Search
Now showing items 1-10 of 75
Matematik ve fen bilimleri eğitimi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutumlarının belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2018)
Bu araştırmada matematik ve fen bilimleri eğitimi öğretmen adaylarının çevreye yönelik tutum düzeylerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim ...
Cerrahi hemşirelerinin tıbbi hata tutum ve eğilimlerinin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Tıbbi hata, sağlık hizmetinin sunulduğu tüm ortamlarda görülen ve hasta güvenliğini tehdit eden ciddi bir sorundur. Yoğun çalışma temposu içinde, hızlı düşünme ve çabuk karar verme beklentilerinin yüksek olduğu cerrahi ...
Huzurevinde çalışan bakım personelinin yaşlılara karşı tutum ve ayrımcılık düzeyleri ile ilişkili faktörlerin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2017)
Demografik göstergelerdeki mevcut eğilimler dünyada ve Türkiye'de yaşlı nüfusun artacağını göstermektedir. Yaşlı nüfusun artışı ve buna eşlik eden sosyo-demografik değişimler, ailede bakım sorunlarının yaşanmasına ve kurum ...
Matematik konularının tarihsel gelişimlerinin senaryo tabanlı öğrenme yöntemi ile anlatılmasının öğrenciler üzerindeki etkileri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2018)
Araştırmanın amacı üçgenler konusunun tarihsel gelişiminin senaryo tabanlı öğrenme yöntemiyle anlatılmasının öğrencilerin başarısı, tutumu, öz yeterlik algısı, matematik kaygısı ve eleştirel düşünme eğilimine olan etkisinin ...
İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması
(2016)
Bu çalışmanın amacı, Phillips ve Silverman (2012)
tarafından geliştirilen İlköğretim (10-12 Yaş)
Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeğini Türkçeye uyarlamaktır. Uyarlama çalışması için öncelikle özgün
ölçeğin Türkçeye çevirisi ...
Matematiğe Yönelik Duyuşsal Giriş Özellikleri Ölçeği: Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
(2016)
Bu çalışmada, ortaokul öğrencilerinin matematik dersine yönelik duyuşsal giriş özelliklerini belirlemek için bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada izlenen sıra; alanyazın tarama ve madde havuzu oluşturma, uzman ...
Bilişsel Giriş Davranışları ve Duyuşsal Giriş Özelliklerinin Öğrenme Düzeyine Etkisi
(2014)
Bu çalışmada bilişsel giriş davranışları ve duyuşsal giriş özelliklerinin öğrenme düzeyine etkisi incelenmiştir. Çalışma 2011-2012 öğretim yılı güz döneminde eğitim fakültesine devam eden 258 birinci sınıf öğrencisi ile ...
Bir derse yönelik duyuşsal giriş özelliklerinin belirlenmesi: Bir ölçme modeli önerisi
(2014)
Bu araştırmanın amacı, duyuşsal giriş özelliklerinin ölçülmesinde bir derse yönelik ilgi, tutum ve akademik özgüvenin yer aldığı bir ölçme modeli önermek ve modeli sınamaktır. Araştırma eğitim fakültesine devam eden 186 ...
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ve Mesleğe Yönelik Tutumları
(2015)
Bu araştırmada öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ile mesleğe yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelenmiştir. Bu çerçevede, 1. Öğretmen adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ve mesleğe yönelik tutumları ...
Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Koro Eğitimi Dersine yönelik tutumlarının incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitiüsü, 2019)
Bu çalışmada, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı (MEABD) öğrencilerinin koro dersine yönelik tutumlarının ölçülmesi için bir ölçek geliştirme hedeflenmiştir. Geliştirilen ölçek ile MEABD Öğrencilerinin koro dersine yönelik ...