0.05). Bulgulara göre katılımcıların cinsiyet, yaş ve eğitim durumlarına gore bazı alt boyutlarda anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sınırlılıkları ve gelecek çalışmalara yönelik değerlendirmeler bu anlamda tartışılmıştır.
  • Öğe
    Pazarlama İletişimi Bağlamında eWOM Arama Motivasyonları ile Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
    (2018) Koçyiğit, Murat; Çakırkaya, Murat
    Araştırmanın amacı, eWOM arama motivasyonlarının tüketici temelli markadeğeri üzerinde doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olup olmadığını analiz etmektir. Bubağlamda, online alışveriş yapan tüketiciler üzerinde amaçlı örnekleme yöntemi ile yüzyüze uygulanan anketin verileri kullanılarak değişkenler arasındaki ilişkiler test edilmişve kuramsal olarak ortaya konan hipotezler sınanmıştır. Ayrıca araştırmada elde edilendatalara, tanımlayıcı istatistikler, faktör analizi, eWOM arama motivasyonları ile onlinetüketici temelli marka değeri arasındaki ilişkiyi ve etki düzeyini ölçmek amacıylasırasıyla korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi gerçekleştirilmiştir.Gerçekleştirilen analizler sonucunda eWOM arama motivasyonu faktörü boyutlarından;satın alma ile ilgili bilgi edinme, bilgi yoluyla sosyal oryantasyon, topluluk üyeliği,ekonomik teşvik değişkenlerinin istatistiksel olarak anlamlı düzeyde (p0,05) markadeğeri değişkenini etkilediği tespit edilmiştir. Diğer eWOM alt boyutlarından, ürünleilgili bilgi edinme, değişkeninin marka değeri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı biretkisinin bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
  • Öğe
    Sosyal Medya İletişimi ve Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir GSM Markası Üzerine Tüketici Araştırması
    (2019) Çakırkaya, Murat; Koçyiğit, Murat
    Amaç - Araştırmanın amacı; sosyal medya iletişimi ile tüketici temelli marka değeri arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığının tespitidir.Yöntem - Araştırmanın evrenini, GSM markası Turkcell kullanıcıları oluşturmaktadır. Ancak, araştırma kapsamında Turkcell marka GSM operatörü kullanıcılarının tamamına ulaşmak zaman kısıtı, maliyet ve örnekleme ulaşım zorluğundan dolayı, araştırma “Olasılığa Dayalı Olmayan Örnekleme” türlerinden “Kolayda Örnekleme Yöntemi” ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan analiz kapsamında; tanımlayıcı istatistiklere yer verilmiş, sosyal medya iletişimi ve tüketici temelli marka değeri ölçekleri için faktör analizleri gerçekleştirilmiştir. Son olarak sosyal medya iletişimi ve marka değeri alt boyutları korelasyon analizi yapılarak çıkan sonuçlar yorumlanmıştır.Bulgular – Gerçekleştirilen korelasyon analizi sonucunda sosyal medya iletişiminin alt boyutları ile tüketici temelli marka değeri arasında orta kuvvette ve anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir.Tartışma - Günümüzde dünya nüfusunun yarıdan fazlası internet kullanmaktadır ve sosyal medya kullanım oranı %45’lere ulaşmıştır. Buna bağlı gelişen sosyal medya iletişimi hem pazarlama içeriğinin hem de şirket ile müşteriler arasındaki etkileşimin önemli değişimlere uğramasına yol açmıştır. Müşterilerin kendi aralarında ve müşterilerle şirketler arasında interaktif etkileşim kanallarının oluşması da bu trendin bir neticesidir. Bu kanallar geleneksel kanallardan daha büyük etkinliğe sahiptir. Çünkü etkileşimin, paylaşımın ve geri bildirimin esas olduğu bu iletişim platformları, düşüncelerin daha kolay ve hızlı bir şekilde paylaşımını sağlamaktadır. Markanın pazardaki gücünü yansıtan marka değeri de doğal olarak bu etkileşim türünden etkilenmektedir. Sosyal medya platformlarında kurgusu doğru şekilde oluşturulmuş etkin bir interaktif iletişim, tüketicilere ait marka değer algılarını olumlu yönde etkileyecektir.
  • Öğe
    According to the normal weight, overweight and obese comparison of bioelectric impedance analysis method with the other methods
    (2015) Çakmakçı, Evrim; Arslan, Fatma; Vatansev, Hüsamettin; Ayrancı, Meryem
    Women are faced with the problem of obesity because of over-nutrition, still life and birth weight. To Assess overweight and obesity are used with Body mass index (BMI), waist circumference, waist/hip ratio and skinfold thickness measurement method and Bioelectrical impedance analysis method. The purpose of this study was to compare of the methods used to assess body composition in normal weight, overweight and obese in adults women. In this study participated adult women that the mean age of normal weight 25.70 ± 7.85 (N 17), overweight 32.47 ± 8.22 (N 36), obese 38.12 ± 8.95 (N 40) and total N 93. Subjects body composition were evaluated with Body mass index, waist circumference, waist/hip ratio and skinfold thickness measurements and measured using bioelectric impedance analysis. For statically analysis, One Way Anova and Tukey tests were performed. Significance level was accepted as 0.05 for all tests. According to the results of anthropometric measurements was found BMI, waist circumference, and bioelectrical impedance analysis method for all the groups differ (p >0.05), waist / hip ratio values were found to be different between normal weight and obese groups (p >0.05) that participated in the research. Body mass index and bioelectric impedance are important methods to detect of obesity, and the waist circumference be used together these methods to determine the abdominal obesity may be more useful.
  • Öğe
    The relationship between body composition and diatary habits in the university faculty members
    (2017) Arslan, Fatma; Taşğın, Özden; Güven, Şefika Dilek; Özcan, Ayşegül; Özbay Özbaş, Özen
    The aim of this study was to determine the relationship between eating habits and body composition of the university personnels. The sampling of this research consisted of academic and administrative personnels from the university (68 female and 124 male personnels). Body weight and composition were measured with a Tanita instrument. Data were collected by performing a questionnaire including 33 items. For the statistical analysis, frequency and percentage (%) distributions, ChiSquare test and Pearson correlations were used. For females, 38.9% of the university members, 30% of the instructors and 32.5% of the administrative personnels and for men, 31.6% of the university members, 38.5% of the instructors and 27.2% of the administrative personnels had two meals in a day. Both female and male administrative personnels had more junk food consumption than the others. In this study, there was more fat milk/yogurt consumption that was correlated with body composition parameters in the female university members (p0.05). This study showed that the participants generally had unhealthy lifestyles and the critical values in waist circumferences and hip circumferences, waist-height ratio, and waist-hip ratio from body composition parameters. Because of this, healthy lifestyles-associated behaviors (exercises, physical activities, dietary habits and responsibilities of health, e.g.) must be developed among the university faculty members and other employees