Browsing Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 80
-
3b yazıcı kullanımının akademik başarı, tutum, motivasyon ve eleştirel düşünme eğilimlerine etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Geleceğin teknolojisinde söz sahibi olabilmek için öğrencilerimizi 21. yy. becerileri ile donatmamız gerekmektedir. İnsan hayatındaki problemleri fark ederek eleştirel bakış açısıyla yenilikçi çözümler üreten, ürettiği ... -
5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamlarının öğrencilerin başarı ve memnuniyetlerine etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Araştırmanın temel amacı, 5E öğrenme modeli ile desteklenmiş Webquest ortamlarının öğrencilerin başarı, memnuniyet ve öğrenme düzeylerine etkisi belirlemektir. Araştırma, 2010- 2011 öğretim yılı bahar döneminde Karaman da ... -
Araştırmaya dayalı öğrenme topluluğu modeli ile öğretmen adaylarının öğrenme ortamı olarak Facebook kullanımı
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan çevrimiçi ve karma öğrenmeler, modern toplumlarda oldukça önem kazanmıştır. Son zamanlarda, bu öğrenme ortamlarının etkililiğini arttırmak amacıyla öğrenme toplulukları ... -
Artırılmış gerçeklik uygulamalarının sosyal bilgiler dersinde akademik başarı ve ders tutumlarına etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Teknoloji gelişip değiştikçe, gerçeği yakına taşımak sanallıktan uzaklaşma eğilimini ortaya çıkarmaktadır. Bu uzaklaşma sonucunda da gerçek diye adlandırdığımız kavram soyutluktan somutluğa uzanmakta ve bizi artırılmış ... -
Bilişim teknolojileri alanındaki meslek lisesi öğrencilerinin siber güvenliğe yönelik bilgi düzeylerinin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Günümüz eğitim politikası incelendiğinde, Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinin Bilişim Teknolojileri alanı için belirlenen öğretim programında siber güvenlik eğitiminin Ağ İşletmenliği dalında bir dersin modülünde ve ortak ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde dijital test aracı kullanımının akademik başarı ve derse yönelik tutuma etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Öğrenme sürecinde teknolojinin kullanımının yaygınlaşması ile birlikte test sürecinde de teknoloji kullanımına başlanmıştır. Öğreticiler derslerinde farklı dijital test araçlarını kolaylıkla kullanmaktadır. Bu kapsamda ... -
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrenme yönetim sistemi kullanımının öğrenci akademik başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı bir öğretim- yönetim sistemi uygulaması olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ders ortamının e- öğrenmeye yönelik tutuma, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi eğitimine yönelik başarı ve öğrenci güdülenmesine ... -
Blok Tabanlı Kodlama Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerileri ve Kodlama Öğrenimine Yönelik Tutumlarına Etkisi: Blocky Örneği
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı blok tabanlı kodlama eğitiminin 5.sınıf kademesindeki öğrencilerinin bilgi işlemsel düşünme becerileri ve kodlamaya yönelik tutumlarına etkisinin Blocky kodlama ortamı kullanılarak incelenmesidir. ... -
Branş Öğretmenlerinin Yenilikçi Öğretmen Özellikleri ve Teknoloji Entegrasyonunu Gerçekleştirebilme Yeterliliklerinin İncelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı ilerleme, bu gelişmeleri yakından takip etmeyi zorunlu kılmaktadır. Yenilikçi öğretmen, yenilikçilik fikrini benimseyen ve sınıf ortamında yenilikleri uygulayan öğretmenlerdir. Yenilikçi ... -
Çevrimiçi öğrenme ortamının kullanılabilirlik analizi ve etkililiği: Ahmet Yesevi Üniversitesi örneği
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimde tüm eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü çevrimiçi öğrenme ortamının öğrenciler ve öğretim elemanları açısından kullanılabilirliğinin analiz edilmesi ve etkililiğine yönelik geliştirilebilir ... -
Dijital içerik tasarımı ile geliştirilen arayüzün öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Günümüzde eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin aktif olmasına katkı sağlamak amacıyla dijital içeriklerin kullanıldığı çeşitli uygulamalar yapılmaktadır. Yapılan çalışmalar incelendiğinde dijital içeriklerin öğrencilere ... -
E-öğrenmeye yönelik tutum: Ölçek uyarlama çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Teknolojinin her geçen gün biraz daha gelişmesi, İnternet'in bulunması ve yaygınlaşması eğitim alanında değişimlere sebep olmuştur. Bilgi ve iletişim teknolojileri, İnternet ile birleşerek eğitimde yeni, esnek ve daha ... -
Eğitim ve Bilim Dergisi'nin bibliyometrik ve içerik analizi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)1976 yılından yayın hayatına başlayan Eğitim ve Bilim dergisi Türkiye'nin saygın eğitim dergileri arasında yer almaktadır. Eğitim ve Bilim dergisi 2007 yılından beri çok sayıda farklı akademik disiplin için kapsamlı atıf ... -
Eğitsel sosyal medya platformları ve edmodo örnek uygulaması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın temel amacı, ülkemizde eğitsel sosyal medya platformlarının kullanımı yönünde çalışmaların yeterli derecede olmamasından hareketle, sosyal medyanın gücünü eğitim ortamında daha etkili bir biçimde kullanabilmek ... -
Farklı Görsel Programlarla Tasarlanan Kodlama Eğitiminin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarı ile Kodlamaya Karşı Tutum ve Öz-Yeterliklerine Etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırma öğrencilere kodlama eğitimi verilirken öğrencilerinin bilgisayar ve yazılımı dersine karşı olan tutumlarını ölçmek, öğrencilerin bilgisayar ve yazılımı dersine karşı öz yeterlik algılarını belirlemek, öğrencilerin ... -
Fatih Projesi uygulamalarına yönelik gözlemleri içeren çevrim içi örnek olay kütüphanesinin tasarlanması ve değerlendirilmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2014)İnternetin çok geniş bir kitleye zaman ve mekân sınırı olmaksızın hitap etmesi ve web teknolojilerinin hızlı bir şekilde gelişmesi web sitelerinin önemini daha da artırmıştır. Geliştirilen web sitelerinin bir öğretim tasarım ... -
Fen bilimleri dersinde Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımının akademik başarı ve tutuma etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı fen bilimleri dersinde Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımının akademik başarı ve derse yönelik tutuma etkisinin araştırılıp Web 2.0 destekli kavramsal karikatür kullanımına ilişkin öğrenci ... -
Fetemm Kapsamında Yaygın Eğitimde Robotik Kodlama Dersi Alan Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Görüşlerine İlişkin Durum Çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FETEMM) eğitimleri kapsamında robotik kodlama dersi alan Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. Ve 3. Sınıf öğrencilerinin yaygın eğitimde aldıkları ... -
Genel öğretmen yeterlikleri içerisinde bilgi ve iletişim teknolojileri: Afyonkarahisar ili örneği
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2010 yılında Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri güncellenmiştir. Bu yeterlikler içerisinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri'ne odaklı performans göstergeleri de yer almaktadır. Toplam ... -
Harmanlanmış öğrenme yönteminin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, meta-analiz yöntemi kullanarak harmanlanmış öğrenme yöntemiyle yürütülen derslerin akademik erişi (öğrenme çıktıları) etki büyüklüklerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda harmanlanmış öğrenme ...