Matematik dersi dönüşüm geometrisi konusunun geogebra yazılımı ile anlatımının öğrencilerin matematik başarısına, kaygısına ve tutumuna etkisi
Citation
Barçın, H. (2019). Matematik dersi dönüşüm geometrisi konusunun geogebra yazılımı ile anlatımının öğrencilerin matematik başarısına, kaygısına ve tutumuna etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 8. sınıf matematik dersinin "Dönüşüm Geometrisi" konusunun GeoGebra yazılımı ve geleneksel öğretimle öğrenilmesinin öğrencilerin başarıları, matematiğe yönelik tutumları ve matematiğe yönelik kaygıları üzerinde etkisinin olup olmadığını belirlemektir. Araştırma, ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desene uygun olarak yürütülmüştür. Deney grubundaki öğrencilere GeoGebra destekli öğretim, kontrol grubundaki öğrencilere geleneksel öğretim uygulanmıştır. Araştırmaya Karaman ilinden seçilen bir ortaokuldaki 8/A ve 8/B sınıfına devam eden öğrenciler katılmıştır. Öğrencilerden deney ve kontrol grupları oluşturulup, gruplar random atama ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplamak için ön test ve son test olarak "Başarı Testi", "Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği" ve "Matematiğe Yönelik Kaygı Ölçeği" kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, deney ve kontrol gruplarıyla yapılan uygulamalar öncesinde gruplar arasında başarı, tutum ve kaygı değişkenleri açısından herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Gerek GeoGebra ile gerekse geleneksel yöntemle yapılan eğitimler sonucu, deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin başarı ortalamalarının arttığı görülmüş, bu artış deney grubu için anlamlı bulunurken, kontrol grubu için istatistiksel olarak anlamlı bulgulanmamıştır. Verilen eğitimlerin öğrencilerin dersle ile ilgili kaygılarını azalttığı ancak matematik dersine yönelik olan tutumlarını değiştirmediğini göstermiştir. The aim of this academical research is to point owt whether there is any impact learning Secondary School 8th Grades Mathematics Lesson "Transformation Geometry" with GeoGebra software and traditional teaching on students' success, their anxiety and attitude towards matematics. The research was carried out appropriately to the semi experimental design with pre-test / post-test control group. The students in the experimental group were applied GeoGebra-supported instruction and the students in the control group were applied traditional teaching. For this academic research, the students chosen f rom 8/A and 8/B classes in a Secondary School in Karaman province participated in the study. Experimental and control students groups were formed and the groups were randomly assigned. In order to collect data in the research, ''Achievement Test'' , ''Attitude Scale towards Mathematics'' and ''Mathematical Anxiety Scale'' were used. When the findings were analyzed, there was no difference between the groups in terms of success, attitude and anxiety variables. According to the results of trainings it has been observed the average of success of the students in the experimental and control group increased. This increase was found significant for the experimental group but not statistically significant for the control group. It was determined that the given trainings decreased the students' concerns about the lesson but did not change their attitudes towards Mathematics lesson.