Browsing by Author "Usta, Ertuğrul"
Now showing items 1-16 of 16
-
Android işletim sistemi yazılımının grafiksel kullanıcı arayüzünün görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
Korucu, Agâh Tuğrul; Usta, Ertuğrul; Sezer, Cem (2016)Hızlı bir değişime uğrayan mobil cihazlar daha fazla kullanıcı oranına ulaşmak için sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemelerden en önemlisi kullanıcıların bir mobil cihazı kullanırken ilk karşılaştıkları grafiksel ... -
Development of Virtual World Risk Perception Scale (VWRPS)
The aim of this study is to develop a valid and reliable scale to identify the risk situations perceived by high school students in different high schools in the context of virtual environments (social media, virtual ... -
Eğitimde Dijitalleşme
Editörler: Usta, Ertuğrul; Kaleci, Fatih (NEÜ Yayınları, 2022)Uzaktan Eğitime İlişkin Kavramlar, 21. Yüzyıl Değişen Öğrenen Yeterlilikleri ve Teknoloji Kullanımı, Bilişim Etiği ve Güvenlik, Öğrenme Yönetim Sistemleri, Uzaktan Eğitimde Ölçme Değerlendirme Araçları ve Öğrenme Analitikleri ... -
Fen bilimleri dersinde Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi
Can, Betül (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı fen bilimleri dersinde Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımının akademik başarı ve derse yönelik tutuma etkisinin araştırılıp Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımına ilişkin öğrenci ... -
Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik eğitimi uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, bilimsel yaratıcılık ve tutumlarına yönelik etkisi
Hebebci, Mustafa Tevfik (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı 8. sınıf fen bilimleri öğretim programını fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) eğitimi uygulamalarıyla bütünleştirmek ve bu uygulamaların öğrencilerin problem çözme becerileri, FeTeMM ... -
Lise öğrencilerinin sanal risk algılarının internet kullanım durumlarına göre incelenmesi
Arslankara, Veysel Bilal (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın temel amacı, ülkemizde lise öğrenimi görmekte olan öğrencilerin sanal dünyalara (sanal ortam, sosyal ağ vb.) ilişkin riskleri algılama düzeylerini belirlemek ve başta problemli internet kullanım durumları ... -
Ortaokul öğrencilerinin dijital yerli olma durumları ve karşılaşılan sorunlar
Toraman, Lale (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin dijital yerli olma durumları ve karşılaştıkları sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Ortaokul öğrencilerinin dijital yerli özelliklerinin cinsiyete, sınıf düzeyine, anne çalışma ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Eğitim ve öğretimde teknolojinin kullanılması öğrencilerin derse katılmada heyecanlı ve istekli olmalarını sağladığı, ayrıca motivasyonu arttırmada, öğrencileri derse teşvik etmede ve konuyu anlamada daha etkili bir araç ... -
Öğretmen adaylarının eğitiminde teknolojik yeterlikler, inançlar ve engeller (Burkina Faso örneği)
Moyenga, Moussa (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı Burkina Faso orta öğretim birinci ve ikinci kademe öğretmen adaylarının eğitiminde, teknoloji yeterlikleri düzeyi, geleceğin öğretmenlik mesleğinde teknoloji kullanımı inançlar ve eğitimde kullanımı ... -
Pandemi sürecinde ilkokul öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutum ve motivasyonlarının incelenmesi
Aşkan, Tuğçe (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı pandemi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarını ve mesleki motivasyonlarını belirlemektir. Çalışmada nitel ve nicel yöntemlerin bir arada bulunduğu karma araştırma yöntemi ... -
sanal ortamlarda bireylerin güvenirliğinin internet bağımlılık durumlarına göre incelenmesi
Usta, Ertuğrul (2015)Bu araştırmanın amacı sosyal paylaşım sitelerini kullanan bireylerin sanal ortamlarda gerçek kişiliklerini ne ölçüde yansıttıklarını ve bu ortamlara ve birbirlerine ilişkin güven duygularının düzeylerini belirlemektir. ... -
Sosyal Medya Öğretmen - Öğrenci Etkileşimi Ölçeğinin Geliştirilmesi
Korucu, Agâh Tuğrul; Usta, Ertuğrul (2017)Bu araştırmanın amacı Sosyal Medya Öğretmen - Öğrenci Etkileşim düzeylerini belirlemeye yönelik bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya ilinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan farklı kademelerde ... -
Teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAC) çerçevesi ile oluşturulmuş programlama eğitiminin öğrenme çıktıları üzerine etkileri
Atun, Handan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım (BTY) dersi kapsamında TPAB çerçevesi ile oluşturulmuş programlama eğitiminin ortaokul öğrencilerinin öğrenme çıktıları üzerine etkilerini araştırmaktır. Araştırmanın ... -
Türkiye'de harmanlanmış öğrenme eğilimleri: Bir literatür çalışması
Bu araştırmanın amacı, harmanlanmış öğrenme ile ilgili YÖK Ulusal Tez Merkezinde yer alan yüksek lisans ve doktora tezlerinin incelenerek ülkemizde harmanlanmış öğrenme ile ilgili araştırma eğilimlerini ortaya çıkarmak ve ... -
Türkiye'de siber güvenlik alanında yapılan tezlerin incelenmesi: Bibliyografik bir çalışma
Kahriman, Yavuz (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Siber güvenlik bilişim dünyasının güvenliğini ifade eden bir kavram olarak karşımıza çıkar. Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte insanlar her gün çeşitli siber güvenlik tehditlerine maruz kalmaktadır. Siber suçlular, ... -
Web 2.0 temelli işbirlikli grup etkinliklerinin öğrenme stilleri bağlamında deneysel olarak incelenmesi
Pürbudak, Ayşegül (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bİlimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı Web 2.0 temelli işbirlikli grup etkinliklerinin öğrenme stilleri bağlamında; akademik başarıya, çevrimiçi işbirlikli öğrenme tutum düzeyine, bilgisayarca düşünme beceri düzeyine etkisini incelemek ve ...