Browsing by Author "Tavukçuoğlu, Mustafa"
Now showing items 1-20 of 42
-
5E modelinin din eğitimine uyarlanması ve bilgi transferine etkisi üzerine bir araştırma (10. sınıf Hadis dersi örneği)
Mert, Musa (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, 5E öğrenme döngüsü modelinin din öğretiminde öğrencilerin bilgi transferine etkisini incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan eylem araştırması deseni ... -
6. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının "inanç, Hz Muhammed, ahlak" öğrenme alanı öğrenci kazanımlarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi
Elmas, Betül (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri tarafından 6.Sınıf İnanç, Hz Muhammed ve Ahlak öğrenme alanı kazanımlarının değerlendirilmesidir. Araştırmamızın birinci bölümünde, İDKAB Öğretim Programı ... -
7-8 yaş çocukların dini kavramları algılama biçimleri (24 Kasım İlkokulu örneği)
Taşan, Necip Fazıl (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Araştırmamızın amacı 1. sınıfa giden 7-8 yaşındaki çocukların öncelikle gerek bedensel gerek ruhsal gelişimlerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kuramsal çerçeve ... -
Ahilik-Tasavvuf ilişkisinin din eğitimi açısından incelenmesi
Alpaslan, Nurdan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Beş asır gibi uzun bir süre ayakta kalan ve askeri, ekonomik, sosyal, eğitim gibi alanlarda çeşitli başarılar sağlamış olan Ahilik Teşkilatı ve günümüzde dinamizmini hala sürdüren tasavvuf arasındaki ilişki ve bunun din ... -
Aile ve çocuk ilmihallerinin tanıtımı ve din eğitimi açısından değerlendirilmesi
Öztürk, Mehmet (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Kitaplar insanın eğitimi açısından vazgeçilmez bir unsurdur. Biçim ve içeriği ise belirlenen kriterlere ve bilimsel ölçütlere muvafık olmalıdır. Bu çalışmanın amacı aile ve çocuk ilmihallerinin tanıtılması ve din eğitimi ... -
Avusturya İslâm Diyanet Teşkilatı, din dersi öğretmenleri ve din görevlileri
Tavukçuoğlu, Mustafa (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1994)Orta Avrupa'nın güneyinde yer alan Avusturya toprakları, Alplerin doğusu ve Tuna nehrinin kıyılarına kadar uzanır. Aynı zamanda bazı Akdeniz ülkelerinin komşusudur, denize kıyısı yoktur. -
Avusturya liselerinde islam din derslerinde eğitici dramanın kullanımı
Dür,Tunahan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Araştırmamızın genel amacı Avusturya Liselerinde İslam Din Derslerinde Eğitici Drama'nın Kullanımı ve akabinde din dersine katılan öğrenciler üzerindeki bu uygulamanın etkilerini test etmek, daha önceki din dersi eğitim ... -
Avusturya ve Türkiye’deki İlâhiyat Yüksekokulları üzerine bazı düşünceler
Tavukçuoğlu, Mustafa (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991)Toplumların kültürlerin, nesillere aktarma· yollarından birisi de eğitim ve öğretim faaliyetleridir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri ise çeşitli kademelerden meydana gelir. -
Azerbaycan'da yaygın İslam din eğitimi:Zakatala ve Balaken bölgesi yaz kur'an kursları örneği
Mürselov, Cengiz (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Bu araştırma, Azerbaycan?ın Zakatala ve Balaken bölgelerindeki yaz Kur?an kurslarında yapılmakta olan Kur?an öğretiminin mevcut problemlerini tespit edip, çözüm önerileri sunmayı amaçlayan bir alan araştırmasıdır. Bu ... -
Belçika katolik eğitim kurumlarında okulöncesi dönemde din eğitimi
İnam, Abdulhalim (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Belçika Kuzey Avrupa topraklarında bulunan küçük bir ülkedir. Oynadığı siyasi ve ekonomik rol açısından Avrupa Birliği?nin başkentidir. Dini bakımdan toplumun büyük bir bölümünü Katolikler oluşturmaktadır. Ülkede Katolikler ... -
Belçika Türk toplumunda yaygın İslam din eğitimi faaliyetleri hakkında öğretici görüşleri (Antwerpen ili örneği)
