Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri
Citation
Ülker, F. (2022). Sınıf öğretmenlerinin birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil öğretimini kendisi yürüten sınıf
öğretmenlerinin yabancı dil öğretiminde karşılaştığı sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerini öğretmen
görüşlerine göre incelemektir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında, Konya ilinde görev yapmakta
olan 26 gönüllü birleştirilmiş sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, 10 açık-uçlu sorudan oluşan
yapılandırılmış bir görüşme formu aracılığıyla elde edilmiş ve betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir.
Sınıf öğretmenlerine göre, birleştirilmiş sınıflarda yabancı dil öğretiminin avantaj ve dezavantajları bulunmaktadır.
Derslerde, öğretmen, öğrenci, ölçme ve değerlendirme, öğretim programı ve okulun fiziksel şartlarına ilişkin
sorunlar yaşandığı tespit edilmiştir. Bu sorunların çözümü için katılımcı öğretmenler tarafından öğretmenin tüm
sınıfla ortak işleyebileceği bir öğretim programının oluşturulması, sınıf öğretmenlerine yabancı dil öğretimi
konusunda eğitim verilmesi, birleştirilmiş sınıflardaki fiziksel şartların iyileştirilmesi, yabancı dil ders saatlerinin
artırılması, ders kitaplarının basitleştirilerek birleştirilmiş sınıflar için uygun hale getirilmesi, okul-aile işbirliğinin
artırılması ile ilgili öneriler getirilmiştir. Bu sorunların ve çözüm yollarının tespitiyle birleştirilmiş sınıflarda
yabancı dil öğretiminin daha verimli ve etkili hale getirilmesi hedeflenmiştir. The main purpose of this research is to examine the problems faced by primary school teachers who
teach foreign languages in multigrade classrooms and the solutions to these problems according to the opinions of
the teachers. The case study design, which is one of the qualitative research designs, was used in the research. The
study group of the research consisted of 26 voluntary multigrade classroom teachers working in the province of
Konya in the 2021-2022 academic year. The data of the research were obtained through a structured interview
form consisting of 10 open-ended questions and analyzed using descriptive analysis technique. According to the
primary school teachers, there are advantages and disadvantages of foreign language teaching in multigrade
classes. It has been determined that there are problems related to teachers, students, measurement and evaluation,
curriculum and physical conditions of the school. Creating a curriculum that the teacher can work in common with
the whole class, training classroom teachers on foreign language teaching, improving physical conditions in
multigrade classes, increasing foreign language course hours, simplifying textbooks to make them suitable for
combined classes, and increasing school-family cooperation have been suggested by the participating teachers to
solve these problems. With the identification of these problems and solutions, it is aimed to make foreign language
teaching more efficient and effective in multigrade classrooms.