Yazar "Özaslan, Gökhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Essential Meaning of Self-Actualization via Principalship: A Phenomenological Study(2018) Özaslan, GökhanAccording to Abraham Harold Maslow, self-actualization can be defined as using one’sown potential in full. He described it as a higher sort of human need, which must be satisfied toreach healthiness and achieve the full range of desirable personality traits. The aim of thisphenomenological study is to reveal the shared meaning of self-actualization in the context ofschool principalship as derived from the articulated beliefs of a number of public and private schoolprincipals. Twelve principals from both public and private schools were interviewed about themeaning of self-actualization as described by literature on the topic. The findings from semistructured interviews of the participants revealed a consensus that there are five prominent skillswhich constitute a principal’s fully-realized potential: communication, organization, motivation,empathy, and self-improvement. As a consequence of realizing their individual potential, theparticipants expressed feelings of happiness, peace, and enjoyment in their work, as well as anincrease in their self-confidence and self-motivation. However, the participants expressed feelingsof a short-term loss of morale and increased unhappiness whenever they failed to realize theirindividual potential due to impediments encountered in the field. Possible implications for researchand practice are also offered.Öğe Examining Department Chairs’ Needs in Performing Academic Leadership in Turkish Universities(2016) Özaslan, Gökhan; Bellibaş, Mehmet Şükrü; Gümüş, Emine; Gümüş, SedatWhile the educational leadership literature is replete with studies focusing on leadership practices at K-12 level, higher education institutions all over the world do not receive their share from this intense scholarly interest. This is the case with Turkish higher education institutions too. Starting from this point of view, the purpose of this study is to examine department chairs’ needs in performing academic leadership. To this end, the study was designed as a qualitative inquiry. In order to reveal a range of leadership experiences, maximum variation sampling was employed to address the diversity of chairs’ academic leadership experiences. Accordingly, semi-structured interviews were conducted with the study group of 16 department chairs who varied in terms of their province, university type (public and foundation), teaching field, gender, and years of service in chairship position. Findings emerged in the phase of content analysis revealed that needs of department chairs can be categorized under the themes of: (a) More autonomy for decisionmaking in staff recruitment, monetary, and curricular issues (b) Additional academic and clerical personnel, and (c) Training for leadership and orientation for administrative duties.Öğe The Influence of Women Teachers' Familial Responsibilities on their Self-Actualization(2015) Özaslan, Gökhan; Özaslan, AslıBu araştırmanın amacı, kadın öğretmenlerin ailevi sorumluluklarının kendilerini gerçekleştirmeleri üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmak ve eğer cinsiyete özgü engeller var ise çözüm önerileri geliştirmektir. Nitel araştırma metodolojisi kapsamında çoklu durum çalışması olarak desenlenen araştırma, Konya il merkezinde bir ilkokul ve iki ortaokulda görev yapmakta olan, altısı 35 yaşının altında ve çocukları en fazla ilkokul çağında, diğer altısı ise 40 yaşının üzerinde ve çocukları en az lise çağında olan toplam on iki kadın öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları şu başlıklardan oluşmaktadır: (a) Katılımcıların kendini gerçekleştirme düzeyi, (b) Katılımcıların içinde bulundukları koşullar karşısında duygusal tepkileri, (c) Katılımcıların kendini gerçekleştirme engelleri, (d) Engelleri aşmayı zorlaştıran dış koşullar (e) Engelleri aşmayı kolaylaştıran dış koşullar, (f) Engelleri aşmayı kolaylaştıran kişisel özellikler, (g) Çocuk sahibi olmanın kendini gerçekleştirme sürecinde sağladığı avantaj. Araştırma sonucunda