Kur’an harflerinin sıfatları yaygın uygulama hataları ve çözüm önerileri
Citation
Macit, A. (2022). Kur’an harflerinin sıfatları yaygın uygulama hataları ve çözüm önerileri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu çalışmada Kıraat İlminde çok önemli bir yere sahip olan harflerin sıfatları, sıfatların
uygulanmasında görülen yaygın uygulama hataları ve bu hataların giderilmesi hususunda çözüm
önerileri konusu ele alınacaktır. Kur’ân kıraatinde dil, eğitim, çevre ve diğer faktörlere bağlı olarak
farklı hatalar görülmektedir. Bu hataların giderilmesi için harf, mahreç ve sıfatların iyi bilinmesi ve
gerekli pratik tekrarlarla yeterli uygulamaların yapılması gereklidir. Bu çalışmada öncelikle
geleneksel (klasik) kaynaklar incelenip konular araştırılmış, sonrasında yakın zaman ve günümüz
çalışmaları harmanlanarak elde edilen bilgiler ışığında icra edilen okuma biçimleri değerlendirilerek
yaygın hataların tespiti ve düzeltilmesi için gerekli olan bilgi ve uygulamalara yer verilecektir.
Çalışma iki bölümden oluşacaktır. Birinci bölümde tecvîd ilmi ve harflerin mahreçleri hakkında genel
bilgi verilecektir. İkinci bölüm; harflerin sıfatlarının örneklerle birlikte işlenişi, Kur’ân tilaveti
esnasında sıfatların icrasında görülen yaygın hatalar, bu hataların giderilmesi için çözüm önerileri ve
genel değerlendirmenin yapıldığı sonuç bölümünden oluşacaktır. In this study, the adjectives of the letters, which have a very important place in the Science of
Recitation, the common practice errors in the application of adjectives and the solution proposals for
the elimination of these errors will be discussed. There are different errors in the recitation of the
Qur'an depending on language, education, environment and other factors. In order to eliminate these
mistakes, it is necessary to know the letters, origins and adjectives well and to make adequate practices
with the necessary theoretical repetitions. In this study, first of all, traditional (classical) sources were
examined and the subjects were researched in depth, then, in the light of the information obtained by
blending recent and current studies, the information and practices required for the detection and
correction of common mistakes were included by evaluating the reading styles performed. The study
will consist of two parts. In the first part, necessary information will be given about the science of
tajwid and the origins of letters. Second part; The processing of the adjectives of the letters together
with the examples, the common mistakes seen in the execution of the adjectives during the Qur'an
recitation, the solution suggestions to eliminate these errors, and the conclusion section in which the
general evaluation is made.