dc.contributor.advisor | Yüksel, Mehmet Fatih | |
dc.contributor.author | Ertetik, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2022-11-16T13:12:51Z | |
dc.date.available | 2022-11-16T13:12:51Z | |
dc.date.issued | 22-08-2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Ertetik, V. (2022). Temel basketbol eğitiminin 9-10 yaş grubu çocukların seçilmiş biyomotor yetileri üzerine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Konya. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12452/8793 | |
dc.description | Yüksek Lisans Tezi | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 12 hafta süre ile uygulanan temel basketbol eğitimin 9-10 yaş grubu erkek
çocukların seçilmiş biyomotor yetileri üzerine etkilerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya
Büyükşehir Belediye Spor okulunda temel basketbol eğitimi alan 30 erkek çocuk (yaş ortalaması; 9,53)
oluşturmuştur. Araştırma, deneme modellerinden ön test – son test tek gruplu model (Yarı deneysel) olarak
desenlenmiştir. Uygulama aşaması 2022 yılı Şubat ve Mayıs ayları arasında birim antrenman süresi 90 dakika ve
haftada 2 gün olmak üzere 12 hafta süre ile temel basketbol eğitim programı uygulanmıştır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak katılımcıların seçilmiş biyomotor yetilerini belirlemeye yönelik test ve ölçümler eğitim
öncesi ve sonrası gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 20.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Verilerin normallik analizi için Shapiro-Wilk sonuçları incelenmiş olup verilerin normal dağıldığı tespit
edilmiştir. Bu sebeple istatistiki işlemler için parametrik testler tercih edilmiştir. Ön test son test
karşılaştırmalarını yapmak için parametrik testlerden olan paired samples t testi, yapılmış olup anlamlılık düzeyi
p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların pek çok performans parametresinde anlamlı
düzeyde iyileşmeler görülmüştür. Major bulgular tüm değerlerde son test lehine daha iyi sonuçlar olduğunu
göstermektedir. Bununla birlikte katılımcıların beden kütle indeksi ve dikey sıçrama ortalama değerlerinde
anlamlı bir fark olmadığı (p>0.05); boy uzunluğu, vücut ağırlığı, esneklik, durarak uzun atlama, 30 m sürat,
çeviklik, 30 sn mekik çekme ve anaerobik güç değerlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu (p<0.05)
tespit edilmiştir. Sonuç olarak, 12 hafta süre ile uygulanan temel basketbol eğitimin 9-10 yaş grubu erkek
çocukların seçilmiş biyomotor yetileri üzerine olumlu etkileri olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine the effects of 12 weeks of basic basketball training on selected biomotor abilities of 9-10 year old boys. The study group of the research consisted of 30 boys (average age; 9.53) who received basic basketball training in Konya Metropolitan Municipality Sports School. The research was designed as a pretest-posttest single-group model (semi-experimental) among the experimental models. Implementation phase Between February and May 2022, the basic basketball training program was implemented for 12 weeks, with a unit training duration of 90 minutes and 2 days a week. As a data collection tool in the research, tests and measurements to determine the selected biomotor abilities of the participants were carried out before and after the training. The obtained data were analyzed using the SPSS 20.0 program. Shapiro-Wilk results were examined for the normality analysis of the data and it was determined that the data were normally distributed. For this reason, parametric tests were preferred for statistical analysis. Paired samples t-test, which is one of the parametric tests, was performed to compare the pre-test and post-test, and the significance level was accepted as p<0.05. As a result of the research, significant improvements were observed in many performance parameters of the participants. Major findings show better results in favor of post-test at all values. However, there was no significant difference in the body mass index and vertical jump mean values of the participants (p>0.05); There was a statistically significant difference (p<0.05) in the values of height, body weight, flexibility, standing long jump, 30 m speed, agility, 30 second sit-ups and anaerobic power. As a result, it has been determined that basic basketball training applied for 12 weeks has positive effects on selected biomotor abilities of 9-10 age group boys. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Spor | en_US |
dc.subject | Basketbol | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Biyomotor Özellik | en_US |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.subject | Basketball | en_US |
dc.subject | Child | en_US |
dc.subject | Biomotor Feature | en_US |
dc.title | Temel basketbol eğitiminin 9-10 yaş grubu çocukların seçilmiş biyomotor yetileri üzerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of basic basketball training on selected biomotor abilities of 9-10 age group | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0001-7602-9449 | en_US |
dc.contributor.department | NEÜ, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |