Effects of learning styles based instruction on academic achievement, retention level and attitudes towards english course
Künye
Beyhan, Ö., Baş, G. (2013). Effects of learning styles based instruction on academic achievement, retention level and attitudes towards english course. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 46, 2, 133-158.Özet
Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin
ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik
başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma 2011–2012 eğitimöğretim yılında Niğde ilinde bir ilköğretim okulunda
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, bu okulun iki sınıfından toplam 64
yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu çalışmada, öntest-sontest kontrol
gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Gruplar
arasındaki anlamlılığı test etmek için bağımsız gruplar t testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrenme stillerine dayalı
olarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse
yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerinde olumlu
gelişmeler sağladığı belirlenmiştir. The purpose of the study was to investigate the
effects of learning styles based instruction on students’ academic
achievement, attitudes towards course and the retention levels of their
achieved knowledge in the 7th grade elementary English course. The
research was carried out in 2011–2012 education-instruction year in
an elementary school in Niğde province. Totally 64 students in two
different classes in the 7th grade of this school participated in the
study. The pre/post-test control group quasi-experiment research
model was used in this study. In order to test the significance between
the groups, the independent samples t test was used in the study. The
results of the research showed a significant difference amongst
academic achievement, attitudes towards course and retention levels
of the achieved knowledge in favour of the experimental group.
Kaynak
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi DergisiCilt
46Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZeU5qVTJOZz09/effects-of-learning-styles-based-instruction-on-academic-achievement-retention-level-and-attitudes-towards-english-coursehttps://hdl.handle.net/20.500.12452/2170
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [112]
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1877]