Elektronik ticaret kullanımında tüketicilerin tercihlerini etkileyen faktörler ile ilgili Konya üniversitelerinde çalışan akademik ve idari personel üzerine bir araştırma
Citation
Güleç, M. E. (2022). Elektronik ticaret kullanımında tüketicilerin tercihlerini etkileyen faktörler ile ilgili Konya üniversitelerinde çalışan akademik ve idari personel üzerine bir araştırma. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Konya.Abstract
Bu araştırma; internet üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların alışveriş
tutumları ile bazı değişkenler arasındaki durumu ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır.
Nicel yöntemlerden tarama modeli ile tasarlanan araştırmanın örneklemini Konya
İlindeki üniversitelerde görev yapan 375 akademik ve idari personel oluşturmaktadır.
Veriler, “E-ticarete Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmış ve SPSS 25.0 programı
kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda; katılımcıların e-ticaret
tutum düzeyi “iyi” olarak belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların internette alışveriş
sitelerini kullanmayı kolay bulduklarını ancak çok güvenilir bulmadıklarını
göstermiştir. Katılımcıların e-ticarete yönelik tutum düzeylerinin cinsiyete göre
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği, eğitim ve görev durumlarının,
günlük ortalama internet kullanım sürelerinin, internete bağlanırken kullanılan
cihazın, internet üzerinden alışveriş yapma durumu, sıklığı ve güvenlikle ilgili endişe
durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. This research; It aims to reveal the situation between the shopping attitudes of
users who shop online and some variables. The sample of the research, which was
designed with the screening model from quantitative methods, consists of 375
academic and administrative staff working in universities in Konya. The data were
collected with the "Attitude Scale Towards E-commerce" and analyzed using the
SPSS 25.0 program. As a result of the analyzes made; The e-commerce attitude level
of the participants was determined as “good”. It also showed that the participants
found it easy to use online shopping sites, but they did not find it very reliable. It was
determined that the level of attitudes of the participants towards e-commerce did not
show a statistically significant difference according to gender, and there was a
significant difference according to their education and job status, average daily internet usage time, the device used while connecting to the internet, online shopping
status, frequency and security concerns.