Yazar "Çelik, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 10. sınıf matematik ders kitabının problem çözme stratejileri açısından incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Çelik, Mehmet Ali; Erdoğan, AhmetBu araştırmanın amacı ortaöğretim onuncu sınıf matematik ders kitabında yer alan problemlerin, problem çözme stratejileri bakımından incelenmesi şeklindedir. Çalışma öncesinde yerli ve yabancı kaynaklardan, ders kitaplarından, internetteki konu ile ilgili projelerden rutin ve rutin olmayan problemler ve bunların çözümünde kullanılan stratejiler taranmıştır. Bu tarama sonucunda kaynaklarda en sık rastlanan 9 problem çözme stratejisinin çalışmada kullanılması uygun görülmüştür. Bunlar: Sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol, diyagram çizme, bağıntı bulma, eşitlik veya eşitsizlik yazma, benzer problemlerin çözümünden faydalanma, geriye doğru çalışma, tablo yapma ve muhakeme etme stratejileridir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada Onuncu sınıf Matematik Dersi kitabı incelenmiş ve betimsel içerik analizi yöntemi ile ilgili stratejileri ne ölçüde barındırdığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Söz konusu kitapta bulunan örnek problemlerin tamamı, literatürde yer alan problem çözme stratejileri göz önüne alınarak incelenmiştir. Verilerin analizinde her bir stratejinin kullanımına ilişkin frekans tablosu oluşturulmuştur. Oluşturulan frekans tablosundan elde edilen bulgular araştırmacı tarafından çözümlenmiş, bulgular tablolar halinde sunulmuş ve gerekli yorumları yapılmıştır. Tablolarda her bir üniteye ilişkin problem çözme stratejilerine ne kadar yer verildiği gösterilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ünite bazında en fazla tercih edilen problem çözme stratejileri sırasıyla Sayma ünitesinde "eşitlik veya eşitsizlik yazma stratejisi", Olasılık ünitesinde "muhakeme etme stratejisi", Analitik Geometri ünitesinde "diyagram çizme stratejisi", Fonksiyonlarda İşlemler, Dörtgenler ve Çokgenler; İkinci Dereceden Denklemler ve Fonksiyonlar; Polinomlar, Çember ve Daire ve son olarak Geometrik Cisimler ünitesinde "eşitlik veya eşitsizlik yazma stratejisi" şeklindedir. Buna göre en çok kullanılan strateji eşitlik veya eşitsizlik yazma stratejisi olarak tespit edilmiştir.