Browsing by Author "Baş, Gökhan"
Now showing items 1-18 of 18
-
2005 İlköğretim Programları Hakkında Öğretmen Görüşleri
Baş, Gökhan (2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin 2005 ilköğretim programlarına ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan okulun yerleşim birimi değişkenlerine göre incelemektir. Çalışma, ... -
An Analysis of Pupil Control Ideology of Primary Teachers From Different Variables
Baş, Gökhan (2012)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrenci kontrol ideolojileri ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini, Niğde ili merkezi ve bağlı bulunan köy ve kasabalardaki ilköğretim okullarında görev ... -
Effects of learning styles based instruction on academic achievement, retention level and attitudes towards english course
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2013)Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkilerini araştırmaktır. ... -
Gagné'nin öğretim etkinlikleri modelinin öğrencilerin akademik başarılarına ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkileri
Baş, Gökhan (2012)Bu çalışmanın amacı, Gagné’nin (1985) öğretim etkinlikleri modelinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma ... -
İlköğretim İngilizce Dersi Akademik Ortalamaları İle Seviye Belirleme Sınavı İngilizce Alt Testi Sonuçları Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
Baş, Gökhan (2013)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin İngilizce dersi akademik ortalamaları ile Seviye Belirleme Sınavı (SBS) İngilizce alt testi sonuçları arasındaki ilişkiyi yapısal eşitlik modeli ile incelemektir. Bu ... -
İlköğretim öğrencilerinin okuma tutumları, yazma eğilimleri ile Türkçe dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişki
Baş, Gökhan; Şahin, Cemil (2012)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin okumaya ilişkin tutumları, yazma eğilimleri ile Türkçe dersindeki akademik başarıları arasındaki ilişkiyi ve öğrencilerin okumaya ilişkin tutumlarının ve yazma eğilimlerinin ... -
İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Anlayışları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Baş, Gökhan (2013)Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim öğrencilerinin öğrenme anlayışlarını belirleyebilmek için kullanılabilecek olan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada geliştirilen ölçek, Niğde ili merkez ... -
İngilizce dersinde çoklu zekâ yaklaşımı temelli öğretimin öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi
Baş, Gökhan (2014)Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim İngilizce dersinde çoklu zekâ yaklaşımı temelli öğretimin öğrencilerin görüşlerine nasıl yansıdığının tespit edilmesidir. Bu çalışma durum yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ... -
Lise öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik ve geometri derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişki
Baş, Gökhan; Kıvılcım, S. Zafer (2013)Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik ve geometri derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu nedenle bu araştırma ... -
Öğretmen Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışları ile Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki
Beyhan, Ömer; Baş, Gökhan (2013)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ile öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu nedenle bu araştırma "ilişkisel tarama modeli"nde bir araştırma olup, ... -
Öğretmenlerin Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercih Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Baş, Gökhan (2013)Bu çalışmanın temel amacı, öğretmenlerin benimsedikleri eğitim programı tasarım yaklaşımlarını belirlemede kullanılabilecek olan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Yurt içi alanyazında öğretmenlerin eğitim ... -
Öğretmenlerin Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Özyeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2016)Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim okulu ve liselerde görev yapan öğretmenlerin eğitimde ölçme ve değerlendirmeye yönelik özyeterlik algılarını cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan öğretim kademesi ... -
Öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentileri: Nitel bir araştırma (Niğde ili örneği)
Baş, Gökhan (2013)Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesinde görev yapmakta olan öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 akademik yılında Niğde ilinden dört ... -
Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009): 6. Sınıf İngilizce Alt Testinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Baş, Gökhan (2013)Bu araştırmanın amacı, Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009) 6. sınıf İngilizce alt testinin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak yapılan araştırmada, bu testin psikometrik özellikleri ... -
Sosyal-Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımının Öğrenenlerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2017)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf İngilizce dersinde tasarımının öğrenenlerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli ... -
Sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile öğrenme sürecine katkıları
Baş, Gökhan (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf İngilizce dersinde sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile ... -
Students’ views on the constructivist learning environment in elementary schools: a qualitative inquiry
Baş, Gökhan (2013)In this study, it was aimed to determine elementary students’ qualitative views on the constructivist learning environment. In this study, semi-structured illustrative qualitative research methodology was used. The study ... -
Türkiye'de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2012)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de değerler eğitimi konusunda yapılmış olan lisansüstü tezlerin dağılımlarını analiz ederek değerlendirmektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılarak yapılandırılmıştır. ...