Browsing by Department "Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı"
Now showing items 1-15 of 15
-
Analysis of the Relationship between University Students’ Problematic Internet Use and Loneliness
(2018)The computer is part of the information and communication age, and the Internet today is the most used communication tool. Studies have shown that there is a relationship between problematic Internet use and loneliness. ... -
Android işletim sistemi yazılımının grafiksel kullanıcı arayüzünün görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
(2016)Hızlı bir değişime uğrayan mobil cihazlar daha fazla kullanıcı oranına ulaşmak için sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemelerden en önemlisi kullanıcıların bir mobil cihazı kullanırken ilk karşılaştıkları grafiksel ... -
Determining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study
(2016)Son yıllarda eğitime, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun bir şekilde entegrasyonu söz konusudur. Bu süreçte liderlik ve kullanım şekline yön veren öğretmenler önemli rol oynamaktadır. Bakanlık tarafından yapılan ... -
Dinamik web teknolojileri ile geliştirilen işbirlikli öğrenme ortamını kullanan öğretmen adaylarının görüşleri
(2015)21. yüzyıl yeterliklerinden olan işbirlikli çalışma ve problem çözmenin kazandırılmasında sosyal yapılandırmacılık kuramının kullanılması önemlidir. Sosyal yapılandırmacılık kuramının alt başlıklarından bir olan işbirlikli ... -
Engelli çocuğa sahip anne-babaların çocuğu ile ilgili internetten yararlanma durumları
(2016)İnternet kolay erişim ve çoklu ortam desteği sayesinde, her alanda olduğu gibi özel eğitim alanında da temel bilgi kaynağı konumundadır. Engelli çocuğa sahip ailelerde, gerek iletişim gerek destek amaçlı bilgi boyutunda ... -
Farklı İnternet Kullanım Alışkanlığına Sahip Çocukların İnsani Değerler Gelişimlerinin İncelenmesi
(2015)Sosyal yaşamın bir parçası haline gelen İnternet, sahip olduğu etkileşim özelliğiyle çocukların ahlaki ve insani değer gelişimleri üzerinde olumsuz etkilere neden olabilmektedir. Araştırmanın amacı, farklı İnternet kullanım ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi
(2016)Günümüzde internet temel bilgi kaynağı durumundadır. İnternetin usulsüz, etik dışı kullanımı ise dijital aşırmacılık kavramı ile ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ödevleri nedeniyle interneti bilgi kaynağı olarak ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2016)Eğitim ve öğretimde teknolojinin kullanılması öğrencilerin derse katılmada heyecanlı ve istekli olmalarını sağladığı, ayrıca motivasyonu arttırmada, öğrencileri derse teşvik etmede ve konuyu anlamada daha etkili bir araç ... -
Öğrencilerin Ders Çalışma Yaklaşımlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2014)Bu araştırma kapsamında; önlisans programlarındaki öğrencilerin ders çalışma yaklaşımlarının belirlenmesi ve farklı değişkenler (cinsiyet, yaş, sınıf, bölüm ve akademik genel not ortalaması) ile olan ilişkisinin incelenmesi ... -
Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi
(2015)Bu araştırma kapsamında; Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü öğrencilerinin bireysel yenilikçilik kategorilerine göre dağılımlarının belirlenmesi ve bireysel yenilikçilik özelliklerinin farklı değişkenler ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ile denetim odakları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(2014)Bu araştırma kapsamında, öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları ile denetim odakları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline göre yürütülen araştırma, kullanılan veri toplama araçlarındaki sorulara ... -
sanal ortamlarda bireylerin güvenirliğinin internet bağımlılık durumlarına göre incelenmesi
(2015)Bu araştırmanın amacı sosyal paylaşım sitelerini kullanan bireylerin sanal ortamlarda gerçek kişiliklerini ne ölçüde yansıttıklarını ve bu ortamlara ve birbirlerine ilişkin güven duygularının düzeylerini belirlemektir. ... -
Secondary School Students' Feedback on Course Processing and Collaborative Learning with Web 2.0 Tools-Supported STEM Activities
(2018)The aim of our work is to develop STEM activities supported by Web 2.0 tools and to examine the opinions of the students about collaborative learning method. The study group consists of six girls and six boys from seventh ... -
Technology Literacy According to Students: What is It, Where are We and What Should We Do for Parents and Children?
(2014)Nowadays, there is a swift transformation in Information and Communications Technology (ICT) and all technological devices and tools affect our lives both on an individual and societal level with their innovations. Especially ... -
Türkiye'de harmanlanmış öğrenme eğilimleri: Bir literatür çalışması
(2015)Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme ile ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezinde yer alan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenerek ülkemizde harmanlanmış öğrenme ile ilgili araştırma eğilimlerini ortaya çıkarmak ve ...