Prospects for utilizing religious studies and studies of world religions for Turkish representation
Citation
Argon, K. (2019). Prospects for utilizing religious studies and studies of world religions for Turkish representation. Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 47, 47, 345-358.Abstract
This article suggests some additional possible scope for utilization of Turkish
academic religious studies and specifically the area of world religions within a larger
academic area. This could be done by representing the academic world religions product
and content in interesting terms to Western audiences. This could be expanded by
reviewing theory and method and content to facilitate more nuanced and deeper
understanding of the field and academic production. This can be preparation for
culturally representing Turkey and Islam more broadly and more effectively. Training in
comparative religious methods and content in Islam and world religions can be
understood to be potentially useful to overcome some existing problems and
shortcomings in representation. The remarkable infrastructure for religious studies and
Islamic studies in Turkey’s many universities for fostering modern academic religious
studies and the traditional learning of Islam could be accessed by more people for this
purpose. Bu makale dini çalışmalar konusunda Türkiye’de yapılan akademik çalışmalar ve
daha geniş bir çerçevede ele alındığında özellikle dünya dinleri konusunda
gerçekleştirilen akademik faaliyetlerde değerlendirilmek üzere olası bir yaklaşım
sunmaktadır. Bu yaklaşım, dünya dinleri konusunda yapılan akademik çalışmalar ve
oluşturulan içeriklerin Batılı muhatapların ilgisini çekecek terimlerle ifade edilmesi,
alanda daha detaylı ve derin bir anlayışın tesis edilmesi ve akademik çalışmaların
gerçekleştirilmesi için odak gruplar ve organizasyonel öğrenme metodolojisi kullanılarak
teori, metot ve içeriğin yeniden gözden geçirilmesi ile uygulamaya konulabilir. Bu
çalışmalar Türkiye ve İslam’ın daha geniş bir alanda ve daha etkin bir şekilde kültürel
olarak temsili konusunda da hazırlık olarak değerlendirilebilir. Karşılaştırmalı dini
metotlar, İslam ve dünya dinleri konusunda verilen eğitimler, temsil ile ilgili mevcut
sorunların üstesinden gelinmesi ve eksikliklerin giderilmesi konusunda oldukça faydalı
olacaktır. Akademik alanda yapılan modern din çalışmaları ile İslam kültüründe yer alan
geleneksel öğrenme faaliyetlerini teşvik amacı ile Türkiye’nin bir çok üniversitesinde
bulunan dini çalışmalar ve İslam konusundaki dikkate değer altyapı, daha fazla kişi
tarafından kullanılarak bahsedilen amaca ulaşmak için değerlendirilebilir.
Source
Necmettin Erbakan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi DergisiVolume
47Issue
47Collections
- Sayı 47 (2019) [21]