Türkmenoğlu, Mehmet (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Yaygın din eğitimi genel olarak, örgün din eğitimi kurumlarında verilen din eğitimi ve öğretimi dışında, halkı din konusunda aydınlatmak, güzel davranışları fertlere kazandırmak amacıyla yapılan faaliyetlerdir. Yaygın İslam ... -
Bursa'da yaşayan Ahıska Türklerinde dini yaşantı ve din eğitimi
Süleyman, Cihangir (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada Ahıska'nın ve Ahıska Türklerinin tarihi ve geçmişten günümüze gelen süreçleri de araştırılmıştır. Bunun yanı sıra Ahıska Türklerinin 1944 Orta Asya'ya sürgün edilmesi, Ahıska'nın ele geçirilmesi, Ahıska ... -
Din eğitimi açısından Kur'an'a göre "Şükür" kavramı
Ibragımov, Farman (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada şükür ve eğitim ilişkisi incelenmiş ve şükür duygusunun oluşmasında eğitimin rolü ve önemi araştırılmıştır. Bu yönde şükrün farklı tanımları araştırılmış ve şükre yakın ve zıt kavramalar incelenmiştir. Ayrıca ... -
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Yetiştirme Programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi
Turan, Emine Zehra (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın genel amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Yetiştirme Programlarına ilişkin kalite standartlarının belirlenmesi, belirlenen standartların uygunluğu ve standartların önem derecesinin ortaya ... -
Din öğretiminde iletişim temelli algılanan öğretmen nitelikleri ve İ.H.L. öğrencilerinin okul aidiyetine etkisi
Çimen, Rahim (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)İletişim, hayatın her alanında insanın sürekli kullandığı önemli bir kavramdır. İletişim insanların birçok alanda karşısına çıkmakta ve hayat başarısına etki etmektedir. Eğitim öğretim konusunda da iletişim kavramı önemli ... -
Dinî içerikli çocuk kitaplarının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi
Turanalp, Muhammed Fatih (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2017)Dinî içerikli çocuk kitapları, din eğitimi alanındaki destekleyici materyallerin başında gelmektedir. 2000'li yıllarla birlikte dinî içerikli çocuk kitaplarının talep ve arzında nicel anlamda ciddi bir artış yaşanmış, ... -
Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş Kur'ân kursu öğrencilerine uygulanan değerler eğitiminin öğretici görüşleri açısından incelenmesi
Karaca, Ayşe Sevde (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Okul öncesi dönem, çocuğun kişiliğinin gelişiminde ve değerlerinin oluşumunda hayati öneme sahiptir. Ülkemizde Kur'an öğrenmede yaş sınırının kaldırılmasının ardından Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından okul öncesi döneme ... -
Doç. Dr. Beyza Bilgin, İslâm’da çocuk, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları (Kitap Tanıtımı)
Tavukçuoğlu, Mustafa (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1990)İnsanın eğitilmesi ve öğrenme kabiliyeti küçük çocukluk devresinde son derece esnek, kolay, çabuk ve emindir. Çocuklarda şahsiyet gelişimi, formasyonu ve temel alışkanlıkları kazanma dönemi olan 6-14 yaşlanmanın önemi inkâr ... -
Federal Almanya'daki Türk çocuklarının eğitim problemleri
Tavukçuoğlu, Mustafa (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1986)Müslüman Çocukların ve Gençlerin Durumu Bugün Federal Almanya'da yabancı ailelere mensup 0-18 yaş arası 1,5 milyona yakın çocuk yaşamaktadır. Bunlardan yaklaşık 650.000'i Türk çocukları ve gençleridir. Diğer Müslüman ... -
İlkokul 3. sınıf düzeyi din öğretimi öğrenci ihtiyaçları merkezinde bir araştırma (Atlantı Gazi İlkokulu örneği)
Yaşar, Büşra (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırmanın amacı ilkokul 3. sınıfa giden 8-9 yaşlarındaki çocukların öncelikle din eğitimine ne kadar ihtiyaçlarını olduğunu tespit etmek ve nasıl bir eğitim verilmesi gerektiği konusunda bir fikir vermektir. Bu ...