Çağdaş Arap İslam düşüncesinde akıl tasavvuru: Muhammed Arkoun örneği
Citation
Sylla, A. (2021). Çağdaş Arap İslam düşüncesinde akıl tasavvuru: Muhammed Arkoun örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu araştırmanın amacı, bu araştırma, Çağdaş Arap İslam Düşüncesinde Akıl Tasavvuru: Muhammed Arkoun Örneği amaçlamaktadır ve "İslam Aklın Eleştirisi" adını verdiği projesinin kavramını ve bu araştırmada onu bir giriş ve bir sonuçtan sonra ve girişten önce teşekkür ve takdirle üçe ayırdım. Giriş bölümünde neden "Çağdaş Arap İslam Düşüncesinde Akıl Tasavvuru: Muhammed Arkoun Örneği" konusunu seçtiğimi, araştırma metodolojisini, araştırma zorluklarını ve dayandığım en önemli kaynak ve referasları açıkladım. Birinci bölümle ilgili olarak: Muhammed Arkou'un entelektüel projesinden bahsediyor ve ben de onun doğumundan eserlerine, bilimsel metodolojisine, Muhammed Arkoun'un dayandığı bilimsel kaynak ve referasları açıkladım. İkinci bölüme gelince: Adı İslam Düşüncesinde Akıl'dır ve içinde Kuran'da ve Peygamber'de ile dil'de Akıl tanımlıyorum ve Aristotales, Platon, Beco, Descartes ve kant gibi Batılı filozoflar arasında ve Farabi, İbni Sina, Gazali ve İbni Rüşd gibi İslam filozoflarının Aklını tanımlıyorum. Muhammed Arkoun'a göre İslam Düşüncesindeki akıl, aydınlamasının aklı, Arkun'a göre hayal ve Muhammed Arkun'un brojesinde dini hayal gücü ve ondaki kutsal cehalet. Ücüncü ve son bölüme gelince: İslam Aklının kavramı ve Eleştirisi başlığı altında, İslam Aklının anlamını ve İslam Aklının eleştirisinin anlamını açıkladım, Ayrıca İslam aklının, klasik İslam aklının ve kur'an aklının kutsallığından da bahsettim ve İslam aklının aşamaları ve tarihiyle sonlandırdım. The aim of this research, this research aims at the concept of Reason in Contemporary Arab Islamic thought: the example of Muhammad Arkoun and I divided it into three with thanks and appreciation after an introduction and a result and before the introduction. In the introduction, I explained why I chose "the conception of Reason in Contemporary Arab Islamic thought: the case of Muhammad Arkoun", the research methodology, research challenges, and the most important sources and references on which I relied. As for Chapter One: he talks about Muhammad Arkou's intellectual project, and I explained from his birth his works, his scientific methodology, the scientific sources and references on which Muhammad Arkoun is based. As for the second chapter: its name is reason in Islamic Thought, and in it I define reason in the Qur'an and the Prophet and the language, and I define the mind among Western philosophers such as Aristotle, Plato, Beco, Descartes and kant, and the mind of Islamic philosophers such as Farabi, Ibn Sina, Ghazali and Ibn Rushd. The mind in Islamic thought according to Muhammad Arkoun, the mind of his enlightenment, the imagination according to Arkoun, and the religious imagination in the broj of Muhammad Arkoun, and the sacred ignorance in him. As for the third and final chapter: under the title of the concept and criticism of the Islamic mind, I explained the meaning of the Islamic mind and the meaning of the criticism of the Islamic mind, I also mentioned the sanctity of the Islamic mind, the classical Islamic mind and the Qur'an mind, and ended it with the stages and history of the Islamic mind.