Mentiş Taş, AyşeDoğan, Handan2020-08-282020-08-2820182018-07-19Doğan, H. (2018). Sınıf öğretmenlerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Konya.https://hdl.handle.net/20.500.12452/3652Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Antalya ilinin Manavgat ilçesindeki sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Evrenden küme örneklemesi ile belirlenen 255 sınıf öğretmeni ise araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" ve sınıf öğretmenlerinin matematik kaygı düzeylerini belirlemek amacıyla "Öğretmen ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Matematik Kaygı Ölçeği (MKÖ-Ö)" kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama, Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin matematik kaygılarının genel olarak "endişe duymam" seviyesinde olduğu görülmektedir. Ölçeğin alt ölçeklerindeki kaygı puanları incelendiğinde de; matematik anlama kaygısı, matematik anlatma kaygısı, problem çözme kaygısı, aritmetik işlem kaygısı, öz yeterlilik kaygısı, matematik yorumlama ve hata yapma kaygısının da "endişe duymam" seviyesinde olduğu görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin matematik kaygısında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin yaşı arttıkça problem çözme kaygısının da arttığı görülmüştür. Sınıf öğretmenliği bölümü dışında bir bölümden mezun olarak sınıf öğretmenliği görevini yerine getiren katılımcıların daha yüksek kaygı düzeyinde oldukları görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin kıdemleri arttıkça öz yeterlilik kaygılarının azaldığı sonucuna ulaşılmıştır.The main purpose of this research is to examine the level of mathematics anxiety of class teachers in terms of some variables. In the research, a screening model was used from quantitative research methods. The universe of the research is composed of class teachers in Manavgat district of Antalya province. 255 classroom teachers determined by cluster sampling in the sample form the sample of the research. "Personal Information Form" and "Mathematics Anxiety Scale for Teacher and Teacher Candidates" (MKÖ-Ö) were used to determine the level of mathematics anxiety of the classroom teachers in order to determine the personal information of the classroom teachers. Frequency, percentage and arithmetic mean, Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis H Test were used in the analysis of collected data. In the research, it appears that teachers' mathematical concerns are generally at the "worry-free" level. When the anxiety scores on the subscales of the scale are examined; mathematical comprehension anxiety, mathematical narrative anxiety, problem solving anxiety, arithmetic anxiety, self-efficacy anxiety, math interpretation and mistake anxiety were also found to be "worry-free" levels. There was no significant difference in mathematical anxiety of the classroom teachers compared to the gender variable. As a result of the research, it was seen that the anxiety of problem solving increased as the age of the teachers increased. Participants who fulfilled the task of classroom teacher as a graduate from a different department were found to be at a higher level of anxiety. Also, as the seniority of teachers increases, the result of self-sufficiency concerns decreases.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMatematik,Matematik kaygısı,Sınıf öğretmeni.Mathematics,Mathematics anxiety,Classroom teacher.Sınıf öğretmenlerinin matematik kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesiExamination of mathematics anxiety levels of classroom teachers in terms of some variablesMaster Thesis