Browsing by Author "Özkaral, Tuğba Cevriye"
Now showing items 1-14 of 14
-
2005 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarına göre yayınlanmış 5.sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Polat, Mehtap (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bİlimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı; 2005 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'na göre oluşturulan 2014 yılı 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı ile 2017 yılında yenilenen Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'na göre oluşturulan 5. sınıf ... -
6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi EBA video ve sorularının Sosyal Bilgiler programıyla uyumunun incelenmesi
Dursun, Ayşe Nur (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojinin eğitimde etkin kullanımını sağlamak amacı ile FATİH Projesi 22.12.2010 tarihinde eğitim alanında bir yenilik olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı aracılığı ile başlatılmıştır. FATİH Projesi ... -
7. sınıf sosyal bilgiler dersinde köşelenme tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
Keskinoğlu, Raziye (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, aktif öğrenme yöntemleri içerisinde yer alan köşelenme tekniğinin 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde uygulanarak, öğrencilerin akademik başarısına etkisini ortaya koymaktır. Bu araştırma kapsamında ... -
Eskiçağda Yazı, Kitap ve Kütüphanenin Oluşum Süreci; Günümüz Eğitimine Katkıları
Özkaral, Tuğba Cevriye (2015)Yazı insanların düşündükleri, ifade edebilecekleri şeylerin düzenli bir göstergesi ve simgeler, semboller bütünü olmuştur. Bu makalede eskiçağda yazı ve kitabın doğuşu, oluşum süreci ele alınmaktadır. Mezopotamyada yazı ... -
Fen Lisesi Öğrencilerinin Akademik Başarıları ile İlgili Deneyimlerinin Değerlendirilmesi
Bu araştırmada fen lisesinde öğrenim gören öğrencilerin akademik başarıları ile ilgili deneyimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırma fenomenolojik araştırma olarak planlanmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
İlkokul ve ortaokul düzeyinde sosyal bilgiler kapsamındaki öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Özkaral, Tuğba Cevriye (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; Türkiye, Kanada (Ontario), Finlandiya, Estonya Cumhuriyeti, Kore Cumhuriyeti, Çin Halk Cumhuriyeti Hong Kong Özel İdari Bölgesi, Güney Afrika Cumhuriyeti ve Avustralya'da uygulanan ilkokul ve ortaokul ... -
Meslek Lisesi Öğrencilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Özellikleri
Öğrencilerin mevcut potansiyellerinden en iyi şekilde yararlanmalarını sağlamak ve potansiyellerini geliştirmek gerekmektedir. Öğrencilerin sahip olduğu özelliklerine uygun nitelikte verilecek kaliteli bir eğitim başarıyı ... -
Ortaokul öğrencilerinin "ortak miras" kavramına ilişkin metaforik algıları
Büyükdikmen, Fadimana Rabia (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin "ortak miras" kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla tespit etmektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgu ... -
Ortaokul öğrencilerinin sivil toplum kuruluşlarına yönelik bilişsel yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi yoluyla incelenmesi
Akdoğan, Veli (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Sivil Toplum Kuruluşlarının, günümüzde siyasi mekanizmanın yanı sıra toplumda etkin bir rol oynamakta olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Osmanlı Devleti’nin sona ermesinden sonra kurulan Yeni Türk Devleti ile beraber Kızılay, ... -
Sosyal Bilgiler öğretim programlarındaki eskiçağ tarihine ilişkin ögelerin incelenmesi (Türkiye, Çek cumhuriyeti, İngiltere, İrlanda cumhuriyeti, Singapur ve Abd New Jersey örneği)
Bu araştırmada Türkiye, Çek Cumhuriyeti, İngiltere, İrlanda Cumhuriyeti, Singapur ve ABD New Jersey’de uygulanan ilköğretim düzeyinde ve sosyal bilgiler kapsamındaki öğretim programları eskiçağ tarihi ögeleri açısından ... -
Sosyal bilgiler öğretim programlarının Eskiçağ Tarihi konuları açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Bu çalışma; Türkiye, ABD (Kaliforniya), Kanada (Ontario) ve Estonya Sosyal Bilgiler dersi öğretim programlarının Eskiçağ tarihi konuları açısından incelenmesini ve bunların karşılaştırılmasını amaçlamaktadır. Benzerlik ve ... -
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Yönelik Öz Yeterlik Algıları ile Yer Temelli Eğitime İlişkin Tutumları
Daş, Harun (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşıma yönelik öz yeterlik algıları ile yer temelli eğitime ilişkin tutumlarını belirlemektir. Ayrıca bu araştırma ile Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin ... -
Türkçe - Teknoloji - Sanat - Sosyal Bilgiler (2t2s):Bütünleşik Öğrenme Uygulaması
Bu çalışmanın amacı, 7. sınıf düzeyindeki iletişim öğrenme alanında bütünleşik öğrenme ile tek disipline dayalı öğrenmenin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini karşılaştırmaktır. Araştırma, deneme modellerinden ön ... -
Validity and Reliability Study on the Teacher’s Attitude Scale about the Place Based Education Approach Applied During the Social Studies
This research has been aiming on making the study of validity and safety of the “The Teacher’sAttitude Scale About The Place Based Education Approach Applied During The Social Studies”which was developed for determining ...