Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Turizmin bölgesel ekonomik kalkınmaya etkisinin ampirik analizi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)İkinci Dünya Savaşı sonrası artan ulaşım ve teknolojik gelişmeler turizm endüstrisini dünyanın en büyük sektörlerinden biri haline getirmiştir. Bu denli kısa zamanda küresel büyüklükte bir endüstri haline gelen turizmden ... -
Turizmde yeme içme davranışı ve destinasyon seçimi ilişkisi: Vejetaryenizm örneği
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı yeme içme davranışı ve destinasyon seçimi arasındaki ilişkiyi vejetaryenizm boyutunu dikkate alarak belirlemektir. İlgili literatür incelendiğinde yemek seçimlerini etkileyen (etiket, yapay et, menüler, ... -
Gastronomik kimlik ve destinasyon imajı arasındaki ilişkide yöresel yemek tüketim motivasyonunun rolü
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Destinasyon imajı, bir bölgeyi ziyaret eden bir kişinin ziyaret öncesi ve sonrasında zihninde oluşan bölgeye ilişkin genel yargıdır. Bu yargıyı etkileyen birçok unsur olabilir. Gastronomik kimliğin de bu unsurlardan biri ... -
Teknolojik yetkinliğin, teknolojiye hazır bulunuşluğun ve hizmet inovasyonunun tüketici-temelli marka denkliğine olan etkisi: Otel işletmeleri üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı otel işletmelerinde hizmet inovasyonunun, teknolojik yetkinliğin, ve teknolojiye hazır bulunuşluğun, tüketici-temelli marka denkliğine olan ilişkilerini araştırmaktır. Yeni bir marka denkliği ... -
Turizm sektöründe girişimcilik motivasyonu: Yerleşik ve göçmen girişimciler üzerine karşılaştırmalı bir analiz
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Yapılan bu çalışma ile turizm sektöründe ve turizm ile dolaylı ilişkili sektörlerde bulunan işletmelerde yerleşik ve göçmen girişimcilerin yapmış oldukları girişimcilik faaliyetlerinde hangi Girişimcilik Motivasyonu ... -
Beşeri sermaye ve turizm ilişkisinin ampirik bir analizi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Hizmete dayalı kuruluşlarda, kilit faktörünü işletmelerin sahip olduğu beşerî sermaye yani insan kaynakları temsil eder. Turizm gibi emek yoğun endüstrilerde çalışanlar için beşerî sermaye stratejik başarı için kritik öneme ... -
İnanç turisti deneyiminin destinasyon marka değeri üzerindeki etkisi: İnanç turizmi koridoru şehirleri üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, inanç turisti deneyiminin destinasyon marka değeri bileşenlerine etkisini ölçmektir. Çalışma nicel araştırma kapsamında anket tekniği kullanılarak yürütülmüştür. Örneklemin belirlenmesinde ... -
Av turizminin ekonomi ve gastronomi açısından değerlendirilmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Gastronomi ve av turizmi iç içe iki turizm faaliyetidir. Araştırmada bu iki faaliyet birbirinden ayrılmadan bir arada değerlendirilmiş, Türkiye turizmine ve ekonomisine önemli ve yüksek miktarda gelir kazandırılabileceği ... -
TRB1 bölgesinde yaşayan yerel halk algısıyla turizmin etkilerinin yaşam kalitesi ile ilişkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin ekonomik faaliyetlerinin başında gelen turizm, gelişme göstermeye başladığı destinasyonlarda olumlu ve olumsuz etkilere neden olmaktadır. Turizmin destinasyonlar üzerindeki bu etkilerinden ... -
Çeşitlilik arayışı, yiyecek korkusu ve yiyecek tüketim motivasyonunun turistlerin yerel yiyecek satın alma niyetine etkisi: İstanbul örneği
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı çeşitlilik arayışı, yiyecek korkusu ve yiyecek tüketim motivasyonunun yerel yiyecek satın alma niyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmada aynı zamanda söz konusu ilişkilerde çeşitlilik arayışının ... -
Helal Konseptli Otel İşletmelerinde Algılanan Hizmet Kalitesi ile Değerin Memnuniyet ve Sadakat Üzerine Etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Küreselleşmenin etkisi ile birlikte artan rekabet koşulları her sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de kendini göstermektedir. Farklı talep ve müşteri kitlelerinin oluşması ile sonu olmayan ve farklılıklar gösteren ... -
Algılanan Değer ve Müşteri Memnuniyeti İlişkisi Üzerinde Dini Bağlılığın Rolü: Helal Konseptli Otel İşletmelerinde Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Dini bağlılık, tüketicilerin dini nitelikli ürün veya hizmetlere yönelik algı, tutum ve değerleri üzerinde etkili olan önemli kültürel faktörlerden biridir. Turizmde İslami ürün niteliği taşıyan Helal konseptli otel ... -
Turizmin Yerel Halkın Yaşam Kalitesi, Memnuniyeti ve Turizme Desteği Üzerindeki Etkileri: Manavgat Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Turizm sektörü her zaman olduğu gibi bugün de kitleleri harekete geçirmeye, ülkelerin ekonomilerini etkilemeye, toplumların sosyal ve kültürel yaşamlarının şekillenmesinde rol oynamaya devam etmektedir. Bu kapsamda, turizmin ... -
Otel İşletmelerine Yönelik Online Müşteri Şikâyetleri: Beklenti Yönetimi ve Davranışsal Niyet Değerlendirmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Müşteri beklentilerinin farkında olan işletmeler ürün ve hizmetlerini bu doğrultuda sunarlar ve daha az şikâyete maruz kalarak müşteri kayıplarının önüne geçebilirler. Bu doğrultuda bu araştırmanın amacı beş yıldızlı otel ... -
İtici ve Çekici Faktörler ile Turist Tatmini ve Sadakati Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Geçmişten günümüze kadar insanların neden sürekli seyahat ettikleri, turizm literatüründe sıklıkla sorgulanan önemli bir konu haline gelmiştir. İnsanların devamlı ikamet ettikleri yerlerden farklı bir yere seyahat etmelerini ... -
Konaklama işletmelerinde stratejik yönetim muhasebesi uygulamaları ve bütünleşik bilgi sistemlerinin işletme performansına etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Turizm ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan önem taşıyan bir sektördür. Ekonominin kalkınmasındaki önemli rolünün yanı sıra kültürler arası iletişim ve sosyal etkileşim için önemli yollardan biridir. Turizm faaliyetlerinin ... -
Girişimcilerin İş Kurma ve Geliştirme Süreçlerine İnovatif Bakış Açısının Etkisi: Yiyecek –İçecek İşletmelerinde Bir Uygulama
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Kendi işini kurmak isteyen ya da hali hazırda kurmuş olan tüm girişimcilerin, faaliyet gösterdikleri alan her ne olursa olsun inovatif bakış açısı ile işlerini kurmaya, geliştirmeye ve sürdürülebilirliğini sağlamaya ... -
Algılanan hizmet kalitesi, algılanan değer, müşteri memnuniyeti ve davranışsal niyet arasındaki ilişkilerin incelenmesi: Yiyecek içecek işletmelerinde bir uygulama
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Yiyecek içecek işletmelerinin hizmet pazarında dikkat çekici gelişimi birçok müteşebbisi pazara karşı cezbetmiş ve yoğun bir rekabetin yaşanmasına neden olmuştur. İşletmelerin yoğun rekabetin yaşandığı pazarda karlılığını ... -
Turizm sektöründe kayırmacılığın etkileri: Otel işletmeleri üzerine bir inceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Kayırmacılık olgusu, gelişmiş ve gelişmekte olan toplumlarda sık görülen bir uygulamadır. Bu uygulamalar bireylerin kamuda ve ticari hayatta karşılarına çıkmaktadır. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren ve "insan" faktörünün ... -
Tüketici temelli marka denkliği öncülleri ve sonuçları: Otel işletmeleri üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı; otel işletmelerinde "Tüketici Temelli Marka Denkliği (TTMD)" öncülleri ve sonuçlarını belirlemek ve aralarındaki ilişkileri tespit etmektir. Araştırma modeli kapsamında, marka denkliğinin kişisel ...