Fen bilgisi öğretmen adaylarının sıvı basıncı konusundaki kavram yanılgılarının dört aşamalı tanı testi ile belirlenmesi
Citation
Görkemli Taban, T. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sıvı basıncı konusundaki kavram yanılgılarının dört aşamalı tanı testi ile belirlenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu çalışma Fen Bilgisi öğretmen adaylarının 4 aşamalı tanı testi sayesinde sıvı basıncı konusundaki kavram yanılgılarını, bilimsel bilgilerini ve bilgi eksikliklerini tespit etme ve bunların hangi oranda olduğunu ortaya koyma amacıyla hazırlanmıştır. Bu doğrultuda çalışmada bilimsel bilgi puanına göre KR-20 güvenilirlik katsayısı 0,805, kavram yanılgılarına göre KR-20 güvenilirlik katsayısı 0,755 bulunan 4 aşamalı sıvı basıncı tanı testi geliştirilmiştir. 2016 – 2017 yılı güz döneminde öğretmen adaylarında bulunan sıvı basıncı konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek için Türkiye' de bulunan 6 farklı üniversiteden toplam 481 Fen Bilgisi öğretmen adayından veriler toplanmıştır. Yapılan araştırmadan elde edilen sonuçlar şudur ki sıvı basıncı konusunda öğretmen adaylarında 37 adet kavram yanılgısı tespit edildiği ayrıca bilimsel bilgi düzeylerinin yeterli olmadığı ve soruları doğru cevaplayabilme, cevabının nedenini açıklayabilme ve bu cevaplarından emin olmalarının yetersiz olduğuna kanaat getirilmiştir. This research aims to determine the misconception, the scientific knowledge and the lack of knowledge of preservice science teachers' on "Liquid Pressure" subject with the four tier diagnostic test and to present the statistical results. During the research process, the four tier diagnostic test that is developed through the findings according to scientific knowledge score as KR-20 reliability coefficient 0,805 and according to the misconceptions it is 0,755. In the Autumn period of 2016-2017 Academic year, the data was obtained from 481 preservice science teachers of 6 different universities in Turkey in order to make a decision about the misconceptions of preservice teachers on the liquid pressure. The most significant finding is that 37 misconception accessed among the preservice science teachers. By the way, scientific knowledge levels were inadequate and the preservice teachers were insufficient to respond positively, or explain the rationale to the answer and sometimes they weren't sure on their answers.