Search
Now showing items 1-10 of 10
Öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentileri: Nitel bir araştırma (Niğde ili örneği)
(2013)
Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesinde görev yapmakta olan öğretmenlerin lisansüstü eğitimden beklentilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2011-2012 akademik yılında Niğde ilinden dört ...
Effects of learning styles based instruction on academic achievement, retention level and attitudes towards english course
(2013)
Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin
ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik
başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. ...
2005 İlköğretim Programları Hakkında Öğretmen Görüşleri
(2013)
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin 2005 ilköğretim programlarına ilişkin görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem, eğitim durumu ve görev yapılan okulun yerleşim birimi değişkenlerine göre incelemektir. Çalışma, ...
İlköğretim Öğrencilerinin Öğrenme Anlayışları Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2013)
Bu çalışmanın temel amacı, ilköğretim öğrencilerinin öğrenme anlayışlarını belirleyebilmek için kullanılabilecek olan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Araştırmada geliştirilen ölçek, Niğde ili merkez ...
İlköğretim İngilizce Dersi Akademik Ortalamaları İle Seviye Belirleme Sınavı İngilizce Alt Testi Sonuçları Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
(2013)
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerinin İngilizce dersi akademik ortalamaları ile Seviye Belirleme Sınavı (SBS) İngilizce alt testi sonuçları arasındaki ilişkiyi yapısal eşitlik modeli ile incelemektir. Bu ...
Öğretmenlerin Eğitim Programı Tasarım Yaklaşımı Tercih Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2013)
Bu çalışmanın temel amacı, öğretmenlerin benimsedikleri eğitim programı tasarım yaklaşımlarını belirlemede kullanılabilecek olan geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Yurt içi alanyazında öğretmenlerin eğitim ...
Öğretmen Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışları ile Öğrenci Kontrol İdeolojileri Arasındaki İlişki
(2013)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ile öğrenci kontrol ideolojileri arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu nedenle bu araştırma "ilişkisel tarama modeli"nde bir araştırma olup, ...
Lise öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik ve geometri derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişki
(2013)
Bu araştırmanın amacı, lise öğrencilerinin problem çözmeye yönelik yansıtıcı düşünme becerileri ile matematik ve geometri derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Bu nedenle bu araştırma ...
Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009): 6. Sınıf İngilizce Alt Testinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2013)
Bu araştırmanın amacı, Seviye Belirleme Sınavı (SBS-2009) 6. sınıf İngilizce alt testinin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Bu amaca yönelik olarak yapılan araştırmada, bu testin psikometrik özellikleri ...
Students’ views on the constructivist learning environment in elementary schools: a qualitative inquiry
(2013)
In this study, it was aimed to determine elementary students’ qualitative views on the constructivist
learning environment. In this study, semi-structured illustrative qualitative research methodology was
used. The study ...