Browsing by Author "Beyhan, Ömer"
Now showing items 1-20 of 20
-
2017 Türkçe dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Çoban, Ezgi (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2020)Türkçe Dersi Öğretim Programı Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar çoğu kez değişmiş ya da yenilenmiştir. 2004 yılından itibaren eğitimde yapılandırmacı yaklaşım benimsenmeye başladıktan sonra 2006 Türkçe Dersi Öğretim ... -
Beyin temelli öğrenmenin akademik başarı ve öğrenci tutumu üzerindeki etkisi: Bir meta-analiz çalışması
Ekemen, Hatice (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın temel amacı Beyin Temelli Öğrenmenin akademik başarı ve öğrenci tutumu üzerindeki etkisini inceleyen çalışmaların sonuçlarını meta-analiz yöntemiyle sentezleyerek, Beyin Temelli Öğrenmenin akademik başarı ... -
Bilgisayar Meslek Dersi Alan Ortaöğretim Öğrencilerinin Bilişim Teknolojilerini Kullanımlarının Etik Açıdan Değerlendirilmesi
Zeybek, Gülçin; Beyhan, Ömer (2014)Araştırmada bilgisayar meslek dersi almış veya almakta olan ortaöğretim öğrencilerinin bilişim teknolojilerini etik dışı kullanımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 Eğitim Öğretim yılında Karaman ilindeki ... -
Birleştirilmiş sınıflarda yapılandırmacı öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi: Kilis ili örneği
Tunç, Hayriye Sultan (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Bu araştırma birleştirilmiş sınıflarda yapılandırmacı öğrenme ortamlarının oluşturulma düzeylerini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada, birleştirilmiş sınıf okutan öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme ortamlarını ... -
Değerler Eğitimi Programının İlköğretim Okulu 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Tutum ve Davranışlarına Etkisi
Izgar, Gökhan; Beyhan, Ömer (2015)Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerine uygulamak üzere hazırlanan değerler eğitimi programının öğrencilerin demokratik tutum ve davranışlarına etkisini belirlemektir. Araştırma ön test – son test ... -
Değerler Eğitimi Programının İlköğretim Okulu 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokratik Tutum ve Davranışlarına Etkisi
Izgar, Gökhan; Beyhan, Ömer (2015)Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerine uygulamak üzere hazırlanan değerler eğitimi programının öğrencilerin demokratik tutum ve davranışlarına etkisini belirlemektir. Araştırma ön test - son test kontrol ... -
Ders araştırması bağlamında İngilizce öğretmenlerinin öğretim görevlerine yönelik sergilemiş oldukları hazırlık ve yansıtma faaliyetleri
Orhan, Gökhan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada İngilizce öğretmenlerinin ders araştırması bağlamında öğretim görevlerine yönelik birlikte gerçekleştirdikleri hazırlık ve yansıtma çalışmalarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, üç İngilizce ... -
Drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisi
Başören, Muhammet Tarık (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, drama öğretim tekniğinin yabancı dil kelime öğretimine ve öğrencilerin kelime öğrenmeye yönelik tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırma, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı ... -
Effects of learning styles based instruction on academic achievement, retention level and attitudes towards english course
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2013)Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerindeki etkilerini araştırmaktır. ... -
İlköğretim 5. sınıf İngilizce derslerinde kullanılan bellek destekleyici stratejilerin erişiye, tutuma, kelime bilgisine ve kalıcılığa etkisi
Köksal, Onur (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Bu çalışmanın amacı; İlköğretim 5.sınıf İngilizce derslerinde kullanılan bellek destekleyici stratejilerin erişiye, tutuma, kelime bilgisine ve kalıcılığa etkisini belirlemektir. Araştırma, ön test- son test kontrol gruplu ... -
İlköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerine uygulanan değerler eğitimi programının demokratik tutum ve davranışlarına etkisi
Izgar, Gökhan (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın amacı ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerine uygulamak üzere hazırlanacak olan değerler eğitimi programının öğrencilerin demokratik tutum ve davranışlarına etkisini belirlemektir. Araştırma ön test ? son ... -
Öğretmen Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışları ile Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki
Beyhan, Ömer; Baş, Gökhan (2013)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ile öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu nedenle bu araştırma "ilişkisel tarama modeli"nde bir araştırma olup, ... -
Öğretmen Adayı Öğrencilerin Bilişim Teknolojilerini Etik Kullanımlarının İncelenmesi
Tunç, Hayriye Sultan; Beyhan, Ömer (2012)Bu araştırmada bilişim teknolojilerinin gelişmesiyle ortaya çıkan etik sorunlar ve öğretmen adayı öğrencilerinin bilişim teknolojilerini etik olmayan şekilde kullanımlarının incelenmesi amaçlamıştır. Araştırma 2010-2011 ... -
Öğretmenlerin Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Özyeterlik Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2016)Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim okulu ve liselerde görev yapan öğretmenlerin eğitimde ölçme ve değerlendirmeye yönelik özyeterlik algılarını cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan öğretim kademesi ... -
Öğretmenlerin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımlarının incelenmesi
Selçuklu, Oğuz (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bugün yaşam koşulları gözden geçirildiğinde, öğretim yöntemlerinin modern gereksinimler doğrultusunda, bireyleri eğitmek için yetersiz olduğu gerçektir. Çağcıl bireylerin yaşaml arı boyunca başarılı olmaları için kısa ... -
Sosyal-Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Tasarımının Öğrenenlerin Akademik Başarılarına ve Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2017)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf İngilizce dersinde tasarımının öğrenenlerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Araştırma, öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli ... -
Sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile öğrenme sürecine katkıları
Baş, Gökhan (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf İngilizce dersinde sosyal-yapılandırmacı öğrenme ortamı tasarımının öğrenenlerin akademik başarılarına, derse yönelik tutumlarına ve bilişüstü farkındalık düzeylerine etkileri ile ... -
Türkiye'de Değerler Eğitimi Konusunda Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi
Baş, Gökhan; Beyhan, Ömer (2012)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de değerler eğitimi konusunda yapılmış olan lisansüstü tezlerin dağılımlarını analiz ederek değerlendirmektir. Bu çalışma nitel araştırma yöntem ve teknikleri kullanılarak yapılandırılmıştır. ... -
Üniversite İngilizce hazırlık öğretim programının değerlendirilmesi: Bir durum çalışması
Şişman, Yavuz Selim (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı program değerlendirme çalışması olarak tasarlanmış bir durum çalışması olan bu araştırmada Necmettin Erbakan Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce hazırlık ... -
Yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri
Sargın, Semra (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2017)Araştırmanın amacı, 2013-2014 eğitim öğretim yılından itibaren Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarda kademeli olarak uygulanmaya başlanan Matematik Dersi (5. ve 6. sınıf) Öğretim Programı hakkında öğretmen görüşlerini ...