Mesleki müzik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında sol klarnet eğitiminin değerlendirilmesi
Citation
Sopaoğlu, U. (2018). Mesleki müzik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında sol klarnet eğitiminin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Ülkemizde mesleki müzik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında yürütülen Türk müziği sol klarnet eğitiminin durumunu incelemeyi amaçlayan bu araştırmada, tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, sol klarnet eğitimi dersini yürüten öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Sol klarnet eğitimine özgü durum tespitinin yapılabilmesi için; dersin basamaklarının, belirlenmiş olan hedefler ve davranışların, eğitim süresince uygulanan öğretim yöntem ve tekniklerin, dersler esnasında kullanılan öğretim materyallerinin, repertuvar belirleme ölçütlerinin, üslûb-tavır ve yorum geliştirmesine yönelik yapılan çalışmaların neler olduğunu kapsayacak biçimde açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. Öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerin üçü yüz yüze ikişer oturumda, diğer iki öğretim elemanı ile yapılan görüşmeler ise skype üzerinden tek oturumda gerçekleştirilmiştir. Sol klarnet eğitimini yürüten öğretim elemanları ile yapılan görüşmelerde ulaşılan veriler içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Bu doğrultuda, "Mesleki müzik eğitimi veren kurumlarda sol klarnet eğitiminde sınıf ve düzey ölçütüne göre belirleme yapan öğretim elemanlarının, belirli bir sıralama doğrultusunda dersleri yürütmedikleri, öğretim elamanlarının dersin işlenişinin tarifinde ortak bir bakış açısına sahip olmadıkları" sonuçlarına ulaşılmış, öğretim elamanlarının bütün sınıf ve düzey seviyelerinde belirli bir sıralama içerisinde ders işleyiş aşamaları geliştirmeleri önerilmiştir. This research in which the screening model is used aims to examine the situation of Turkish music G clarinet education carried out in the higher education institutions that provide vocational music education in our country. The universe of the research consists of the teaching staff who carry out G clarinet education courses in the 2016-2017 academic year. An interview form consisting of open-ended questions was prepared in order to be able to determine the situation specific to the G clarinet education; the steps of the lesson, the determined goals and behaviours, the teaching methods and techniques applied during the training, the teaching materials used during the lessons, the repertoire determination criteria, the styles and attitudes towards the development of the style and comments were prepared. Three of the interviews with the lecturers were conducted in two face-to-face sessions and the interviews with the other two instructors were conducted in one session via skype. The data obtained in the interviews with the teaching staff of G clarinet education were analysed by content analysis method. In this direction, it was concluded that "the instructors who determine class and level in G clarinet education in institutions providing professional music education do not have classes in a certain order and do not have a common point of view in the definition of the course of instruction" it has been proposed to improve the course of the lessons in a certain order.