araştırma ve uygulamaya yönelik öneriler de geliştirilmiştir. Sonuç olarak denilebilir ki, bir deneyim olarak annelik, kadın öğretmenlere kendilerini gerçekleştirmeleri bakımından uzun vadede avantaj sağlarken, eğer çocuk bakım olanakları yetersiz ise, geçici bir süre için dezavantaj da teşkil edebilmektedirÖğe Öğretmenlerde Açığa Çıkarma Davranışı: Mevcut Durum ve Öneriler(2016) Özaslan, Gökhan; Ünal, AliBu araştırmanın amacı öğretmenler, okul yöneticileri ve eğitim denetçilerinin görüşlerinden yararlanarak, öğretmenlerin açığa çıkarma davranışı gösterebilme olanaklarını anlamak ve öğretmenleri açığa çıkarma davranışına teşvik edebilmek için alınabilecek önlemlere ilişkin öneriler geliştirmektir. Araştırmanın verileri, nitel araştırma metodolojisi kapsamında her biri 6 öğretmen, 6 okul yöneticisi ve 6 eğitim denetçisinden oluşan üç odak görüşme grubuna ayrılmış halde toplam 18 katılımcının ifadelerinden elde edilmiştir. Katılımcıların öğretmenlerin açığa çıkarma davranışına teşvik edilmeleri için dile getirdikleri bazı uygulama önerileri şunlardır: (a) Türk hukuk sisteminde açığa çıkarma davranışını kolaylaştıran ve bu davranışı gösteren çalışanları koruyan düzenlemeler yapılması, (b) bakanlık mevzuatında basına yetkilendirilmeden demeç verme yasağının kaldırılması, (c) Türk eğitim sisteminin siyasi açıdan heterojen ve demokratik bir yapıya kavuşturulması, (d) öğretmen adaylarının eğitiminde açığa çıkarmaya ilişkin yeterli bilgiler verilmesi ve bu konuda özgüvenlerinin artırılması ve (e) ayıpları kapatmak yerine cesaretle üzerine gitmenin önemi vurgulanarak toplumun bu konuda bilinçlenmesinin sağlanması.Öğe Öğretmenlerin Sahip Oldukları Mesleki Özerklik Düzeyine İlişkin Algıları(2015) Özaslan, GökhanBu araştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda görev yapan öğretmenlerin sahip oldukları mesleki özerkliğe ve bunun sonuçlarına ilişkin ortak algılarını onların perspektifinden görebilmektir. Araştırma, nitel araştırma metodolojisi kapsamında fenomenoloji deseninde tasarlanmış ve Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerden; cinsiyet ve branş alanlarında farklılık gösteren toplam 10 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların ortak algısı ile özerklik, uzmanı oldukları alan içerisinde, görevlerinin bazı boyutlarında mesleki tercihlerine karışılmamasıdır ve bu durum bakanlık tarafından belirlenmiş olan kazanımları, olması gerektiği düzeyde öğrencilerine kazandırabilmeleri için gereklidir. Bu kapsamda katılımcılar, (a) sınıf içerisinde kendi tercihlerini yansıtan öğrenme materyallerini kullanabilmeyi, (b) öğrencilerine gerekli gördüğü disiplin yaptırımlarını uygulayabilmeyi ve (c) gerekli durumlarda öğrencilere ders ya da sınıf tekrarı yaptırabilmeyi gerekli görmekte; özerklikten mahrum olmanın sonuçlarını da (a) öğretmenin öğrencilerine yeterince faydalı olamaması ve (b) öğretmenlik mesleğinin saygınlığını yitirmesi olarak algılamaktadırlar.Öğe Okul Yöneticilerinin Maarif Müfettişlerine Yönelik Etkileme Taktikleri(2017) Ünal, Ali; Özaslan, GökhanBu araştırmanın amacı, maarif müfettişlerinin bakışıyla (a) okul yöneticilerinin maarif müfettişlerine yönelik etkileme taktikleri kullanıp kullanmadıklarını, (b) kullanıyorlarsa hangi taktikleri kullandıklarını, (c) taktik seçiminde belirleyici olan etmenlerin neler olduğunu ve (d) kullanılan taktiklerin araştırmaya katılan müfettişler üzerindeki etkilerini ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma metodolojisi ile yürütülen araştırmanın verileri İç Anadolu Bölgesinde bir ilde görev yapmakta olan 9 maarif müfettişi ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmıştır. Araştırma bulguları "Okul Yöneticilerinin kullandıkları taktikler ve bu taktiklerin müfettişler üzerindeki etkileri"ve"Okul yöneticilerinin etkileme taktikleri seçimlerinde belirleyici olan etmenler" kategorileri kapsamında ortaya konmuştur. Araştırma bulguları okul yöneticilerinin maarif müfettişlerine karşı (a) müfettişi hoş tutmak, (b) kendi başarılarını sergilemek, (c) gücünü hissettirmek ve (d) müfettişle ortak noktalar üzerinden yakınlık kurmak şeklinde dört temel taktik kullandıklarını göstermektedir.