10-12 Yaş Grubu Çocuklarda Badminton Eğitiminin Eurofit Test Bataryası ile Değerlendirilmesi
Citation
Can, M. (2021). 10-12 yaş grubu çocuklarda badminton eğitiminin eurofit test bataryası ile değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu çalışmanın amacı 8 hafta süre ile uygulanan badminton temel eğitim programının 10-12 yaş grubu kız çocukların biyomotor özellikleri üzerine etkilerini Eurofit test bataryası ile değerlendirmektir. Araştırma, Konya ilinde Gençlik ve spor İl Müdürlüğü bünyesinde badminton eğitim programında yer alan 10-12 yaş grubu aralığındaki kız öğrenciler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, gerçek deneme modellerinden ön test – son test kontrol gruplu model olarak desenlenmiştir. Araştırma deseninde, bağımlı değişken 10-12 yaş grubu kız çocukların biyomotor özellikleri iken bağımsız değişken ise haftada 3 gün ve 8 hafta süre ile uygulanan badminton temel eğitim programıdır. Araştırmaya badmintonu antrenman grubu (deney; n=18) ve çalışma süresince herhangi bir spor eğitim programına katılmayan kontrol grubundan (n=15) oluşan toplam 33 kız öğrenci katılmıştır. Araştırmanın süresi 8 hafta ve haftada 3 gün olarak planlanma yapılarak tamamlanmıştır. Uygulama grubuna haftada 3 gün boyunca 10 dakikası ısınma olmak üzere 60 dakika süre ile badminton temel eğitim programı uygulanmıştır. Badminton eğitimi öncesi ve sonrasında katılımcıların biyomotor özelliklerini değerlendirmek için Eurofit Test Bataryası ile test ve ölçümler gerçekleştirilmiştir. Deney ve kontrol grubundaki katılımcıların ön testleri 2020 yılı Ocak ayının ilk haftası ve son test ölçümleri de 2020 yılının Mart ayı ilk haftasında gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS 24.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Minimum, maksimum, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanarak verilmiştir. Uygulama ve kontrol grubu katılımcılarının grup içi ön test ve son test ortalama değerleri arasındaki farklılığın tespiti “Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi” ile deney ve kontrol grupları ortalama değerler arasındaki farkların tespiti ise “Mann-Whitney U Testi” ile analiz edilmiştir. İstatistikî olarak anlamlılık seviyesi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Çalışma sonucunda uygulama grubu katılımcılarının ön test ve son test ortalama değerleri arasında; boy uzunluğu, flamingo denge, disklere dokunma, otur-eriş, durarak uzun atlama, dikey sıçrama, el kavrama, bükülü kol asılma ve 10x5m çeviklik test parametrelerinde uygulama grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir. Ayrıca uygulama ve kontrol grupları son test ortalama değerleri arasında ise flamingo denge, disklere dokunma, otur-eriş ve bükülü kol asılma parametrelerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olduğu (p<0.05) tespit edilmiştir. Sonuç olarak 8 hafta süre ile uygulanan badminton temel eğitim programının 10-12 yaş grubu kız çocukların biyomotor özellikleri üzerine olumlu yönde etkileri olduğu söylenebilir. This study aims to evaluate the effects of the 8-week badminton basic training program on the biomotor characteristics of 10-12 age group girls with the Eurofit test battery. The research was carried out on female students between the ages of 10 and 12 who are in the badminton training program within the Youth and Sports Provincial Directorate in Konya. The research was designed as a pretest-posttest control group model, which is one of the real experimental models. In the research design, the dependent variable is the biomotor characteristics of girls aged 10-12 years. The independent variable is the badminton basic training program applied 3 days a week for 8 weeks. A total of 33 female students, consisting of the badminton training group (experiment; n=18) and the control group (n=15), who did not participate in any sports training program during the study, participated in the study. The duration of the study was completed by planning as 8 weeks and 3 days a week. The badminton basic training program was applied to the application group 3 days a week for 60 minutes, 10 minutes of which were warm-up. Tests and measurements were carried out with the Eurofit Test Battery to evaluate the biomotor characteristics of the participants before and after the badminton training. The pre-tests of the participants in the experiment and control groups were carried out in the first week of January 2020, and the post-test measurements were carried out in the first week of March 2020. The data obtained within the scope of the research were analyzed using the SPSS 24.0 program. Minimum, maximum, arithmetic mean and standard deviation values are calculated and given. The determination of the difference between the pre-test and post-test mean values of the participants in the application and control groups was analyzed with the "Wilcoxon Signed Ranks Test", and the determination of the differences between the mean values of the experiment and control groups was analyzed with the "Mann-Whitney U Test". The statistical significance level was accepted as p<0.05. As a result of the study, between the pre-test and post-test mean values of the application group participants; there was a statistically significant difference (p<0.05) in favor of the application group in the test parameters of height, flamingo balance, disc touch, sit-reach, standing long jump, vertical jump, handgrip, bent arm hanging and 10*5 m agility test parameters. Also, it was determined that there was a statistically significant difference (p<0.05) in the flamingo balance, disc touch, sit-reach, and bent arm hanging parameters between the post-test mean values of the application and control groups. As a result, it can be said that the badminton basic education program applied for 8 weeks has positive effects on the biomotor characteristics of girls aged 10-12.
Keywords: Badminton, Physical development, Performance evaluation.