Sınıf öğretmenlerinin otantik öğrenmeye ilişkin görüş ve uygulamalarının incelenmesi
Citation
Tosun, M. (2022). Sınıf öğretmenlerinin otantik öğrenmeye ilişkin görüş ve uygulamalarının incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin otantik öğrenmeye ilişkin görüş ve uygulamaları incelenmiştir.
Çalışma, nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Çalışma, 2020-
2021 öğretim yılının bahar döneminde Şanlıurfa ilinde bulunan yedisi devlet ve ikisi de özel olmak üzere toplam
dokuz ilkokulda görev yapan 25 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Katılımcılar, otantik öğrenme kapsamında
uygulamaları olan ya da olduğunu düşünen sınıf öğretmenleri arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt
örnekleme tekniği ile belirlenmiştir. Çalışmanın verileri yarı-yapılandırılmış görüşmelerle elde edilmiştir.
Görüşmeler esnasında uzman görüşü doğrultusunda hazırlanan görüşme formu kullanılmış ve bütün görüşmeler
ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Ayrıca, gerekli durumlarda notlar tutulmuştur. Elde edilen verilerin
analizinde içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, sınıf öğretmenlerinin otantik öğrenmeye ilişkin
yaptıkları tanımlamaların ve uyguladıkları etkinliklerin otantik öğrenmenin bileşenlerini yansıttığı sonucuna
ulaşılmıştır. This study examined the views and practices of classroom teachers regarding authentic learning. The
study was carried out in the case study design, which is one of the qualitative research approaches. The study was
carried out with 25 classroom teachers working in nine primary schools, seven of which are public and two of
which are private, in the city of Şanlıurfa in the spring of the 2020-2021 academic year. The study participants
were determined by the criterion sampling technique, one of the purposive sampling methods, among the
classroom teachers who had or thought to have practices within the scope of authentic learning. The data of the
study were obtained through semi-structured interviews. During the interviews, the interview form prepared in
line with the expert opinion was used and all interviews were recorded with a voice recorder. In addition, when
necessary notes were taken. The content analysis technique was used in the analysis of the obtained data. In the
study, it was concluded that the definitions of classroom teachers regarding authentic learning and the activities
they implemented reflect the components of authentic learning.