Özengen keman eğitiminde Otakar Sevcik alıştırmalarının keman çalma becerisine etkisi
Citation
Oğuz, T. G. (2022). Özengen keman eğitiminde Otakar Sevcik alıştırmalarının keman çalma becerisine etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Bu araştırmada, özengen müzik eğitimi kurumlarında keman eğitimi alan öğrencilerin Otakar Sevcik alıştırmaları ile yapılan uygulamalardan sonra, öğrencilerin kemanı doğru tutuş ve duruşu, egzersiz çalışmaya yönelik motivasyonları, eser çalışma becerisi ve müzik türlerine olan bakış açılarını incelemektir. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemlerinden yarı deneme modeli olan tek gruplu öntest-sontest deneme modeli ve nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniğinin bir arada kullanıldığı karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu MEB’e bağlı 2 özengen müzik eğitimi kurumunda keman eğitimi alan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu kurumların 2021-2022 güz döneminde öğrenim gören 9 keman öğrencisi, araştırmanın çalışma grubuna alınmıştır. Araştırmaya göre özengen keman eğitimi veren kurumlarda Otakar Sevcik alıştırmalarının kullanılması ile sağ el ve sol el teknikleri açısından olumlu bir farklılık olduğu saptanmıştır. Bu çalışma sonucunda, Konya ilinde MEB’e bağlı özengen müzik eğitimi veren kurumlarda keman eğitimi alan öğrencilerde kullanılan O. Sevcik alıştırmaları öğrencilerin yayı doğru tutabilme, deşifre yapabilme, sol el pozisyonu doğru konumlandırma, nüans yapabilme, detache, legato tekniklerini doğru uygulayabilme özelliklerinin gelişim gösterdiği ve öğrencilerin keman eğitimi sonrası daha çok klasik müzik çalmayı hedefledikleri sonucuna ulaşılmıştır. In this research, after the applications with Otakar Sevcik exercises of the students who study violin in
Özgen music education institutions, the students' correct holding and posture of the violin, their motivation for
exercise, their working skills and their perspectives on music genres. This study was carried out with a single-
group pretest-posttest trial model, which is a semi-experimental model from quantitative research methods, and a
mixed method, in which the interview technique, one of the qualitative research methods, is used together. The
research group consists of students who receive violin education in 2 shamgen music education institutions
affiliated to the Ministry of National Education. 9 violin students studying in the fall semester of 2021-2022 of
these institutions were included in the study group of the research. According to the research, it has been
determined that there is a positive difference in terms of right-hand and left-hand techniques with the use of Otakar
Sevcik exercises in institutions that offer violin education. As a result of this study, O. Sevcik exercises, which are
used in the students receiving violin education in the institutions of the Ministry of National Education of the
Ministry of National Education, show that the students' ability to hold the bow correctly, decipher, position the left
hand position correctly, nuance, detache, and legato techniques have developed. and it was concluded that the
students aimed to play more classical music after violin education.