Uzaktan eğitimde ters yüz öğrenme modelinin öğrenci erişisine etkisi ile model konusunda öğrenci görüşleri
Citation
Kurt Dizbay, A. (2022). Uzaktan eğitimde ters yüz öğrenme modelinin öğrenci erişisine etkisi ile model konusunda öğrenci görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Covid-19 adıyla tüm dünyayı etkisi altına alan virüs eğitimi de etkisi altına almıştır. Virüsün çok
bulaşıcı olmasından dolayı Türkiye’de ve birçok başka ülkede okullar ve üniversitelerde yüz yüze eğitime
ara verildi. Eğitimin devam etmesi adına yüz yüze eğitimden uzaktan eğitime geçiş oldu. Uzaktan eğitimde
canlı dersler EBA ve Zoom üzerinden gerçekleşti. Canlı derslerde ders süresinin çoğu öğretmen konuşması
ve anlatımıyla geçmektedir. Derslerde öğretmen konuşması ve anlatımının çok zaman alması öğrenciye
ayrılan zamanı azaltmaktadır. Öğrenci etkileşiminin ve ders içi etkinliklerinin az olması eğitimin kalitesini
etkilemektedir. Ters yüz sınıf modelinde konular ders öncesinde öğrenciler tarafından öğrenilir. Konuların
öğrenciler tarafından dersten önce öğrenilmesi derslerdeki öğretmen konuşması ve anlatımını
azaltmaktadır. Böylece öğretmen derste öğrenci etkileşimine ve ders içi aktivitelerine daha çok zaman
harcayabilir. Bu araştırmada online derslerde ters yüz sınıf modeli uygulamasının öğrencilerin İngilizce
dersi akademik erişisine etkisi araştırılmıştır. Araştırma Konya ili Selçuklu ilçesinde bir lisede altı hafta
boyunca 18 kişi ile yürütülmüştür. İngilizce dersinde öğretilen üniteler “Movies” ve “Human in Nature”dır.
Nicel ve nitel araştırmanın kombinasyonu olan karma araştırma yöntemi uygulanmıştır. Nicel veriler için
katılımcılar İngilizce dersi başarı testini ön test ve son test olarak yapmışlar ve nitel veriler için bir yazılı
doküman katılımcılara uygulanmıştır. Sonuçlar için SPSS 23 istatistik paket programı kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda deney grubu ve kontrol grubu arasında anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.
Uzaktan eğitimde ters yüz sınıf modeli uygulamasının katılımcıların İngilizce dersi akademik başarısına
olumlu etkisi olmuştur. Üstelik katılımcılar model hakkında olumlu dönüt ve görüş bildirmişlerdir.
Araştırma sonucuna göre uzaktan eğitimde ters yüz sınıf modelinin İngilizce derslerinde kullanılabileceği
önerilebilir. The virus called Covid-19 that has affected the whole World has also affected education. Because
the virus is very contagious, face to face education suspended both in Turkey and many different countries.
For the sake of continuation of the education, there was a move from face to face education to distance
education. Online lessons have been taken via EBA and Zoom. Lesson time is mostly spent for the teacher
speech and lecture at the online lessons at distance education. That teacher speech and lecture take too much
time in the lessons decreases the time allocated for students. Less amount of student interaction and in-class
activities influence the quality of education. Subjects are learnt before the lessons by the students
themselves in flipped learning. That students learn the subject before the lesson decreases the amount of
time for the teacher speech and lecture. Thus teacher may spend more time for student interaction and in class activities. In this research, the effect of flipped learning model at online lessons on students’ English
lesson academic success was investigated. The reseach was carried out with 18 students for six weeks at a
high school in Konya province, Selçuklu district. Units taught in English lessons were “Movies” and
“Human in Nature”. A mix research which is a combination of quantitative and qualitative reseach was
applied in this investigation. For the quantitative data, participants took an English lesson achievement test
as pre and post test and for the qualitative data a written document was applied to participants. For the
results, SPSS 23 statistical package program was used. As a result of research, it was observed that there
is a significant difference between the experimental and control groups. Flipped learning model at distance
education has a positive effect on students’ English lesson achievement. Moreover participants gave
positive feedback and views about the model. According to the research result, it can be recommended to
use flipped learning model at distance education in English lessons.