Browsing by Author "Kıray, Seyit Ahmet"
Now showing items 1-15 of 15
-
6. sınıf öğrencilerinin "Ay'ın evreleri" konusundaki algılarının incelenmesi
Babaoğlu, Merve (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Ay, Dünya'ya yakın konumundan dolayı yüzyıllardır insanların dikkatini çeken bir gök cismi olmuştur. Özellikle Ay'ın sürekli değişen görünüşünün sebebi merak konusu haline gelmiştir. Bu bağlamda, araştırmada 6. sınıf ... -
7. sınıf fen eğitiminde uzaktan eğitim yoluyla verilen üç boyutlu tasarım uygulamasının etkililiği: Vaka çalışması
Dağlı, Hakan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada, uzaktan eğitim yoluyla katılımcılara 3D tasarım eğitimi verilmiş ve katılımcılardan tasarım yapmaları istenmiştir. Katılımcıların tasarım, 3D tasarım, 3D yazıcı, 3D yazıcıların kullanım alanları, 3D ... -
Blok tabanlı kodlama eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının erişilerine ve kodlamaya karşı tutumlarına etkisi
Sarıkavak, İhsan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Değişen ve gelişen dünyada teknolojik ilerlemelere ayak uydurmak, dünya standartlarını yakalamak oldukça önem arz etmektedir. Milletlerin bu ilerleyişini sağlayacak olanlar ise teknolojiyi üretebilen ve geliştirebilen ... -
Effectiveness of Web 2.0-based formative assessment applied to science teacher candidates in astronomy course
Ülker, Fatma Tuba (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmada Astronomi dersinde Web 2.0 araçlarıyla ölçme-değerlendirme yapılmasını sağlayan biçimlendirici değerlendirme uygulamalarının etkililiğini araştırmak ve öğretmen adaylarının bu uygulamalara bakış açılarının nasıl ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının serbest düşen cisimler hakkındaki anlamalarının belirlenmesi
Bademli, Numan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Hayatımızın her anında ve her yerinde yaptığı etkiyle tüm evreni etkisi altında bulunduran kütle çekim kavramı biz Fen Bilimleri öğretmenleri içinde hem öğretim ve anlaşılma zorluğu hem de gündelik yaşamla iç içe oluşundan ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sıvı basıncı konusundaki kavram yanılgılarının dört aşamalı tanı testi ile belirlenmesi
Görkemli Taban, Tuğçe (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 4 aşamalı tanı testi sayesinde sıvı basıncı konusundaki kavram yanılgılarını, bilimsel bilgilerini ve bilgi eksikliklerini tespit etme ve bunların hangi oranda olduğunu ortaya ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk konusundaki kavram yanılgılarının dört aşamalı tanı testi ile belirlenmesi
Kılınç, Sena (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışma dört aşamalı çoktan seçmeli sorularla Fen Bilgisi öğretmen adaylarında yoğunluk konusundaki kavram yanılgılarını ortaya çıkarmaya ve Fen Bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk konusundaki bilimsel bilgilerinin, ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin paranormal inançları
Sarman, Şule Nur (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bİlimleri Enstitüsü, 2020)Öğretmenlik mesleği kaliteli, özgüvenli ve bilimsel bilgiler ışığında eğitim almış ve bilimsel bilgilere dayanan inançlara sahip olan bireyler yetiştirmek açısından oldukça sorumluluk isteyen ve önem arz eden bir meslektir. ... -
Fen bilimleri dersinde uygulanan kaynaştırma eğitiminin fen bilimleri öğretmenleri ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
Köse, Kevser (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı, Fen Öğretmenlerinin, kaynaştırma eğitimi verilen sınıflarda Fen Öğretimi yaparken hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerinin ve normal zekâ seviyesine sahip öğrencilerin ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri: Vaka çalışması
Sarı, Berna (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı Fen Bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgileri konusundaki özyeterliklerini belirlemektir. Bu bağlamda nitel araştırma yöntemlerinden çoklu durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada ... -
Fen Öğretmenlerinin TPAB Öz Yeterlik Algıları: Bir Yapısal Eşitlik Modeli Çalışması
Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki fen öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) alt boyutları arasındaki ilişkiyiortaya çıkartmaktır. Bu amaç doğrultusunda TPAB’ı oluşturan yapıların birbirleri arasındaki ... -
Kelebeğin yaşam döngüsünün mobil araçlarla informal ortamda öğrenilmesi: Kelebekler Vadisi örneği
Akay, Feyzullah (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Farklı öğrenme ortamlarında anlamlı öğrenmeler sağlamak, fen bilimleri dersinde araştırmalar yapmak, mobil uygulamalar kullanmak, teknolojinin konu alanlarına entegre edilmesi ile mümkün olmaktadır. Bunları gerçekleştirmek ... -
Ters Yüz Öğrenme Modeli ile kodlama eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının erişi ve tutumlarına etkisi
Ünlü, Serkan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı ters yüz öğrenme modeli ile kodlama eğitiminin fen bilgisi öğretmen adaylarının erişi ve tutumlarına etkisinin incelenmesidir. Ayrıca öğretmen adaylarının ters yüz öğrenmeyle blok kodlama öğretimine ... -
Üstün yetenekli öğrencilere verilen fen eğitimine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
Dağlı, Tuğba (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, üstün yetenekli öğrencilere verilen fen eğitimine yönelik fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada, ayrıca hem üstün yetenekli öğrencilerin BİLSEM'den destek eğitimi ... -
Üstün yetenekli ve üstün yetenekli olmayan öğrencilerin bilimsel hayal güçleri
Kaynar, Hamza (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Öğrenciler fen kavramlarıyla daha eğitim yaşantılarına başlamadan tanışırlar. Öğrendikleri fen kavramlarıyla ilgili bir problemle karşılaştıkları zaman bilimsel hayal güçlerini ortaya çıkarırlar. Bu çalışma ile üstün ...