Browsing by Author "Kabadayı, Abdülkadir"
Now showing items 1-10 of 10
-
Anne baba tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Altunok, Emine Bilge (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, anne baba tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni, 2017-2018 ... -
Anne baba tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bolat, Seda Nur (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı anne baba tutumlarının okul öncesine devam eden çocukların problem çözme becerileri ile ilişkisinin incelenmesidir. ilişkisel tarama modeli kapsamında tasarlanan araştırmanın evrenini 2019-2020 ... -
Koruyucu aile ve kurumda kalan 36-72 aylık korunmaya muhtaç çocukların gelişim alanlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Öğüt, Gülşah (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Araştırma kurumda ve koruyucu aile yanında kalan 36-72 aylık korunmaya muhtaç çocukların gelişim alanlarını çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla yapılmıştır. Kurumda ve koruyucu aile yanında kalan 36-72 aylık ... -
Okul öncesi dönem çocuklarında çevre kirliliği farkındalığı oluşturmada geleneksel öğretim ve teknoloji destekli yöntemlerin karşılaştırılması
Altınsoy, Fatma (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Okulöncesi dönem, çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, fiziksel, psiko-motor, dil ve estetik gelişim alanlarında hızlı gelişme gösterdikleri bir dönemdir. Bu dönemde, temel alışkanlıkların ve becerilerin yanı sıra çocuklara ... -
Okul öncesi dönemde bilgisayar oyunları oynama alışkanlıklarının öğretmen ve veli açısından incelenmesi
Tosun, İsmail (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Çocuklar için bir ihtiyaç olan oyunlar, insanlık tarihi bakımından değişiklik gösterse de çocukların hayatında her zaman yer almıştır. Gelişen teknoloji ile birlikte oyunlarda da değişiklikler olmuştur. Günümüzde ise ... -
Okul öncesi dönemde masal öğretiminde insancıl (hümanist) ve teknolojik (e-kitap) yöntemlerinin karşılaştırılması
Kirişçigil Doğan, Fatma (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacını, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 5 yaş çocuklarına masal öğretiminde İnsancıl (Hümanist) ve Teknolojik (E-kitap) yöntemlerinin etkililiğini karşılaştırmak oluşturmaktadır. Bu amaçla Çumra ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların davranışlarıyla anne baba tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Güçlü Ünal, Gökçe (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015)Bu çalışma, farklı anne baba tutumlarının okul öncesi eğitim çağındaki 5-6 yaş grubu çocukların davranışlarına olan etkisini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Veriler, 2013–2014 eğitim yılında Ankara ili Kazan ilçesinde ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarına tam zamanlı ve yarı zamanlı devam eden çocukların özgüven gelişiminin bazı değişkenlere göre karşılaştırılması
Karagöz, Amine (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitim kurumlarına tam zamanlı ve yarı zamanlı devam eden çocukların özgüven gelişimlerini okulda geçirilen süre, sosyoekonomik durum, cinsiyet ve sosyal beceri değişkenleri açısından ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında, öğrenme merkezlerinin düzenlenmesinin ve kullanılmasının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Altay, Mahmut (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Okul öncesi eğitim; çocukların ilerleyen yıllardaki yaşamlarına rehber olabilmek için büyük önem taşımaktadır. Bu öğrenme merkezlerinin düzenlenmesi ve kullanılmasında öğretmenlerinin görüşlerinin alınması da büyük önem ... -
Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Yaşam Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Güney, Mehmet (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden çocukların yaşam becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Araştırmada nicel yöntem doğrultusunda ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ...