Search
Now showing items 1-10 of 34
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylar arasındaki çocukların motivasyon düzeyleri ile yaratıcılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Nemettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 60-72 aylar arasındaki çocukların motivasyon ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmiştir. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama ...
Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığının sahip olduğu değerlerle gelecek beklentisi arasında yordayıcı ilişkiler
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma üniversite öğrencilerinin sahip oldukları değerlerle internet bağımlılıkları ve gelecek beklentileri arasındaki ilişkileri ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın konusunu teşkil eden değişkenlere ait ...
Ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri, duygu düzenleme becerileri ve narsisizm düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Nemettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri ve narsisizm düzeyleri arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim ...
Ergenlerin Mobil Telefonsuz Kalma Korkusu (Nomofobi), Stresle Başa Çıkabilme ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı ergenlerin nomofobi, algılanan sosyal destek ve stresle başa çıkma düzeyleri
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim
yılında Şanlıurfa ili ...
Kanser Hastalarında Otomatik Düşünce ve Fonksiyonel Olmayan Tutumların Kaygı Düzeylerini Yordayıcı Gücü
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı kanser hastalarının otomatik düşüncelerinin ve fonksiyonel olmayan tutumlarının, kaygı düzeylerini yordayıcı gücünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 yılları arasında İstanbul ...
Öğretmen Adaylarında Temel Psikolojik İhtiyaçların Doyumu ile Akademik Erteleme Arasındaki İlişkide Sosyal Medya Bağımlılığının Aracı Rolü
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının temel psikolojik ihtiyaçlarının doyumu ile
akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkide sosyal medya bağımlılığının aracı rolünü incelemektir.
Araştırma ilişkisel tarama ...
Nargile Kullanan Üniversite Öğrencilerinin Nargile Kullanımı ile İlgili Görüşleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada nargile kullanan üniversite öğrencilerinin nargile kullanımı ile ilgili görüşleri incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma tekniği çerçevesinde yürütülmüş, fenomenolojik araştırma deseni benimsenmiştir. ...
Üniversite Öğrencilerinin Psikolojik Dayanıklılık, Yaşam Becerileri ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin psikolojik dayanıklılıkları ile yaşam becerileri ve algılanan sosyal destek düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Nicel bir çalışma olan bu araştırmada ...
Ortaokul Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık Düzeylerinin Bağlanma Stilleri ve Duygu Düzenleme Becerileri Açısından İncelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin bağlanma stilleri ile psikolojik sağlamlık arasındaki ilişkide duygu düzenleme becerilerinin aracı rolünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Batman ilinde 2020-2021 ...
Ergenlerin sahip olduğu gelecek beklentisi, umut ve psikolojik iyi oluş düzeyi arasındaki yordayıcı ilişkiler
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma ergenlerin gelecek beklentisi, umut ve psikolojik iyi oluş düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında ...