Browsing by Author "Saban, Ahmet"
Now showing items 1-16 of 16
-
Duyuşsal davranış eğitimi programının erinlik dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi
Duran, Munise; Saban, Ahmet (2015)Bu araştırmada, Duyuşsal Davranış Eğitimi Programı'nın erinlik dönemi çocuklarının sosyal beceri düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırma, nicel araştırma geleneği içinde yer alan öntest-sontest kontrol gruplu bir ... -
Hayal gücünün sınıf öğretmenliği mesleğinde kullanılmasına ilişkin bir öz inceleme
Avşar, Hatice (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, bir sınıf öğretmeni olarak kendi uygulamalarımı “hayal gücü” bağlamında değerlendirmeyi, anlamayı ve geliştirmeyi hedefledim. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki sorular yönlendirici oldu: (1) Nasıl bir ... -
İçedönük Bir Çocuğu Anlamak: Bir Anlatı Araştırması
Saban, Ahmet; Sarıçelik, Serap (2018)Bu çalışmada, Serap Öğretmenin (çalışmanın ikinci yazarının) kendi deneyimlerinden yolaçıkarak sınıfındaki içedönük bir öğrencisinin farkına varma ve ona ulaşma gayreti incelenmiştir.Çalışma, nitel araştırma desenlerinden ... -
İlkokul 4. sınıf görsel sanatlar dersinde sanal müze uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri
Canlı, Kezban (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın temel amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve velilerin sanal müze ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Konya ili Sarayönü İlçesi'ndeki sınıf öğretmenleri, ... -
İlkokul dördüncü sınıf Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde yer alan kelime türlerinin incelenmesi
Duran, Osman (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Dil insanın en önemli iletişim aracıdır. Dili oluşturan kelimeler ise çevremizdeki tüm varlıkların, duygu ve kavramların sembolik karşılığıdır. Bu nedenle dili etkin kullanmak kelime hazinesinin zenginliğine ve kelimeleri ... -
İlkokul dördüncü sınıfta felsefe temelli çocuk kitapları yoluyla değerler eğitimine ilişkin bir eylem araştırması
Akdemir, Sultan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine "Çıtır Çıtır Felsefe" kitap serisinden seçilen sekiz kitap aracılığıyla bir derse veya öğretim programına bağlı kalınmadan hazırlanmış öğretim etkinlikleriyle değerler ... -
İlköğretim birinci sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre Türkçe ders kitaplarının yapılandırmacı yaklaşıma uygunluğu
Aşıkcan, Mehmet (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2012)Eğitim, bir toplumun geleceğini ve gelişimini etkileyen bir süreçtir. Ülkeler çağın şartlarına ve toplumun yapısına uygun olarak eğitim modelleri oluşturmaktadır. Ülkemizde de etkili bir eğitim modeli oluşturmak amacıyla ... -
Maratonda yarışmak ya da gizemli bir yere yolculuk yapmak: Sınıf öğretmeni adaylarının tecrübe ettikleri ve ideallerindeki öğrenme algıları
Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının tecrübe ettikleri öğrenme ve ideallerindeki öğrenme süreçlerine ilişkin olarak sahip oldukları zihinsel algılar metaforlar aracılığıyla incelenmiştir. Fenomenoloji deseninde ... -
Özdüzenlemeli öğrenmenin altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarılarına, tutumlarına ve özdüzenleme becerilerine etkisi
Yıldızlı, Hülya (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015)Bu çalışmada, özdüzenlemeli öğrenme etkinliklerinin altıncı sınıf öğrencilerin matematik dersine yönelik akademik başarılarına, tutumlarına ve özdüzenleme becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, ... -
Sınıf öğretmenlerinin "zor çocuk" algıları
Sarıçelik, Serap (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin "zor çocuk" olgusuna yönelik algıları ve deneyimleri incelenmiştir. Zor çocuk; son yıllarda daha sık kullanılmaya başlanmış bir kavram olmakla beraber alan yazında "meydan okuyan çocuk", ... -
Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri
Ülker, Fatma (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın temel amacı, birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil öğretimini kendisi yürüten sınıf öğretmenlerinin yabancı dil öğretiminde karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini öğretmen ... -
Sınıf öğretmenlerinin otantik öğrenmeye ilişkin görüş ve uygulamalarının incelenmesi
Tosun, Meryem (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin otantik öğrenmeye ilişkin görüş ve uygulamaları incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 2020- 2021 ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşadığı duyguların mesleklerine yansıması
Çevik, Sibel (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin son zamanlarda ve mesleklerinin ilk yıllarında yoğun olarak yaşadıkları duyguların neler olduğunu, bu duyguları yaşatan olayların neler olduğunu ve bu duygular ile olayların ... -
Sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemler
Çelik, Gizem (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmenlerinin yaşadıkları etik ikilemlerin neler olduğunu, bu ikilem durumlarını yaşamalarına sebep olan olayların/durumların neler olduğunu ve yaşadıkları etik ikilemlerin üstesinden ... -
Türk Atasözlerinin Bakış Açısıyla Eğitim
Saban, Ahmet (2014)Atasözleri, bir toplumsal kültürün çeşitli olgu veya olaylara ilişkin zih- niyetini üstü kapalı bir biçimde yansıtan en öz ve etkili ifadelerdir. Bu yönüyle atasözleri, ürünü oldukları toplumsal kültürün (ortak bilincin) ... -
Üçüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
Aşıkcan, Mehmet (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada, ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi kapsamında akıcı okuma becerilerinin akıcı okuma yöntemlerine/stratejilerine dayalı olarak hazırlanan/uygulanan öğretim etkinlikleri aracılığıyla geliştirilmesi ...