Tezli Yüksek Lisans Programları
Collections in this community
Recent Submissions
-
Keman eğitimcilerinin iki keman için yazılmış eğitim-öğretim materyallerinin işlevselliğine ilişkin görüşleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak, keman eğitimcilerinin, iki keman için yazılmış eğitim-öğretim materyallerinin işlevselliğine ilişkin görüşlerine ulaşmayı konu alan betimsel bir çalışmadır. ... -
Lise öğrencilerinin protein kavramına ilişkin metaforik algılarının belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, lise öğrencilerinin protein kavramına yönelik metaforik algılarının neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. 2020-2021 ... -
Çocuk edebiyatı ve eğitimi kapsamında Hamdullah Köseoğlu’nun eserlerinin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Edebî eserler, okurların dünyasında anlam kazanan bir mahiyete sahiptir. Okurlar, kendi özelliklerinin ve tutumlarının oluşturduğu bir atmosfer içerisinde okuma tercihleri geliştirir. Bu tercihler; kişilerin ilgi ... -
Fen Bilgisi öğretmen adaylarının STEM farkındalıkları, STEM görüşleri ve STEM odaklı argümantasyon becerilerinin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Yeni bir öğretimsel yaklaşım olan STEM; fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinlerinin bir ders içerisinde bir arada öğretilmesini kapsayan, bireylere bilim insanlarının, teknologların, mühendislerin sahip oldukları ... -
Lise öğrencilerine yönelik orman ekosistemi tutum ölçeği geliştirilmesi ve farklı değişkenler açısından tutumlarının analizi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, lise düzeyinde orman ekosistemi tutum ölçeği geliştirerek, okullarda öğrenim gören öğrencilerin orman ekosistemine yönelik tutumlarını farklı açılardan analiz ederek açığa çıkarmaktır. Araştırmanın ... -
Biyoloji ve Fen Bilimleri öğretmen adaylarının “kişisel hijyen ve temizlik” konusundaki farkındalık ve alışkanlıklarının araştırılması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Dünya Sağlık Örgütü(WHO)’ne göre hijyen, kişisel sağlığın ve halk sağlığının korunmasına ve hastalıkların yayılmasını önlemeye yardımcı olan uygulamalardır. Diğer taraftan, bulaşıcı hastalıkların geçişi ve yayılmasının ... -
48-72 aylık çocuklarda saldırganlık yönelimi ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, okul öncesi eğitimi alan 48–72 aylık çocukların saldırganlık yönelimleri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ayrıca çocukların öz düzenleme becerileri ... -
Okul öncesi eğitime devam eden çocukların mizaç özellikleri ile yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların mizaç özellikleri ve yaratıcılıkları düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Ayrıca mizaç özellikleri ve yaratıcılık düzeyleri çocuğun cinsiyet, ... -
Ses eğitiminin hedef davranışları doğrultusunda öğretimsel bir araç olarak imajinasyon kavramı
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmada, ses eğitimi sürecinde ses eğitimcilerinin kullandığı imajinasyonlara dayalı eğitim yaklaşımını ele alarak yorumlamak ve ses eğitiminin temel öğeleri doğrultusunda imajinasyonlarla hedeflenen davranışları ... -
Matematik eğitiminde kavram yanılgıları konusunda yapılmış araştırmaların incelenmesi: Sistematik derleme çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışmanın amacı, ülkemizde matematik öğretiminde karşılaşılan kavram yanılgıları ile ilişkili yayınlanmış makalelerin ve YÖKTEZ veri tabanında erişime açık olan tezlerin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda, son 25 ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin öz yeterliklerinin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, fen bilimleri öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin öz yeterliklerinin cinsiyet, mesleki deneyim, sınıf mevcudu gibi farklı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla gerç ... -
Cumhuriyetten günümüze matematik eğitiminde kullanılan terimlerdeki değişimin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Eğitimde temel araç dildir. Bu durum düşünüldüğünde eğitimin millileşmesi ve bilimin anadille yapılması adına anlatım dilinin Türkçe olması büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda yıllara göre değişime uğramayan ve herkes ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğretim sürecine uygun materyal ve kaynak kullanımı hakkındaki görüşleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İletişim ve teknoloji öncelikli olan bu çağda, devletler; eleştirel ve pratik düşünebilen, kendi toplumunun ve dünya toplumlarının problemlerini analiz edebilen, çözüm üreten, girişimci, katılımcı ve özgüven sahibi ... -
Ortaokul öğrencilerinin sivil toplum kuruluşlarına yönelik bilişsel yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi yoluyla incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Sivil Toplum Kuruluşlarının, günümüzde siyasi mekanizmanın yanı sıra toplumda etkin bir rol oynamakta olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Osmanlı Devleti’nin sona ermesinden sonra kurulan Yeni Türk Devleti ile beraber Kızılay, ... -
1981-2021 yılları arasında okutulan ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde mitolojik unsurların tespit edilmesi ve incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Mitolojinin ve onun beslediği ortak kültürün meydana getirdiği söylem havzası; simgeselliği, kolektif şuuru harekete geçirmesi itibarıyla dikkate değerdir. Bu araştırmada bahsedilen söylem doğrultusunda dile getirilen, ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının eğitimde dijitalleşmeye yönelik tutumları ve robotik kodlamaya yönelik yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada robotik kodlama uygulamalarının, fen öğretimi laboratuvar uygulamaları konularına entegre edilmesiyle, fen bilgisi öğretmen adaylarının, eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarına etkisi, bireysel ... -
Dijital okuryazarlık öz-yeterlik ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)21. yüzyılın hızla küreselleşen dünyası, teknoloji ve bilgiyi odağına alan, insanlığı gelişmeye yönelten ve bir değişim sürecini de içinde barındıran dijital çağa geçiş yapmıştır. Dijital çağa geçiş ile birlikte bu çağın ... -
Bilim Çocuk Dergisi'ndeki etkinliklerin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çocuk dergileri, çocuğun güncel bilgileri takip etme, yeni bilgi öğrenme, eğlenme ihtiyaçlarını gideren dil sevgisi kazandıran bilişsel duyuşsal ve psikomotor öğrenme becerilerini geliştiren süreli yayınlardır. Bu dergilerin ... -
Tarihî bir falname eseri ve falnamelerin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)İnsanoğlu yüzyıllardır geleceğini merak etmiştir. "Ne olacak, işin sonu iyi mi kötü mü, ölümü nasıl olacak?" gibi sorulara cevap aramıştır. Bunların cevapları için de çeşitli yöntem ve tekniklere başvurmuştur. Kimileri ... -
Füruzan'ın öykülerinde yer alan eğitim unsurları
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Cumhuriyet devri Türk edebiyatının önde gelen yazarlarından olan Füruzan bugüne kadar roman, şiir, tiyatro, deneme, söyleşi, röportaj, gezi yazısı türlerinde eserler vermiş olsa da öykücü kimliği ile ön plana çıkmaktadır. ...