Medyada ve akademik çalışmalarda kadın temsiline ilişkin bir inceleme
Citation
Özdemir, C. (2019). Medyada ve akademik çalışmalarda kadın temsiline ilişkin bir inceleme. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Kitle iletişim araçlarının hayatımızın her alanına, her anına tanıklık ettikleri ve etkiledikleri bir zaman diliminde yaşamaktayız. Medya sayesinde her konu gündem olmakta hatta gündem oluşturup kitlelere yön verebilmektedir. Kitle iletişim araçlarındaki çeşitliliğin ve etki alanının genişlemesiyle birlikte toplumsal dizayn medya aracılılığıyla daha kolay bir şekilde yapılmaya başlanmıştır. Özellikle kadının ekonomik ve sosyal hayatta daha aktif bir şekilde yer almasıyla birlikte birçok alanda kadın temsili sorunsalı oluşmaya başlamıştır. Medyada ve akademik çalışmalarda kadın temsilinin nasıl işlendiğini içeren bu çalışmada öncelikle medya gündeminde kadın temsilinin hangi konu başlıklarında ele alındığı gösterilmiştir. Türkiye'de değişen toplumsal yapı ile birlikte kadının ekonomik, eğitim alanlarında nasıl ele alındığı incelenmiştir. Akademik çalışmalarda kadın temsili ise Türkiye'de kadın alanında 2009-2019 yılları arasında yapılan lisansüstü tezleri; yapıldıkları branş, konu, yöntem ve veri toplama araçları, örneklem ve veri analiz yöntemleri bakımından incelemeyi ve yorumlamayı amaçlayan bu araştırma için nitel araştırma deseni benimsenmiş ve araştırma verileri, betimsel yöntem kullanılarak çözümlenmiştir. Veri tabanında yapılan ön taramada toplam 256 teze ulaşılmıştır. Bununla birlikte konusu kadın olmakla birlikte inceleme alanı ve disiplinin araştırma konusuyla ilgili olmayan tezler araştırma birimine alınmamıştır. Bu değerlendirme 256 lisansüstü tez çalışması ile sınırlandırılmıştır. We live in a period in which mass media witness and influence every aspect of our lives and every moment. Thanks to the media, every topic can become an agenda and even create an agenda and give direction to the masses. With the expansion and diversity of mass media, social design has been made easier through media. Especially with the active participation of women in economic and social life, the problem of women's representation has started to emerge in many areas. In this study, which deals with how women's representation is handled in the media and academic studies, it is shown firstly on which topics women's representation is handled in the media agenda. The woman with the changing social economic structure in Turkey, has been examined how taken in the field of education. The representation of women in academic studies graduate thesis made between the years 2009-2019 in the field of women in Turkey; Qualitative research design was adopted for this study, which aims to examine and interpret in terms of branch, subject, method and data collection tools, sample and data analysis methods in which they are conducted and the research data is analyzed by using descriptive method. A total of 256 theses were reached in the preliminary search in the database. However, theses that are not related to the field of study and the research subject of the discipline, although the subject is a woman, were not included in the research unit. This evaluation is limited to 256 graduate thesis studies.