Browsing Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 203
-
11. sınıf öğrencilerinin doğal afetlere yönelik bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi yoluyla incelenmesi
(Nemettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)İnsanların coğrafi düşünceleri ilerletmesinde, yaşadıkları ortamdaki doğal olumsuzluklar yani doğal afetler etkili olmuştur. İnsanlar bulunduğu medeniyetin seviyesine göre doğal afetlere karşı önlemler almıştır. Günümüzde ... -
11. sınıf Suriyeli öğrencilerinin göç konusundaki bilişsel yapıları ve metaforik algıları (Kilis ili örneği)
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)İnsanlar var olduğu tarihten bu yana sürekli hareket halinde olmuşlardır. Beklentileri, ihtiyaçları ve daha iyi yaşam koşullarına sahip olmak için göç etmişlerdir. Göç hareketleri kimi zaman gönüllü olarak kimi zaman ise ... -
12.Sınıf Öğrencilerinin Coğrafya Dersinde Öğrendiklerini Yaşadıkları Yerle İlişkilendirme Düzeylerinin Ölçülmesi (Seydişehir Örneği)
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Coğrafya, öğrencilerin yaşadıkları dünyayı doğru şekilde anlamaları ve anlamlandırmaları açısından önemli bir bilim dalıdır. Günümüzde öğrencilerin coğrafya dersinin günlük hayattaki rolünü anlamada, temel coğrafi becerilerini ... -
1981-2021 yılları arasında okutulan ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki metinlerde mitolojik unsurların tespit edilmesi ve incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Mitolojinin ve onun beslediği ortak kültürün meydana getirdiği söylem havzası; simgeselliği, kolektif şuuru harekete geçirmesi itibarıyla dikkate değerdir. Bu araştırmada bahsedilen söylem doğrultusunda dile getirilen, ... -
1990 sonrası Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış 5,6,7 ve 8.sınıf Türkçe ders kitaplarındaki tiyatro metinleri üzerine bir inceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Türkçe kitaplarında yer alan metinlerin çocuklarımızın kişiliklerine önemli katkıları bulunmaktadır. Özellikle tiyatro metinlerinin niceliği öğrenciler açısından oldukça faydalıdır. Drama faaliyetleri çocuğun dünyasını ... -
2005 ve 2017 sosyal bilgiler ders kitaplarındaki 'Eskiçağ' konusunun incelenmesi ve öğretim programlarının öğretmen görüşlerine dayalı olarak karşılaştırılması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı; 2005 ve 2017 yıllarında yayınlanmış olan Sosyal Bilgiler Öğretim Programları'nda Eskiçağ konularının öğretmen görüşlerine dayalı olarak karşılaştırılması ve ilgili programlara göre hazırlanan ders ... -
2005 ve 2017 sosyal bilgiler öğretim programlarına göre yayınlanmış 5.sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bİlimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın amacı; 2005 yılı Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'na göre oluşturulan 2014 yılı 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabı ile 2017 yılında yenilenen Sosyal Bilgiler Öğretim Programı'na göre oluşturulan 5. sınıf ... -
2017 YKS Soru Dağılımındaki Düzenlemenin öğrencilerin Coğrafya Dersine Olan Tutumuna Etkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Eğitim öğretimi daha verimli ve işlevsel hale getirme çalışmalarında en önemli aşamalardan biri ölçme değerlendirme sürecidir. İyi bir ölçme değerlendirme süreci eğitim sisteminin aksayan yönlerini ortaya koyabilmelidir. ... -
2018-2020 yılları arasında yayımlanan çocuk kitaplarının incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Çocuk edebiyatı eserleri, çocuğun sanatla ve edebiyatla tanışmasıdır. Çocukların kitap okuması kadar hangi kitabı okuduğu da mühim bir meseledir. Günümüzde çocuk edebiyatı eserleri yayımlayan birçok yayınevi vardır. Bu ... -
5. sınıf öğrencilerinin Türkçe derslerindeki yazma çalışmaları üzerine bir araştırma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda (MEB, 2018) beşinci sınıf öğrencileri için hedeflenen yazma kazanımlarından yazım kuralları, noktalama işaretleri ve anlatım bozukluğu konularında yapmış oldukları hataları ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı ve tutumlarının belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın temel amacı 6. sınıf sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretim planı esas alınarak hazırlanmış sosyal bilgiler ders kitabına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
6. sınıf Türkçe dersi okuma etkinliklerinde yaratıcılığı geliştirme yöntemlerinin kullanımına ilişkin bir inceleme
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Bu çalışma, Türkçe dersi öğretim programında belirtilen okuma becerisi kazanımlarının edinilmesi amacıyla altıncı sınıf düzeyinde, Türkiye genelinde farklı bölgelerde okutulan Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarında yer ... -
6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi EBA video ve sorularının Sosyal Bilgiler programıyla uyumunun incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Teknolojinin eğitimde etkin kullanımını sağlamak amacı ile FATİH Projesi 22.12.2010 tarihinde eğitim alanında bir yenilik olarak Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı aracılığı ile başlatılmıştır. FATİH Projesi ... -
7. sınıf öğrencilerinin şiir ezberleme çalışmalarının topluluk önünde konuşma tutumlarına etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Şiir çok eski çağlardan beri insanların duygu ve düşüncelerini dile getirmede kullandığı sanatsal bir üründür. Şiir herkesin yazabileceği ya da yazsa bile yeterli sanatsal değer katabileceği bir edebî tür olmaması açısından ... -
7. sınıf öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması: Anti-masal oluşturma
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Anlatma becerilerinden birisi olan yazma, bireyin duygularını ve düşüncelerini belli kurallara bağlı kalarak yazı ile ifade etmesidir. Yazma becerisinde birey süreç içinde aktif olarak rol alır. Kişi yazarken öğrendiklerini ... -
7. sınıf öğrencilerinin yazım ve noktalama kurallarını kullanım düzeylerinin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışma 7. sınıf öğrencilerinin noktalama ve yazım kurallarını kullanım seviyelerini tespit etmek için yapılmıştır. Araştırmada 7. sınıf öğrencilerinin defterleri incelenmiştir. Araştırma nitel modelde, doküman incelemesi ... -
7. sınıf sosyal bilgiler dersinde köşelenme tekniği kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı, aktif öğrenme yöntemleri içerisinde yer alan köşelenme tekniğinin 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde uygulanarak, öğrencilerin akademik başarısına etkisini ortaya koymaktır. Bu araştırma kapsamında ... -
8. sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitabına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı ve tutumlarının belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışma ile ilköğretim T. C. İnkılap Tarih ve Atatürkçülük ders kitabının tasarım, görsel düzen ve fiziksel yapı; içerik; dil ve anlatım boyutlarına yönelik sosyal bilgiler öğretmenlerinin algı ve tutumlarının belirlenmesi ... -
8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi Ve Atatürkçülük Dersinde müze eğitimine dair sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Eğitimin okul dışında gerçekleşen bir boyutu da vardır ve bunlar aktif öğrenmenin en verimli yaşandığın ortamlardır. Bu ortamların başında da 8.sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi için müzeler ... -
9. sınıf coğrafya öğretiminde ölçme ve değerlendirme aracı olan açık uçlu soruların öğretmen görüşleri ile değerlendirilmesi (Konya örneği)
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Araştırmanın amacı, 9. sınıf coğrafya dersi eğitim durumları tamamlandıktan sonra uygulanan ölçme ve değerlendirme aracı olan açık uçlu soruların, yine bu aracın uygulayıcısı olan coğrafya öğretmenleri ile değerlendirilmesidir. ...