Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Özlüleci, Münevver" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Modellemeye dayalı fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin fen, mühendislik ve girişimcilik becerilerine etkisinin incelenmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Özlüleci, Münevver; Çelebi Kayacan, Kadriye
    Bu tez çalışmasının amacı modellemeye dayalı fen öğretiminin, öğrencilerin fen, mühendislik ve girişimcilik becerilerine olan etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma modellerinden olan yarı deneysel araştırma yöntemi kullanılmıştır. 7. sınıf "saf madde ve karışımlar" ünitesinin öğretimi kapsamında modellemenin öğrencilerin fen, mühendislik ve girişimcilik becerilerine etkisinin incelendiği çalışmada yarı deneysel desen çeşitlerinden olan ön-test son-test eşleştirilmiş kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Şanlıurfa il merkezinde bulunan bir devlet okulunun 7. sınıfında öğrenim gören 45 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada deney grubu (N=23) ve kontrol grubu (N=22) belirlenmiştir. Araştırma 2019-2020 eğitim öğretim yılı 7. sınıf fen bilimleri öğretim programında yer alan "saf madde ve karışımlar" ünitesi seçilmiş 7 hafta boyunca uygulama gerçekleştirilmiştir. Deney grubuna modellemeye dayalı fen öğretimi, kontrol grubuna ise Millî Eğitim Bakanlığı destekli fen bilimleri ders kitabı doğrultusunda ünite işlenmiştir. Araştırma süreci başlamadan önce deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarı düzeylerini belirleyebilmek amacıyla araştırmanın çalışma grubunu oluşturacak grupların fen bilimleri dersi dönem ortalamalarına bakılmıştır. Fen bilimleri dersi dönem ortalamalarından elde edilen sonuçlar doğrultusunda her iki gruptaki öğrencilerin akademik başarıları bakımından anlamlı bir farklılık bulunmamış ve her iki grubun denk olduğu kabul edilmiştir. Böylelikle deney ve kontrol grubu belirlenirken seçkisiz örneklem yoluyla gruplar belirlenmiştir. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen "fen, mühendislik ve girişimcilik becerileri değerlendirme ölçeği" kullanılarak toplanmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ön test ve son testten aldıkları puan ortalamaları arasında farklılaşma düzeylerini incelemek için bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Çalışma gruplarından toplanan veriler SPSS 22.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analiz sonuçları incelendiğinde, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin uygulama öncesi ön test ölçek puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Uygulama sonrası her iki grubun son test ölçek puan ortalamaları arasında ise anlamlı bir farklılık olduğu gözlenmiştir. Son test ölçek puan ortalamalarına göre deney grubunun kontrol grubuna göre puanlarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonucunda modellemeye dayalı fen öğretimin öğrencilerin fen, mühendislik ve girişimcilik becerilerine olumlu katkıları olduğu tespit edilmiştir. Aynı zamanda modellemeye dayalı fen öğretiminin, "fen bilimlerinde mühendislik", "günlük hayatta fen bilimleri", "mühendislikte taslak oluşturma", "girişimcilikte pazarlama" alt boyutlarına yönelik olumlu katkı sağladığı bulunmuştur. Fen bilimleri dersinde modelleme sürecine dayalı öğretim programı hazırlanması öğrencilerin bu becerilerini geliştirmesinde önemli bir işleve sahip olduğu görülmüştür. Yapılan analiz sonucuna göre modellemeye dayalı fen öğretiminin "fen bilimlerinde ürün tamamlama süreci" alt boyutuna yönelik bir etki oluşturmadığı tespit edilmiştir.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder