Browsing by Author "Sarı, Hakan"
Now showing items 1-20 of 39
-
Açık anlatım yönteminin hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin müzik dersindeki ritmik beceri eğitimine etkisinin analiz
Öner, Ali Kerim (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2014)Bu araştırma açık anlatım yönteminin hafif düzeyde öğrenme güçlüğüne sahip öğrencilerin müzik dersindeki ritmik beceri eğitimine etkisinin ne düzeyde olduğunu ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tek ... -
Alan mezunu ve alan dışı lisans programlarından mezun özel eğitim öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin değerlendirilmesi
Öğülmüş, Kürşat (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)Bu araştırma, alan mezunu ve alan dışı lisans programlarından mezun özel eğitim öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden biri olan ... -
Alternatif ve destekleyici iletişimde kullanılan iletişim panolarının zihin engelli çocuklara gereksinimlerini sözel olmayan yöntemle ifade becerisi kazandırmada etkililiğinin incelenmesi
Gökdağ, Hatice (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Alanyazını incelendiğinde sözel iletişim problemine sahip zihinsel engelli bireylerde alternatif ve destekleyici iletişim metotlarının kullanımı ve etkililiğine yönelik yapılan çalışmaların oldukça sınırlı olduğu görülmektedir. ... -
Bireyselleştirilmiş eğitim programı eğitiminin, kaynaştırma öğretmenlerinin BEP yeterliliklerine etkisi
İlik, Şerife Şenay (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Eğitimde bireysel farklılıkların dikkate alınmasının benimsenmesi sınıf ortamındaki özel gereksinimli çocuklara uygun Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının geliştirilmesini okul programlarının uyarlanmasını, derslerin ... -
Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sınıfta yaşadığı güçlüklerin öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
Çelebi, Hatice Zehra (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu tanısı almış öğrencilerin sınıfta yaşadığı güçlüklerin öğretmen görüşleri açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. ... -
Disgrafili öğrencilerle çalışan öğretmenler için geliştirilen eğitim programının öğretmenlerin bilgi yeterliliklerine etkisinin değerlendirilmesi
Buğday, Metin (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada disgrafi ile ilgili geliştirilen öğretmen eğitim programının öğretmenlerin bilgi yeterliliğine etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Karma yönteme göre desenlenen bu çalışmada; araştırmanın nicel ... -
Disleksili öğrencilerle çalışan öğretmenler için geliştirilen eğitim programının öğretmen yeterliklerine etkisinin incelenmesi
Kızılkaya, Hasan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı disleksili öğrencilerle çalışan öğretmenlere okuma güçlükleri ile baş etme becerisi kazandırmak amacıyla geliştirilen öğretmen eğitim programının etkililiğini incelemektir. Karma araştırma yöntemlerinden ... -
Düşünme Eğitimi Programının İmpulsif Özellikli Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocukların Bilişsel Stillerine Etkisi
Sarı, Hakan; Seçer, Zarife (2014)Bu araştırma öğrenme güçlüklü impulsif çocuklara verilen düşünme eğitimi programının impulsif bilişsel stil üzerinde etkili olup olmadığını belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Öntest-sonttest kontrol gruplu deneysel desenin ... -
Ebeveyn Eğitim Programının Erken Çocukluk Dönemindeki Otizmli Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Eğitsel Yeterliklerine Etkisinin İncelenmesi
Karaca, Muhammed Abdulbaki (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan öğrenciler için eğitim programlarının planlanması, gözden geçirilmesi gerekmekte ve ebeveynlerin tüm bu süreçlerde ortak olarak yer alması önerilmektedir (Cavkaytar, 2017). Ancak OSB’li ... -
Hafif düzeyde zihin engelli çocuklara günlük yaşam becerilerinin kazandırılmasında ailelerin pekiştireç kullanımı ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi
Kızılkaya, Ahsen Ela (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada hafif düzey zihin engeli olan çocuğa sahip ailelerin günlük yaşam becerileri öğretiminde pekiştireç kullanıp kullanmadıkları, hangi pekiştireç tür ve tarifelerini kullandıkları ve pekiştireç kullanımı etkili ... -
İlkokul kaynaştırma (bütünleştirme) sınıflarında öğrenim gören hafif düzey zihin engelli ve normal gelişim gösteren son sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Yüksel, Aylin (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada kaynaştırma sınıflarına devam eden, ilkokul dördüncü sınıf hafif düzey zihin engelli öğrenciler ile normal gelişim gösteren ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeylerinin karşılaştırmalı ... -
İlkokula devam eden hafif düzeyde zihinsel yetersizlik gösteren bireylerin artikülasyon bozukluklarının değerlendirilmesi
Ulutepe, Nevzat (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Özet: Konuşma bozukluklarının bir türü olan artikülasyon bozukluğu kelimelerin telaffuz edilmesiyle ilgili olmakla birlikte dudak, dil, dişler ve damağın kullanımıylada ilişkili bir durumdur. Artikülasyon bozukluğu bir ... -
İlkokulda uygulanan farklılaştırılmış öğretim programının etkililiğinin incelenmesi
Şentürk. Cihad (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı; ilkokul 4. sınıf Fen Bilimleri dersinde uygulanan farklılaştırılmış öğretimin, öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkileri ile öğrenme sürecine katkılarını incelemektir. ... -
İlkokullardaki kaynaştırma uygulamalarının niteliğinin arttırılmasıyla ilgili öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
Kartal, Meryem (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Kaynaştırma, özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin genel eğitim okullarında normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte, gerektiğinde kendisine ve sınıf öğretmenine destek hizmetler sağlamak koşuluyla eğitim almasıdır. ... -
İşitme Engelli Öğrencilerle Çalışan Öğretmenler İçin Geliştirilen Eğitim Programının Mesleki Yeterliliklerine Etkisinin İncelenmesi
Aslan Bağcı, Özlem (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Ülkemizde işitme engelli öğrencilerin eğitimlerini kaynaştırma ortamlarında almaları hem yasal olarak hem de uygulamada desteklenmektedir. Bu noktada işitme engelli öğrenciler ile çalışan öğretmenlerin işitme engelliler ... -
Kaynaştırma eğitimi programının öğretmenlerin kaynaştırma uygulamalarındaki mesleki yeterliliklerine etkisi
Karaca, Muhammed Abdulbaki (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı kaynaştırma eğitimi programının öğretmenlerin kaynaştırma uygulamalarındaki mesleki yeterliliklerine etkisini ortaya çıkarmaktadır. Araştırma nicel araştırma yöntemleri ve nitel araştırma yöntemlerinin ... -
Kaynaştırma okullarındaki özel gereksinimli bireylere destek eğitim odasında eğitim veren öğretmenlerin süreç içerisinde karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi
Kaptan, Özgür (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı; Konya ilindeki birinci ve ikinci kademe okullarda bulunan destek eğitim odalarında eğitim veren öğretmenlerin, destek eğitim odası hizmetini hangi şartlarda sürdürdükleri ve destek eğitim süreci ... -
Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerle Çalışan Öğretmenler İçin Geliştirilen Eğitim Programının Öğretmen Yeterliğine Etkisinin İncelenmesi
Pürsün, Tuğba (Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, okuma güçlüğü olan öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğrencilerin okuma becerilerini geliştirmelerindeki gereksinimlerine bağlı olarak yeterliklerini arttırmaya yönelik geliştirilen eğitim programının ... -
Ortaokulda öğrenim gören disleksili öğrencilerin medya okuryazarlık bilinç düzeylerinin kendi görüşleri açısından değerlendirilmesi
Sarı, Hakan; Pürsün, Tuğba (2017)Medya okuryazarlığı medya araçlarını kullanarak iletilere ulaşma, bu iletileri anlama, eleştirme ve değerlendirme becerisidir. Kişiler, kültürler, kurumlar üzerinde oldukça fazla etkiye sahip olan medya ve medya araçları ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuğa sahip aileler için geliştirilen aile eğitim programının çocukların eğitiminde aile katılımının etkisi
Vosough Matin, Mehrossâdat (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Aile eğitiminde başta anne ve babalar olmak üzere aile üyelerinin bilgilendirilmesi ve onlara belli becerilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Çünkü çocuğun eğitim süreci bir bütün olarak düşünüldüğünde aile eğitimi bu anlamda ...