Browsing by Author "Atbaşı, Zehra"
Now showing items 1-12 of 12
-
Akran Aracılığı ile Sunulan Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Zihinsel Engelli Öğrencilerin Akademik Beceri Öğrenmelerine ve Akranların Sosyal Kabulüne Etkisi
Erol, Erkan (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada akran aracılığıyla sunulan eşzamanlı ipucuyla öğretim yönteminin; a) özel gereksinimli bireylerin akademik becerileri öğrenmelerine etkisi, b) özel gereksinimli bireylerin öğrendikleri akademik becerileri, ... -
Branş öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi
Çetinkol Sarı, Ayşegül (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, ortaokulda çalışan branş öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarına yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Konya İli Karatay ilçesinde bir ortaokulda çalışan dokuz farklı branşta ... -
Okul öncesi dönemde çalışan öğretmenlerin mahremiyet eğitimi konusunda bilgi düzeylerinin belirlenmesi
Çalışkan, Habibe (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Okul öncesi dönem, çocukların önemli düzeyde birçok beceri alanının geliştiği, aynı zamanda mahremiyet algısının oluştuğu bir dönemdir. Bu nedenle okul öncesi dönemde çalışan öğretmenlerin, mahremiyet eğitimi konusunda ... -
Özel eğitim anaokulunda uygulanan tam zamanlı kaynaştırma uygulamalarına yönelik paydaş görüşlerinin belirlenmesi
Kılıç, Fatih (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Kaynaştırma uygulamaları tipik gelişim gösteren öğrencilerle özel gereksinimli öğrencilerin bir arada bulunduğu çeşitli uygulamalardan oluşmaktadır. Türkiye'de kaynaştırma uygulamaları tipik gelişim gösteren öğrencilerin ... -
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Aile Eğitimi Konusundaki Yeterliliklerinin Belirlenmesi
Sarı, Hakan; Atbaşı, Zehra; Çitil, Mahmut (2017)Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği’ne (ÖEHY) (2006) göre aile eğitimi, özel eğitim gerektiren bireylerin eğitiminde sürekliliği olan bir hizmettir. Bu hizmetlere ve özel eğitim sürecinin her boyutuna ailelerin aktif katılımı ... -
Özel Gereksinimli Çocuğu Olan Ailelere Sunulan İhmal Ve İstismardan Korunma Aile Eğitim Programının Etkililiği
Yıldırım, Sevgi (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırma özel gereksinimli çocuğu olan ailelere sunulan ihmal ve istismardan korunma aile eğitim programının etkililiğinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada sunulan ihmal ve istismardan korunma eğitiminin, ... -
Özgül Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Başarısında Etkili Olan Stratejinin Kısa Deneysel Analiz ile Belirlenmesi
Çoban, Ayşegül (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı; kısa deneysel analiz (KDA) yoluyla öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerinde, okuduğunu anlama stratejilerinden okuma öncesi, okuma sırası, okuma sonrası ve birleştirilmiş ... -
Sınıf Genelinde Olumlu Davranış Desteği Programı: Check-In/Check-Out Uygulaması
Atbaşı, Zehra; Karasu, Necdet; Yusuf Ziya, Tavil (2019)Check-in/check-out (CICO) alanyazında olumlu davranış desteğikapsamında ikincil düzeyde sunulan, akranlarıyla problemyaşayan, problem davranışlarından dolayı akademik olarakbaşarısızlık gösteren öğrencilere destek vermek ... -
Toplama İşlemi Akıcılığını Artırmada Performans Temelli Tekniklerin Karşılaştırılması: Kısa Deneysel Analiz Çalışması
Atbaşı, Zehra; Sanır, Hanifi (2018)Kısa Deneysel Analiz (KDA) öğrenci için en etkili sağaltım tekniğini seçmek amacıyla öğrencinin sağaltım koşullarındaki tepkisinin belirlenmesine dayalı bir değerlendirme sürecidir. Son yıllarda alan yazında Kısa Deneysel ... -
Uyarlanmış Bunu Çöz! Stratejisi’nin Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerin Matematik Problemi Çözme Becerisindeki Etkisi
Gencan, Nurgül (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada Uyarlanmış Bunu Çöz! Stratejisi’nin, öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin; a) bir aşamalı toplama ve çıkarma işlemi içeren değişim problemlerini çözmelerine etkisi, b) toplama ve çıkarma işlemi içeren değişim ... -
Zihin engelli öğrencilere güneş sistemi ünitesinin öğretimine yönelik sunulan tablet bilgisayar uygulamasının etkililiğinin incelenmesi
Kartal, Doğukan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere fen bilimleri dersi kapsamında “güneş sistemi ve ötesi” ünitesinin öğretiminde doğrudan öğretim yöntemine göre geliştirilen tablet bilgisayar uygulamasının etkililiğini ... -
Zihinsel yetersizliği olan öğrencilere işlevsel okuma becerilerinin kazandırılmasında tablet bilgisayar ile sunulan Edmark Okuma Programı İşlevsel Kelimeler Serisinin etkisi
Akarsu, Ersan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, lise kademesinde orta düzeyde zihinsel yetersizliği olan üç öğrenciye işlevsel okuma becerilerinin kazandırılmasında tablet bilgisayarla sunulan Edmark Okuma Programı İşlevsel Kelimeler Serisi'nin etkisinin ...